دارچین برای لکنت زبان

دارچین برای لکنت

خواص دارچین برای لکنت زبان بسیار زیاد است به نحوی که درمان لکنت زبان بخاطر سردی زبان با مصرف این دارو گیاهی امکان پذیر است. اکثر کارشناسان طب سنتی عقیده دارند که بیش از حد گرم یا سرد بودن طبع بدن خود را با بیماری های مختلف نمایش می دهد. از این رو برای درمان لکنت زبان دو علت مطرح شده است. در صورتی که به دلیل گرمی سر به لکنت زبان مبتلا شده باشید برای درمان آن باید از مواد غذایی با طبع سرد استفاده نمایید اما اگر به دلیل سردی زبان به این اختلال مبتلا شده باشید باید مواد غذایی با طبع گرم را استفاده نمایید. از آنجا که دارچین دارای طبع گرم است برای درمان لکنت زبان می توان از آن استفاده کرد.”

ممکن است نوشته های بالا توسط دوستان و آشنایانتان و یا توسط پیروان طب سنتی و عطار ها به گوشتان رسیده باشد. ازین رو در این مقاله میخواهیم درستی یا نادرستی این پاراگراف را بررسی کنیم.

بررسی فواید و خواص دارچین برای لکنت زبان

“مصرف دارچین برای لکنت زبان فواید بسیار زیادی دارد بر اساس عقیده کارشناسان طب سنتی سردی زبان باعث شل شدن ماهیچه های زبان می شود. از این رو زبان به راحتی قادر به گردش در دهان نخواهد بود. این نکته را به خاطر داشته باشید که شیوه های درمانی طب سنتی توسط علم پزشکی تایید نشده اند اما امکان استفاده از آن ها به عنوان روش های کمکی وجود دارد. همچنین لازم به ذکر است که تجویزهای طب سنتی نباید روند گفتار درمانی را متوقف سازند.”

باید بگوییم این عقیده که در طب سنتی وجو دارد نادرست است. برای تجویز دارو یا خوراکی ما باید بدانیم کدام بخش از بدن آسیب دیده و سپس بر اساس تجویز انجام دهیم. در افرادی که لکنت دارند، عضله زبان کاملا سالم است و فقط پردازش مغز دچار مشکل شده است. پس همینجا متوجه میشویم دارچین مناسب درمان لکنت نیست.

بهترین ، صحیح ترین و به صرفه ترین روش درمان لکنت زبان گفتار درمانی است همچنین لازم به ذکر است که افزایش استرس لکنت زبان را تشدید می کند. از این رو در صورت مواجهه با افراد مبتلا به لکنت زبان باید صبر و حوصله زیادی داشته باشید.

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

نوعی ادویه که از پوست این درخت تهیه می شود دارچین است. خواص درمانی این ادویه پرکاربرد توجه طب سنتی را به خود جلب نموده است. این ادویه دارای مقادیر زیاد فیبر، منگنز، کلسیم، آهن، ویتامین K و آنتی اکسیدان می باشد از این رو برای درمان موارد زیر از دارچین استفاده می شود:

  • التهابات
  • کاهش ریسک بیماری های قلبی
  • پیشگیری از دیابت
  • پیشگیری از سرطان

دارچین خواص زیادی دارد اما برای استفاده به عنوان دارو در هر اختلالی از متخصص مربوط به آن کمک بگیرید. همانطور که نوشته ایم برای پیشگیری از یک شری اختلالات مناسب است اما همین مورد هم نیاز به بررسی های بیشتر دارد.

از دیگر خواص دارچین برای لکنت زبان می توان به بهبود عملکرد مغز اشاره کرد. از این رو با مصرف این ادویه می توان حافظه را به خوبی تقویت کرد. خواص ضدعفونی کننده دارچین از ابتلا به بیماری های ویروسی، باکتریایی و قارچی پیشگیری می کند. امکان استفاده از دارچین به صورت پودر یا چوب در انواع نوشیدنی ها و غذاها به منظور بهره مندی از خواص آن وجود دارد.. شاید دارچین برای حافظه و برخی عملکرد های مغزی مناسب باشد اما برای درمان لکنت تا به حال منبع علمی این مسئله را تاکید نکرده است.

مزایای خواص آنتی اکسیدان های موجود در دارچین برای لکنت زبان

  • آنتی اکسیدان های موجود در دارچین برای لکنت زبان بسیار مفید هستند. این آنتی اکسیدان ها از بدن در مقابل آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد به خوبی حفاظت می کند.
  • آنتی اکسیدان های قوی همچون پلی فنول ها به مقدار زیاد در این ادویه پرکاربرد وجود دارند.
  • بر اساس یک مطالعه انجام شده که در آن فعالیت آنتی اکسیدانی 26 عصاره با یکدیگر ترکیب شدند، دارچین به عنوان یکی از ادویه های مقوی شناخته شده است.
  • در حقیقت دارچین به عنوان نگهدارنده مواد غذایی طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص ضدالتهابی دارچین برای لکنت زبان

” خواص ضدالتهابی دارچین برای لکنت زبان از اهمیت زیادی برخوردار می باشند. با مصرف این ادویه به بدن کمک خواهیم کرد تا با عفونت موجود مبارزه کرده و بافت های آسیب دیده را ترمیم کند. در صورت مزمن شدن التهاب بافت های بدن نیز ممکن است دچار التهاب شوند و این امر باعث ایجاد مشکلات حاد برای شما خواهد شد. در این زمینه دارچین دارای فواید بسیار زیادی است. بر اساس مطالعات انجام شده خواص ضدالتهابی دارچین را می توان به آنتی اکسیدان های موجود در آن نسبت داد.” التهاب و عفونت در افرادی که لکنت دارند مشاهده نشده پس مناسب درمان لکنت نیست.

خواص دارچین برای لکنت زبان

بررسی فواید دارچین برای لکنت زبان

آیا دارچین برای لکنت زبان فواید بسیار زیادی دارد؟ خیر. یکی از اختلالات گفتاری که در سنین پایین ممکن است با آن مواجه شوید لکنت زبان است. این اختلال گفتاری دارای ریشه وراثتی است اما شوک یا ترس ممکن است از دیگر عوامل بروزاین اختلال باشند. به طور کلی می توان گفت لکنت زبان یک نوع گرفتگی زبان است که فرد مبتلا به آن قادر به ادا جملات خود به صورت مستمر نخواهد بود. افراد مبتلا به این اختلال به طور معمول بیش از اندازه یک هجا را کشیده یا تکرار می نمایند.

به جای استفاده از خواص دارچین برای لکنت زبان می توان برای درمان این اختلال به یک متخصص گفتار درمانگر مراجعه کرد. یک گفتار درمانگر با انجام تمرینات مختلف قادر به رفع این مشکل خواهد بود. این نکته را به خاطر داشته باشید که روش های درمانی سنتی به طور معمول بر مبنای بایدها و نبایدهای غذایی شکل گرفته اند و برای این که بتوان از آنها استفاده کرد باید در پژوهش علمی بررسی شود.

دارچین به عنوان یکی از ادویه های سالم، خوشمزه و آرامش بخش شناخته شده است. با مصرف این ادویه می توان سطوح قند خون و عوامل خطر ریسک بیماری های قلبی را کاهش داد. برای مصرف دارچین به طور کلی دوز ثابت وجود ندارد با این وجود برخی از کارشناسان طب سنتی توصیه می کنند تنها یک یا دو قاشق چایخوری از پودر این ادویه را در طول روز مصرف کنید. در برخی از مطالعات توصیه شده است تنها یک تا 6 گرم از این ادویه را در طول روز مصرف نمایید. این نکته را به خاطر داشته باشید که مصرف هر نوع دارو یا دانه گیاهی بیش از حد ممکن است عوارضی را برای افراد به همراه داشته باشد.

فواید دارچین

چگونه می توان دارچین مناسب را برای درمان لکنت زبان انتخاب کرد؟

جالب است بدانید دارچین برای لکنت زبان در طب نوین مورد استفاده قرار نمی گیرد و دارای پوست درختی خاص می باشد. این ادویه پرکاربرد اصلا شیرین نیست. به طور معمول ادویه ها معطر، تند و گرم هستند اما شیرین نخواهند بود. این ادویه به طور معمول به صورت پودر و چوب در بازار موجود می باشد. امکان نگهداری از چوب دارچین برای طولانی مدت وجود دارد اما پودر آن دارای طعم قوی تر می باشد.

هنگام خرید آن توصیه می شود به منظور کسب اطمینان از بوی شیرین و تازه بودن آن، این ادویه را بو کنید. همچنین توصیه می شود نهایت دقت خود را به کار گیرید تا دارچین ارگانیک خریداری نمایید. همواره توصیه می شود دارچین را در ظروف شیشه ای با درب محکم در مکان های سرد، تاریک و خشک نگهداری نمایید. امکان نگهداری از پودر این ادویه برای 6 ماه وجود دارد اما چوب آن را تا حتی یک سال می توان نگهداری کرد. با نگهداری این ادویه می توان برای مدت زمان طولانی تر از آن استفاده کرد. به منظور بررسی تازگی این ادویه توصیه می شود آن را بو کنید. دقت کنید اگر بوی دارچین شیرین نباشد تازه نیست و قابل استفاده نخواهد بود.

یادتان باشد راه درمان لکنت مراجعه به گفتاردرمانی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *