درباره درمان خانگی لکنت زبان بیشتر بدانید

درباره درمان خانگی لکنت زبان بیشتر بدانید

با مطالعه این مقاله درباره درمان خانگی لکنت زبان بیشتر بدانید. در کل جهان ۷۰ میلیون نفر با مشکل لکنت دست و پنجه نرم می کنند. بین ۵ تا ۱۰ درصد کودکان ممکن است دچار لکنت باشند. روند درمان این بیماری کمی زمانبر است. از هر چهار کودک یک نفر ممکن است تا بزرگسالی با مشکل لکنت دست و پنجه نرم کند. باید علاوه بر گفتار درمانی از درمان خانگی لکنت زبان نیز استفاده کرد تا زمان طلایی درمان از دست نرود. در این مقاله این راهکارها را بررسی می‌کنیم. درمان خانگی لکنت تمرینات مربوط به جلسات درمانی هستند که گفتاردرمانگر متخصص در درمان لکنت به شما میدهد.

درباره درمان خانگی لکنت زبان بیشتر بدانید

در زیر چند نمونه تمرین در خانه که برای درمان لکنت موثر هستند را بررسی می کنیم.

تمرین اول : روش صحیح صحبت کردن در خانه

یک روش درمان خانگی لکنت زبان تمرین نحوه صحبت کردن در خانه است. باید فرد سعی کند آهسته صحبت کند. یعنی سرعت گفتارش را پایین بیاورد. بین عبارات از مکث های کوتاه استفاده کند. کاهش سرعت در بزرگسالان دارای لکنت نیز اثر مثبتی دارد و درباره نحوه کاهش سرعت و این که کاهش سرعت چگونه شدت لکنتتان را کم میکند را از گفتار درمانگرتان بپرسید

تمرین دوم : کتاب خوانی

روش دیگر درمان خانگی لکنت زبان تمرین کتاب خواندن با صدای بلند است. برای این کار یک متن یا یک کتاب را با صدای بلند بخوانید. تکنیک هایی که آموزش دیده اید را هنگام کتاب خواندن اجرا کنید. روزانه به اندازه ای گفتار درمانکرتان توصیه کرده این تمرین را انجام دهید. این تمرین در واقع یکی از سطوح تمرین است. مثلا یک سطح تمرینی دیگر گفتار محاوره است.

تمرین سوم : ضبط صدا

 برای درمان خانگی لکنت زبان می توانید صدای خود را ضبط کنید. با هر بار گوش کردن به صدای ضبط شده می‌توانید نحوه اجرای تکنیک خود را بررسیکنید. و یا نمونه هایی از زمان هایی که تمرین کرده اید را به گفتار درمانگرتان نشان دهید و در نظر داشته باشید این کار به شما کمک می کند به مرور زمان پیشرفت کنید.

بررسی راهکارهای درمان خانگی لکنت زبان کودکان

برای درمان خانگی لکنت زبان در کودک باید والدین نیز مشارکت کامل داشته باشند. والدین باید هنگام مکالمه با کودک تماس چشمی را حفظ کنند. به هیچ عنوان کلمات کودک را کامل نکنند. انتقاد، اصلاح یا قطع کردن صحبت کودک باعث می‌شود او اعتماد به نفس خود را از دست بدهد. عوامل استرس زا در محیط خانه را باید رفع کرد. کودک را نباید در موقعیت های پر فشار قرار داد و هرگز در جمع او را وادار به اصلاح صحبت کرد.

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

درمان خانگی لکنت زبان

مصرف مواد غذایی موثر برای درمان لکنت

” در بحث درباره درمان خانگی لکنت زبان بیشتر بدانید می توان به معرفی خوراکی های موثر بر درمان لکنت پرداخت. مصرف انگور فرنگی به علت آهن فراوان برای درمان لکنت مفید است. برای مصرف این انگور می توانید آن را با نمک یا به صورت سرخ شده در کره مصرف کنید. ماده مغذی دیگری که برای درمان خانگی لکنت زبان به کار میرود خرما است. مصرف خرما باعث صاف شدن صدا و تحریک ماهیچه های دهان می شود. در درمان اختلالات گفتاری مصرف خرما بسیار موثر است. برای مصرف می توانید خرما را در شیر جوشانده و قبل از خواب مصرف کنید.

کره ماده دیگری است که به علت داشتن چربی فراوان در درمان مشکلات مغزی بسیار موثر است. این ماده در افزایش تمرکز موثر است. برای مصرف آن می‌توانید کره را با انگور فرنگی و بادام مخلوط کنید و با غذا مصرف کنید. بادام به علت دارا بودن ویتامین A و اسیدهای چرب برای تقویت عملکرد مغز بسیار مفید است. می توان هر شب 14 عدد بادام مصرف کرد.”

دو پاراگراف بالا را ممکن است از برخی بشنوید اما لازم است بدانید که موارد بالا کمکی به درمان نمیکنند و فقط ممکن است باعث شوند زمان مناسب درمان را به تعویق بیندازند.

 جمع بندی نهایی

درباره درمان خانگی لکنت زبان بیشتر بدانید، در منزل تمرینات مخصوص به خودتان را انجام دهید و هرجا که مشکل داشتید از گفتاردرمانگرتان کمک بگیرید و تلاش کنید و خسته نشوید. بزرگسالان مبتلا هم باید علاوه بر جلسات گفتاردرمانی تمرینات خانگی لکنت زبان را انجام دهند. درمان در بزرگسالی بسیار سخت‌تر است و بیشتر زمان می برد. درمان هر چقدر در سن کمتری باشد نتیجه بهتری می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *