تمرینات منزل لکنت برای کمک به کودک

تمرینات منزل لکنت برای کمک به کودک

در این مقاله به بررسی و معرفی تمرینات منزل لکنت برای کمک به کودک مبتلا به این بیماری می پردازیم. این بیماری نوعی اختلال در گفتار است که حرف زدن را برای فرد دشوار می کند. کودک مبتلا هنگام صحبت کردن دچار وقفه، کشیدگی کلمات و تکرار می شود. اغلب بیماران در دوره 2 تا 6 سالگی قرار دارند. افراد مستعد این بیماری ممکن است در زمان ورود به مدرسه یعنی شش تا هفت سالگی یا دوران بلوغ نیز آن را بروز دهند. جنس مذکر بیشتر در خطر این بیماری قرار دارند تمریناتی که میتوان برای کودک مبتلا به این بیماری در خانه انجام داد در ادامه بررسی می‌گردد.

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

آشنایی با انواع تمرینات منزل لکنت برای کمک به کودک

برای رفع و درمان لکنت در کودکان والدین نقش مهمی دارند. آنها با انجام تمرینات منزل لکنت برای کمک به کودک می‌توانند کمک کنند تا بتواند روان تر حرف بزند. در کنار این تمرین ها باید به متخصص گفتار درمانی نیز مراجعه کرد.

آرامش و عدم هیجان و استرس در خانه

اولین راهکار برای کاهش و کنترل لکنت عدم استرس والد در حضور کودک است. وقتی والدین نگرانی و حساسیت زیاد خود را نسبت به بیماری کودک بروز می دهند، کودک نسبت به مشکل گفتاری خود حساس می شود. استفاده از عبارت ‌هایی مثل آهسته حرف بزن یا نفس عمیق بکش باعث می‌شود کودک مشکلش شدید تر شود. وجود این مشکل در کودکان ارادی نیست. بنابراین گفتن این عبارات کمک کننده نیست. کودکان مبتلا به لکنت در محیط خانه نباید استرس و هیجان داشته باشند. هرگونه اختلاف بین والدین یا دیدن فیلم های ترسناک باعث تشدید مشکلات آنها می شود.

تقویت مهارت های غیر گفتاری در کودک لکنت دار

 برای بالا بردن اعتماد به نفس کودک مبتلا به لکنت باید کمک کنید سایر مهارت های دیگرش را تقویت کند. برای این کار می توانید کارها و مهارت های غیر گفتاری را با او تمرین کنید. می توانید نقاشی بکشید، فوتبال یا بازی های فکری انجام دهید. نباید کودک فکر کند مشکل در حرف زدن باعث می شود کل زندگی او تحت تاثیر قرار بگیرد. انجام این کارها باعث می‌شود اعتماد به نفس او زیاد شود.

اختصاص زمان به کودک

برای انجام تمرینات منزل لکنت برای کمک به کودک باید والدین زمانی مخصوص اختصاص دهند. در یک خانواده که یک فرزند مبتلا به مشکلات گفتاری وجود دارد، سایر بچه‌ها راحت‌تر می‌توانند توجه والدین را جلب کنند و با آنها صحبت کنند. کودک مبتلا به مرور زمان احساس ناتوانی می کند. اگر والدین دائم درگیر کارهای روزمره باشند و کودک وقتی برای گفتگو نداشته باشد فشار زیادی را تحمل می‌کند. بنابراین سعی می‌کند در زمان کوتاهی که دارد صحبت کند و مشکل او تشدید می شود. اگر والدین به فرزند توجه کنند و یک زمان مشخص برای او در نظر بگیرند به کودک فشار کمتری وارد می‌شود و بیماری او کمتر بروز پیدا می کند.

شمرده شمرده و با تماس چشمی صحبت کردن

 والدین دارای کودک با مشکل لکنت باید به صورت شمرده و آهسته صحبت کنند تا کودک با تقلید از آنها به مرور زمان بتواند کلمات را ادا کند و از شدت کشیدگی و تکرار و قفل شدن او کم شود. طول جملات والدین باید کوتاه باشد تا کودک تقلید کند و جملات کوتاه استفاده کند و کمتر دچار وقفه شود. برخی والدین برای اینکه کودک خجالت نکشد با او تماس چشمی برقرار نمی کنند. طبق تحقیقات باید تمام مدت تماس چشمی حفظ شود و در صورت بروز مشکل در گفتار ارتباط چشمی را نباید قطع کرد.

جمع بندی نهایی

 انجام تمرینات منزل لکنت برای کمک به کودک که در بالا ذکر شد کمک می کند کودک مبتلا به لکنت اعتماد به نفس پیدا کند و از شدت اضطراب او کاسته شود. والدین نباید کودک را نسبت به مشکلی که دارد حساس کنند.

رفع لکنت به کمک والدین در منزل

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *