آیا لکنت زبان ژنتیکی است؟

آیا لکنت زبان ژنتیکی است؟

آیا لکنت زبان ژنتیکی است؟ در واقع لکنت زبان نوعی اختلال در گفتار است که مشکلات بسیاری در بیان و ایجاد ارتباطات را برای افراد به وجود می آورد. علائم لکنت زبان تکرار و یا قفل شدن و یا کشش برخی از کلمات است و بسیاری از افراد به این موضوع فکر می کنند که آیا لکنت زبان ژنتیکی است یا خیر.

در واقع لکنت زبان به دلیل متغیرهایی مانند عوامل ژنتیکی و محیطی رخ می دهند. که این عوامل در تقابل یکدیگر باعث بروز این اختلال در افراد خواهد شد. برخی از افرادی که دارای لکنت زبان هستند در معرض آسیب های موروثی قرار گرفته اند.

البته که عوامل محیطی و بیرونی نیز باعث تشدید لکنت زبان می شوند. تداوم و وخامت اختلال گفتاری بستگی به عوامل بسیاری مانند مذکر بودن، خلق و خوی فرد، وجود تاریخچه فامیلی و… دارد.

آیا لکنت زبان ژنتیکی است یا عوامل محیطی باعث ایجاد لکنت است؟

آیا لکنت زبان ژنتیکی است یا عوامل محیطی باعث ایجاد لکنت است

در متن فوق به این سوال که آیا لکنت داشتن ژنتیکی است یا خیر پاسخ دادیم. در این بخش قصد داریم تا کامل تر آن را بشکافیم. به طور کلی 5 تا 10 درصد کودکان به لکنت زبان مبتلا می شوند. در بیشتر مواقع این لکنت زبان خود به خود درمان می شود و مربوط به فرایند یادگیری زبان در کودکان می باشد. اما بهبود خود به خودی قابل پیش بینی نیست و بهتر است زمان را از دست ندهید و برای درمان اقدام کنید.

کودکانی هستند که تا بزرگسالی با لکنت زبان درگیرند. افرادی که دارای لکنت زبان هستند نسبت به افراد دیگر ممکن است سخت تر به موقعیت های خاص شغلی دست پیدا کنند. زیرا در برقراری ارتباط با اطرافیان خود دچار مشکلاتی می شوند. در واقع افرادی که دارای لکنت زبان هستند به دلیل وجود عوامل محیطی ممکن است در تنش و اضطراب شدیدی قرار بگیرند. در نتیجه عوامل بیرونی و محیطی باعث شدت این عارضه خواهد بود.

خب، آیا لکنت زبان ژنتیکی می باشد یا خیر؟ وجود ژن هایی در افرادی که لکنت دارند این مسئله را تایید می کند هم چنین مطالعات و تحقیقات نشان داده است بسیاری از کودکانی دچار این عارضه شده اند در خانواده مادری یا پدری خود سابقه لکنت زبان داشته اند.

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

عوامل ژنتیکی و لکنت زبان

عوامل ژنتیکی و لکنت زبان

عوامل ژنتیکی در ایجاد لکنت زبان دخیل است. پس می توان در پاسخ به سوال آیا لکنت زبان ژنتیکی می باشد؟ گفت بله در بیشتر مواقع این اختلال مربوط به ژنتیک و عوامل موروثی است. البته می توان عوامل بیرونی و محیطی نیز در بروز این اختلال دخیل دانست.

سکته مغزی یا ضربه مغزی، ابتلا به بیماری پارکینسون و … از عوامل محیطی هستند که باعث بروز این عارضه می شوند. عواملی چون اضطراب و استرس و یا ضربه شدید روحی باعث بروز لکنت زبان در افرادی خواهند شد که مستعد به این عارضه باشند.

پس می توان اینگونه نتیجه گرفت که لکنت زبان نوعی اختلال در عملکرد مغز است که این اختلال از نسلی به نسل دیگر یا همان عامل ژنتیک منتقل می شود. یا اینکه این اختلال مغزی به دلیل استرس ها و یا اضطراب های شدید و یا قرار گرفتن در شرایط و موقعیت خاصی بروز پیدا می کند. عوامل محیطی باعث تداوم آن در افراد می شود. افراد دارای لکنت زبان با مراجعه به گفتار درمانگر متخصص در زمینه لکنت می توانند از پیشروی و تشدید این عارضه جلوگیری کنند. همچنین به وسیله رویکرد های درمانی اثبات شده این اختلال را بهبود ببخشند.

جمع بندی آیا لکنت زبان می تواند ژنتیکی باشد؟

بله ممکن است ایجاد لکنت زبان در کودکان به دلیل عوامل ژنتیکی باشد. به هر حال عارضه لکنت زبان در تداخل و تعامل عوامل ژنتیکی و عوامل محیطی به وجود می آید. ممکن است در برخی از کودکان این عارضه دائمی و طولانی مدت باشد. در نتیجه لازم است والدین برای متوقف کردن آن اقدامات مناسبی را انجام دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *