چگونه می توان لکنت زبان را متوقف کرد؟

چگونه می توان لکنت زبان را متوقف کرد؟

چگونه می توان لکنت زبان را متوقف کرد؟ آیا راه درمانی وجود دارد که برای همیشه لکنت را از بین ببرد؟ برای پاسخ به این سوالات تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بررسی روش هایی با اثرگذاری سریع بر لکنت

برای درمان لکنت زبان و رسیدن به پاسخ سوال چگونه می توان لکنت زبان را متوقف کرد؟ باید گفت با مراجعه به موقع در سنین کودکی برای درمان لکنت زبان درمان صد در صدی وجود دارد. به طور کلی وجود فشار یا هرگونه استرس باعث می شود مشکل لکنت فرد بیشتر شود. اگر فرد بتواند این شرایط را کنترل کند بهتر می تواند صحبت کند. برای این منظور و توقف لکنت زبان و درمان آن فرد باید هر روز تمرین هایش را انجام دهد. ممکن ایت بپرسید چه تمرین هایی؟ در واقع اگر دقت کرده باشید لکنت و علائم آن در هر فردی به یک شکل است پس منطقی است که تمرینات در افراد متفاوت باشد همانطور که نسخه پزشک و میزان مصرف دارو ها برای هیچ دو نفری کاملا یکسان نیست. یادتان باشد تمرینات میتواند شباهتی داشته باشد اما جزِئیات برای هر فرد متفاوت است.

سن شروع درمان لکنت زبان

چگونه می توان لکنت زبان را متوقف کرد؟

” یک روش برای درمان لکنت زبان که اثر گذاری آن اثبات شده است ذهن آگاهی می باشد. این روش استرس فرد را کم می‌کند، فرد مشکل خود را می پذیرد و از روشهای اجتنابی استفاده نمی‌کند. به عنوان مثال فرد دارای لکنت از صحبت کردن دوری نمی کند. از نظر عاطفی فرد می تواند کنترل بهتری روی خود داشته باشد.” این تمرین فقط بخشی از درمان است که بسیار ابعاد پیچیده ای دارد و در افراد بزرگسال کاربرد بیشتری دارد. در جلسات گفتاردرمانی به این موارد پرداخته میشود.

گفتار درمانی

در بحث درباره چگونه می توان لکنت زبان را متوقف کرد؟ باید گفت مراجعه به گفتار درمانگر در مراحل اولیه شروع لکنت بسیار موثر است. اگر کودکی بین ۳ تا ۶ ماه است که لکنت او ادامه دارد باید برای درمان به گفتار درمانگر مراجعه کرد. افراد مبتلا به لکنت که علائم ثانویه شامل لرزش لب و پرش پلک در آنها دیده می شود نیز باید به گفتار درمانگر مراجعه کنند. افرادی که در خانواده آنها سابقه لکنت است باید به محض مشاهده علائم در کودکان به متخصص گفتاردرمانی مراجعه کنند. گفتار درمانی به فرد کمک می‌کند که روی سرعت گفتار خود کنترل داشته باشد. بتواند موقعیت هایی که لکنت او را تشدید می کنند، مدیریت کند. الگوی گفتاری برای خود داشته باشد.

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

روش درمانی لکنت زبان CBT

چگونه می توان لکنت زبان را متوقف کرد؟ یکی از روش ها درمان شناختی – رفتاری است. در این روش درمانگر به فرد دارای لکنت کمک می کند که نگرش خود را اصلاح کند و رفتار متناسب بروز دهد. برای درمان لکنت درمانگر به فرد روش حل مسئله، ارتباط مستقیم، زمزمه کردن و … را آموزش می‌دهد. تکنیک‌های آرام‌سازی و… به فرد آموزش داده می شود. افکار بیهوده ذهن او مدیریت می شود. درمان CBT کمک کند استرس فرد کنترل شود.

دارو درمانی

دارودرمانی و تجهیز داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب مثل آلپرازولام تاثیری در بهبود لکنت ندارد. زیرا بیشتر این داروها بر لکنت از جنبه روانی تاثیر دارند. وقتی داروها می‌توانند لکنت را متوقف کنند که همزمان با گفتار درمانی استفاده شوند.

جمع بندی نهایی

در پاسخ به سوال چگونه می توان لکنت زبان را متوقف کرد؟ می‌توان گفت روش‌های دارو درمانی، گفتار درمانی و انجام تمرینات گفتاردرمانی در منزل کنار هم و به صورت ترکیبی می‌توانند لکنت را درمان کنند. سن شروع درمان بسیار مهم است. همچنین وجود حمایت عاطفی کامل از جانب والدین نیز برای درمان کودک مبتلا به لکنت بسیار موثر است. حضور در جلسات گروهی با صلاحدید گفتاردرمانگر بسیار موثر و مفید است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *