شربت فلوکستین برای لکنت زبان

شربت فلوکستین برای لکنت زبان

شربت فلوکستین یکی از دارو های آرام کننده اعصاب و کاهش دهنده تنش است. استفاده از هر دارویی به ویژه داروهایی که زمینه آرامش بخش دارند به صورت خودسر بسیار آسیب زا است. برخی از پزشکان برای درمان لکنت زبان از شربت فلوکستین استفاده می کنند. شاید با دیدن این شربت در میان داروهایتان تعجب کرده باشید. ما قصد داریم در این مقاله به توضیح نکاتی در ارتباط با شربت فلوکستین برای لکنت زبان بپردازیم تا به سوالات شما در این زمینه پاسخ داده باشیم. همچنین به بررسی ویژگی ها و کاربرد های شربت فلوکستین به صورت اختصاصی نیز پرداخته ایم.

شربت فلوکستین چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

فلوکستین یک داروی مهار کننده بازجذب سروتونین است. سروتونین یکی از عصب رسانه های مغز است که باعث احساس سرخوشی و انرژی بالا در فرد می شود. از همین رو به طور معمول برای درمان افسردگی از این دارو استفاده می شود. اشکال دارویی این ماده شامل شربت قرص و آمپول می باشد. از شربت فلوکستین برای کاهش افسردگی، احساس پانیک و وحشت، پرخوری های عصبی و… استفاده می کنند. در پاراگراف بعدی بیشتر به کاربرد شربت فلوکستین برای لکنت زبان می پردازیم.

برای 15 دقیقه مشاوره رایگان با متخصص فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای نوبت دهی باشید.

لکنت زبان چیست؟

لکنت زبان یک اختلال گفتاری است. این اختلال باعث می شود که شخص در بیان روان کلمات ناتوان باشد. عوامل گوناگونی می توانند ایجاد کننده این مسئله باشند که عوامل ارثی و محیطی مهم ترین آنها هستند. لکنت زبان معمولا در سنین 2 تا 5 سالگی پدیدار میگردد. البته برخی از افراد مستعد، در سنین بزرگسالی در اثر آسیب مغزی و یا ضربات روحی ممکن است دچار این مسئله شوند. برای درمان لکنت زبان ممکن است روش های گوناگونی به شما پیشنهاد شود. صحیح ترین روش مراجعه به گفتار درمانی است. البته اگر لکنت زبان علت روانشناختی داشته باشد مراجعه به روانشناس مکمل و تکمیل کننده جلسات گفتار درمانی میباشد. به طور کلی مراقبت از سلامت روان افراد دارای لکنت زبان دارای اهمیت می باشد. زیرا این افراد از انجام فعالیت های اجتماعی و برقراری ارتباطات موثر ناتوان می باشند و تبعات این مسئله بر روحیه آنها تاثیر گذار است.

استفاده از شربت فلوکستین برای لکنت زبان

در صورتی که شما در کنار مشکل لکنت زبان خود مشکلات اضطرابی و… داشته باشید شاید نیاز باشد به متخصصین اعصاب روان مراجعه کنید و تحت درمان دارویی قرار خواهید گرفت. در کنار درمان دارویی باز هم مراجعه به گفتار درمانگر و ادامه جلسات گفتار درمانی ضروری است. متخصصین ممکن است دارو های گوناگونی برای مشکلات روانشناختی که روی شدت لکنت زبان اثر دارند استفاده کنند. یکی از دارو های مشهور شربت فلوکستین برای لکنت زبان است. شاید با خود فکر کنید که چرا برای درمان لکنت زبان باید از دارو آرام کننده اعصاب استفاده کنید. این مورد را در پاراگراف بعدی به صورت جامع توضیح می دهیم.

شربت فلوکستین چیست و چه تاثیری بر لکنت زبان دارد؟

کاربرد شربت فلوکستین برای لکنت زبان

چرایی استفاده از این شربت برای لکنت زبان موضوع این پاراگراف است. همانطور که پیشتر بیان شد علت های گوناگونی می تواند روی لکنت زبان موثر باشد. اما یک مسئله مشترک در ارتباط با لکنت زبان وجود دارد و آن استرس و حالت وحشتی است که فرد در هنگام صحبت دارد. هر چقدر که فرد دارای لکنت زبان در شرایط سختتر محیطی قرار بگیرد اضطراب او بیشتر می شود. شربت فلوکستین با کاهش اضطراب افزایش احساسات مثبت و احساس آرامش، فرد را از استرس و وحشت دور نگه می دارد و باعث می شود تا فرد دچار لکنت زبان با آرامش بیشتر به بیان و ادا کلمات به صورت روان تمرکز کند. پس شربت فلوکستین داروی درمان لکنت نیست و فقط روی استرس و اضطراب فرد اثر دارد. البته باز هم این نکته را تکرار می کنیم که به هیچ عنوان از هیچ دارویی به ویژه دارو های حوزه اعصاب و روان به صورت تجویز نشده استفاده نکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *