جدیدترین روش درمان لکنت زبان

جدیدترین روش درمان لکنت زبان

در این مقاله جدیدترین روش درمان لکنت زبان را بررسی می‌کنیم. درگذشته های دور برای درمان لکنت زبان از روش‌های مختلفی استفاده می شد. درقدیم برخی علت بروز لکنت را خشکی زبان می دانستند و با دارو درمانی آن را کنترل می‌کردند.

در یک روش دیگر با سوراخ کردن پشت گوش و گردن فرد و سوزاندن برخی قسمتها لکنت را درمان می کردند. در چند قرن اخیر نیز با جراحی زبان و بند زیر آن تلاش می کنند تا لکنت را درمان کنند. اما هیچ کدام از این روش ها درمان قطعی برای لکنت نیست و باعث نقص در فرد می شود.

برای مشاهده روش های درمانی کامل و قطعی لکنت زبان، مقاله درمان لکنت زبان را مطالعه نمایید.

همراه با ویدیو و فیلم!!

امروزه ثابت شده که لکنت نوعی اختلال گفتاری است که از اعصاب نشات می گیرد و با روش‌های درمانی که در بالا ذکر شد قابل درمان نیست. برای درمان باید به گفتار درمانگر مراجعه کرد.

آشنایی با جدیدترین روش درمان لکنت زبان

جدیدترین روش درمان لکنت زبان مبتنی بر شواهد علمی است. در این روش های درمانی بیمار با برنامه های درمانی که شواهد علمی دارند آشنا و لکنت اش درمان میشود. در واقع این برنامه ها روی تعداد افراد زیادی آزمایش شده و موثر بودن آنها اثبات شده است. افرادی که لکنت دارند در واقع پردازش های مغز آنها دچار اختلال است. در ادامه روش های درمان لکنت را به صورت خلاصه بررسی می‌کنیم.

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

برای مشاهده روش های درمانی کامل و قطعی لکنت زبان، مقاله درمان لکنت زبان را مطالعه نمایید.

همراه با ویدیو و فیلم!!!

کمپرداون جدیدترین روش درمان لکنت زبان

روش درمانی کمپرداون مناسب سنین بالای ۱۲ سال است. انواع لکنت شدید و متوسط در بزرگسالان و نوجوانان توسط این روش قابل درمان است. هدف اصلی کم کردن لکنت در تعاملات روزمره فرد است. روش درمان برای لکنت در مدل کمپرداون مبتنی بر رویکردهای حرکتی است، حتی کمی رویکردها اغراق‌آمیز هستند ولی به کمک آنها گفتار فرد تقویت می شود.

از آنجا که در این روش درمانی به بعد اجتماعی –  ارتباطی لکنت توجه نمی‌شود، بنابراین افرادی که در این زمینه مشکل دارند باید همزمان برای رفع ترس های ارتباطی خود دوره شناختی – رفتاری را نیز طی کنند تا کامل درمان شود. در این روش درمانی به کمک ابزارهایی میزان طبیعی بودن گفتار فرد چک می شود. بنابراین فرد از شدت لکنت و میزان درمان و رفع آن آگاه شود و می‌تواند خود ارزیابی انجام دهد. اصول کلی در این روش مبتنی بر سنجش شدت لکنت توسط خود فرد و کنترل مناسب گفتار در ادامه درمان است.

عوامل بروز لکنت

آشنایی با مراحل درمان به روش کمپرداون

جدیدترین روش درمان لکنت زبان کمپرداون شامل چهار مرحله کلی است. در مرحله اول مولفه‌های اصلی درمان به فرد آموزش داده می‌شود. سپس در مرحله بعد به فرد کمک می‌کنند که گفتار فاقد لکنت را یاد بگیرد و آن را در مرحله سه در مکان های مختلف به جز کلینیک تعمیم دهد. در مرحله چهار فرد به حدی می رسد که می تواند لکنت خود را کنترل کند و وارد فاز تثبیت می‌شود.

آشنایی با روش افزایش روانی جدیدترین روش درمان لکنت زبان

افزایش روانی یکی از برنامه های درمان لکنت زبان بزرگسالان است که دارای دو فاز فشرده و تثبیت می باشد. در فاز فشرده که سه هفته طول می کشد فرد هر روز چهار ساعت ونیم در کلینیک جلسه درمانی دارد و ۵ روز در هفته باید مراجعه کند. در خانه نیز روزی دو ساعت تمرین برای هفت روز هفته انجام می دهد. برای تثبیت لازم است ۱۱ ماه فرد ۱۷ جلسه درمانی یک ساعته را طی کند. زمان مراجعات به درخواست فرد تنظیم می شود. در این ۱۱ ماه باید فرد روزی یک ساعت در خانه تمرین کند. تمرین در خانه با ضبط صدا همراه است. صدای ضبط شده در جلسات درمانی چک می شود تا مشکلات گفتاری کشف و رفع شوند.

جمع بندی نهایی

جدیدترین روش درمان لکنت زبان شامل روش هایی است که در عصر اخیر بیشترین تاثیرگذاری را بر افراد دارای لکنت داشته اند. روش های درمانی مختلفی برای رفع لکنت وجود دارد که گفتار درمانگر باید متناسب با شرایط فرد دارای اختلال لکنت درمان مناسب را انتخاب نماید.

درمان لکنت زبان

10 دیدگاه دربارهٔ «جدیدترین روش درمان لکنت زبان»

  1. سلام من 21سالمه در حالی ک دارم حرف میزنم بعضی موقعه ها ای کلمه رو گیر کنم‌ دیگه نمیتونم حرف بزنم باید وایستم تا.ار ای دیدگاه دیگه با طرف مقابل حرف بزنم خودم عادی میخوام حرف بزنم خیلی خوبه ولی بیشتر پشت گوشی دارم حرف میزنم خیلی گیر میکنم اصلا زبونم نمیچرع خیلی ناراحتم لطفا ای راه کاری برام پیدا کنین تا موقعه کار تو خانواده هستم از حرف زدن نترسم استرس نگیرم 😞

    1. با سلام
      شما میتوانید از ساعت ۹ تا ۱۷ با شماره 09046444271 تماس گرفته و (رایگان) نوبت کارنامه لکنت بزرگسال بگیرید تا راهنمایی لازم‌ انجام شود

  2. سلام. من هم لکنت زبان شدیدی داشتم.ولی الان کاملا روان و خوب صحبت میکنم.
    یکی از اقوامم کلینیک شما رو بهم معرفی کرد و واقعا از شما ممنونم بابت تمام زحماتی که تو این مدت برای بنده کشیدید.

  3. سلام پسر من ده سالش هست الان به مدت دوهفته لکنت زبان داره ،بیشتر رو کلمه های ،س،چ،ب،او

    1. با سلام
      علائم لکنت پسر شما فقط در این ۲هفته بروز پیدا کرده یا در سنین کودکی هم علائم لکنت وجود داشته؟

  4. بازتاب: online essay writing help

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *