لکنت زبان و اعتماد به نفس

لکنت زبان و اعتماد به نفس

بین لکنت زبان و اعتماد به نفس رابطه تنگاتنگی وجود دارد. به طور کلی می توان گفت کودکان مبتلا به لکنت زبان نسبت به دیگر کودکان از اعتماد به نفس پایینی برخوردار هستند. با تقویت اعتماد به نفس می توان به راحتی در درمان و کنترل این اختلال به کودکان کمک کرد. برای این منظور گفتاردرامانگر متخصص درمان لکنت در باید عزت نفس کودکان مبتلا به لکنت زبان را مورد بررسی قرار دهد. همچنین باید گفتاردرمانگر تمام تلاش خود را به کار گیرد تا نگرش منفی این والدین را کاهش دهد. لازم به ذکر است که برای درمان کودکان مبتلا به لکنت زبان توجه مشکلات روانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

لکنت زبان و اعتماد به نفس

همانطور که عنوان شد بین لکنت زبان و اعتماد به نفس رابطه مستقیم وجود دارد. در مراحل درمان لکنت زبان توسط گفتادرمانگر می توان اقدام به افزایش اعتماد به نفس کودکان کرد. یکی از موثرترین روش های درمان این اختلال گفتاری دریافت راهنمایی های لازم از یک گفتار درمانگر می باشد. یک گفتار درمانگر ریشه های روانی این اختلال گفتاری را مورد بررسی قرار داده و با توجه به آن تمام تلاش خود را برای درمان این اختلال به کار خواهد گرفت.

از مهمترین عناصر درمان لکنت زبان می توان به همراهی اعضای خانواده در روند درمان اشاره کرد. این نکته را به خاطر داشته باشید که با محدود ساختن کودک مبتلا به لکنت زبان به گفتار درمانی قادر به رفع این مشکل نخواهید و در صورت صلاحدید گفتار درمانگر برای ارجاع و استفاده از جلسات روانشناسی حتما به توصیه شان گوش کنید. برای درمان این اختلال گفتاری به همراهی والدین در کنار پشتیبانی روانشناختی نیاز خواهید داشت. افرادی که در زمینه درمان این مشکل مشغول به فعالیت هستند باید آگاهی کافی داشته باشند تا قادر به درک درست این مشکل باشند.

بر اساس تحقیقات انجام شده در درمان بالینی لکنت و اعتماد بنفس دارای روابط تنگاتنگی هستند.

بررسی روابط لکنت زبان و اعتماد به نفس

با بررسی روابط لکنت زبان و اعتماد به نفس متوجه خواهیم شد که روش درمانی موثر برای این اختلال افزایش خودآگاهی می باشد. در صورتی که با مشکل لکنت زبان خود کنار بیایید راحت تر می توانید آن را کاهش داده یا درمان کنید. به عقیده بسیاری از گفتار درمانگر برای کسب موفقیت در درمان لکنت زبان فرد باید این اختلال را به عنوان بخشی از خودآگاهی قبول کند.

در بررسی روابط لکنت زبان و اعتماد به نفس دریافتیم که افراد با اعتماد به نفس کمتر شدت لکنت زبان بیشتری دارند. رایج ترین مواردی که در یک فرد مبتلا به اختلال لکنت مشاهده می شوند اضطراب، درماندگی، قربانی شدن و کمبود اعتماد به نفس هستند. این نکته را باید به خاطر داشت که با افزایش سن فرد مبتلا به لکنت زبان این مشکلات تشدید شده و در نهایت کار روان درمانگر دشوارتر خواهد شد. همواره توصیه می شود درمان لکنت زبان کودک خود را در سنین پایین آغاز نمایید. برای درمان لکنت زبان بهتر است به دنبال یک گفتار درمانگر متخصص در این زمینه باشید.

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

افزایش اعتماد به نفس و درمان لکنت زبان

در درمان لکنت زبان کاهش اضطراب و استرس از طریق افزایش اعتماد بنفس راه بسیار خوبی است. مهمترین روش های افزایش اعتماد به نفس در کودکان مبتلا به لکنت موارد زیر هستند:

  • کنترل عواطف و احساسات
  • کنار آمدن با مشکل لکنت زبان
  • خودداری از کم صحبت کردن به منظور اجتناب از لکنت زبان

بازی های مربوط به لکنت زبان و اعتماد به نفس

بازی های مربوط به لکنت زبان و اعتماد بنفس بسیار زیادی وجود دارند که به منظور درمان این اختلال توسط گفتار درمانگر مورد استفاده قرار می گیرند. این بازی ها به کودک کمک خواهد کرد تا با افزایش اعتماد به نفس خود با این مشکل راحت تر کنار بیاید. در نهایت به درمان لکنت زبان منجر خواهند شد. همانطور که می دانید کودکان مبتلا به لکنت زبان به منظور ادای صحیح جملات تلاش بسیار زیادی می کنند.

از این رو اکثر اوقات ترجیح می دهند ساکت بمانند. با انجام برخی از تکنیک های گفتاری می توان اعتماد به نفس کودکان را افزایش داد و این اختلال را درمان کرد. در طول این بازی کودکان باید سعی کنند تا چیزی را توصیف نمایند. در ادامه به معرفی تمرینات ساده و ابتدایی گفتار درمانی خواهیم پرداخت. امکان انجام این تمرینات به راحتی در منزل برای شما وجود دارد.

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

بازی مربوط به لکنت زبان و اعتماد به نفس: استفاده از فلش کارت ها

با درک رابطه لکنت زبان و اعتماد به نفس متوجه خواهید شد که تکنیکهای افزایش اعتماد به نفس در درمان این اختلال به شما کمک می کنند. در طول تمرینات کودک با استفاده از تکنیک هایی که در چلسات گفتاردرمانی فراگرفته نام فلش کارت ها را میگوید. پس توجه داشته باشید گفتن نام فلش کارت به تنهایی کمکی نمکیند. آموزش و داشتن تکنیک و استفاده ازآنها مهم است. برای این منظور باید کارت های مختلف که نام حیوانات یا اشیای مختلف روی آن ها نوشته شده است را تهیه کرد. کارتی را به کودک نشان داده و از او بخواهید نام حیوان یا شی نوشته شده روی کارت را با تکنیک مخصوصش بگوید.

گفتار درمانی در منزل با آینه

بازی دیگر مربوط به لکنت زبان و اعتماد به نفس گفتار درمانی با استفاده از آینه در منزل می باشد. کودکان مبتلا به لکنت زبان به طور معمول دارای رفتار ثانویه اند. مانند پلک زدن، تکان دادن سر، دستها، پا ها و… . تمرین کردن در مقابل آینه به آن ها کمک خواهد کرد تا نحوه حرکت آن اندام خاص را مشاهده نماید. به همراه کودک خود در مقابل آینه ایستاده وتمرینی که مربوط به کاهش ان رفتار ثانویه یه شما داده شده را انجام دهید. در واقع آینه وسیله خوبی است که به شما در انجام تمرینات و تکنیک هایتان کمک کند. پس صحبت کردن جلوی آینه به تنهایی در درمان لکنت کمک نمیکند و در صورت وجود حرکات ثانویه و برنامه درمان مخصوص به آنها از آینه به عنوان ابزار تمرین استفاده کنید.

بازی های مربوط به لکنت زبان و اعتماد بنفس

ارتباط ساخت حباب و ساز دهنی با لکنت زبان و اعتماد به نفس

“از دیگر بازی های مرتبط با لکنت و اعتماد بنفس می توان به ساخت حباب و استفاده از ساز دهنی اشاره کرد. برای این منظور باید از کودک بخواهید تا بادکنک باد کند. این تمرین به کودک کمک خواهد کرد تا تنفس خود را به خوبی کنترل کرده و عضلات صورت و لب های خود را تقویت نماید.”

ممکن است این تمرین را در جایی ببینید یا بشنوید. به به شما بگوییم که این تمرین کمکی به درمان لکنت نمیکند و کاملا نادرست و اشتباه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *