برای لکنت زبان کودک چه کنیم

برای لکنت زبان کودک چه کنیم

اگر به دنبال پاسخ منطقی سوال برای لکنت زبان کودک چه کنیم، هستید قبل از هر چیز بهتر است با این اختلال آشنا شوید. لکنت زبان در حقیقت یک اختلال گفتاری است که در صورت ابتلا به آن گفتار عادی افراد با تکرار یا کشیدن اصوات و کلمات خاص قطع  می شود. این اختلال گفتاری از لحاظ شدت و فرکانس از خفیف تا شدید متغیر می باشد. این شرایط ممکن است به دلیل صحبت کردن در مقابل  گروه یا با تلفن تشدید شود. به منظور لحظه ای کاهش لکنت زبان کودک می توان او را به آواز خواندن تشویق کرد.

برای لکنت زبان کودک چه کنیم

آشنایی با علل لکنت زبان کودکان و یافتن پاسخ منطقی سوال برای لکنت زبان کودک چه کنیم

به منظور یافتن پاسخ منطقی سوال برای لکنت زبان کودک چه کنیم بهتر است با دلایل ایجاد این اختلال گفتاری آشنا شویم. ایجاد این اختلال گفتاری در کودکان دلایل مشخصی ندارد. اکثر متخصصان عقیده دارند که عوامل مختلف بسیار زیادی در ایجاد این اختلال گفتاری موثر هستند. مهمترین عوامل موثر بر ایجاد این اختلال شامل موارد زیر می باشند:

  • بیشتر کارشناسان عقیده دارند که این اختلال مولفه ای ژنتیکی دارد.تعداد زیادی از افراد مبتلا به این اختلال یکی از اعضای نزدیک خانواده شان لکنت داشته است.
  • لکنت زبان رشدی علت دیگر ایجاد این اختلال می باشد. این لکنت زبان که اغلب در دوران رشد گفتار و زبان پدیدار میشود از سنین 2 سالگی تا 6 سالگی ممکن است برای کودک ایجاد شود. در طول این مدت کودک سعی می کند تا مهارت های زبانی و گفتاری خود را تقویت نماید.
  • از دیگر دلایل ابتلا به این اختلال می توان به عوامل عصبی اشاره کرد. بر اساس تحقیقات انجام شده مغز افراد مبتلا به این اختلال پردازش متفاوتی نسبت به افرادی که به این اختلال مبتلا نیستند، دارند. گاهی اوقات ممکن است در نحوه انتقال زبان از مغز مشکل وجود داشته باشد. دانشمندان علت دقیق ایجاد این مشکل را نمی دانند.

برای لکنت زبان کودک چه کنیم و آشنایی با راهکارهای درمانی

به منظور یافتن پاسخ منطقی سوال برای لکنت زبان کودک چه کنیم توصیه می شود با راهکارهای درمانی مختلف این اختلال آشنا شوید. درمان این اختلال گفتاری تا حد زیادی به سن و اهداف ارتباطی فرد وابسته می باشد. به منظور یافتن پاسخ سوال برای لکنت زبان کودک چه کنیم و آشنایی با راهکارهای درمانی یک آسیب شناس گفتار زبان تا حد زیادی می تواند به شما کمک کند. در ادامه با روش های درمانی مختلف این اختلال آشنا خواهیم شد.

  • به منظور پیشگیری از لکنت زبان طولانی توصیه می شود درمان این اختلال را زودهنگام و با کمک متخصص آغاز نمایید. به منظور درمان این اختلال در کودک والدین یا سرپرست باید با صبر و حوصله با کودک ارتباط برقرار کرده و به جای قطع کردن صحبت او با دقت به او گوش دهند. رعایت این نکات باعث خواهد شد تا روند پیشرفت و احساسات کودک به خوبی پیش رود.
  • با لکنت زبان کودک چه کنیم؟ یکی دیگر از روش های درمان این اختلال گفتاری استفاده از تکنیک های تنفس، روش های آرام صحبت کردن، صحبت کردن به صورت سیلابیک و بررسی مسائل اضطرابی هستند. یک گفتار درمانگر می تواند از این تکنیک ها به منظور درمان این اختلال در کودکان و بزرگسالان استفاده نماید.
  • در حال حاضر هیچ دارویی برای درمان این اختلال مورد تایید نیست. اما برخی از داروها که برای درمان دیگر اختلالات مورد استفاده قرار می گیرند در صورت نیاز باید مصرف گردند. قبل از آغاز مصرف دارو همواره توصیه می شود با پزشک خود در رابطه با عوارض جانبی آن مشورت کنید.

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

استفاده از تجهیزات پزشکی پیشرفته برای کاهش لکنت زبان کودک

محققان در جستجوی تجهیزات پزشکی پیشرفته هستند تا پاسخ مناسب سوال برای لکنت زبان کودک چه کنیم را پیدا کنند. قبلا تجهیزات در روان صحبت کردن به کودکان کمک می کرد. برخی از دستگاه ها نیز وجود دارند که می توان آن ها را در گوش قرار داد و از تحریک مغز برای کمک به ارتباطات استفاده کرد. اما بعد از مدتی مشخص شد که اثر دائم و مناسبی ندارد.

امروزه تحقیقات گسترده روی روش های جدید به منظور درک لکنت زبان از طریق آزمایش ژنتیک و تصاویر مغزی صورت می گیرد. به این امید که برای درمان این اختلال گفتاری روش های موثری پیدا شوند. قبلا دستگاه گوشی مخصوص تولید شده بود که به عنوان مانیتور گفتار مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه مجهز به نرم افزار فیدبک با تاخیر بود که در روان صحبت کردن به فرد کمک می کرد.

برای لکنت زبان کودک چه کنیم و روش های کاهش این اختلال

برای لکنت زبان چه کنیم و چطور این اختلال را کاهش دهیم؟ در ادامه نکات مهم برای کاهش این اختلال را برای شما خواهیم آورد.

برای لکنت زبان کودک چه کنیم و آشنایی با دلایل آن
  • کاهش سرعت گفتار یکی از روش های موثر به منظور درمان لکنت زبان می باشد. به منظور کاهش این اختلال همواره توصیه می شود تا آهسته صحبت کنید. البته باید بدانید کاهش سرعت گفتار بر خلاف اسمش پیچیدگی هایی دارد که درمانگرتان به شما آموزش میدهد. همچنین صحبت کردن  با سرعت زیاد باعث خواهد شد تا در ادای کلمات دچار مشکل شوید. اگر می خواهید این اختلال را کاهش دهید بهتر است چندین نفس عمیق بکشید و آرام صحبت کنید. همچنین به اطرافیان خود اعلام کنید که می خواهید این روش را امتحان نمایید و از آن ها بخواهید با صبر خود در این مسیر به شما کمک کنند.
  • با یکی از دوستان نزدیک یا اعضای خانواده خود تماس گرفته و از آن ها بخواهید تا کنار شما نشسته و به سخنان شما گوش دهند. تمرین جلسات گفتاردرمانی در محیطی امن به شما کمک خواهد کرد تا با خود و نحوه گفتار خود راحت تر کنار آیید.
  • از دیگر روش های موثربراین اختلال گفتاری ذهن آگاهی می باشد. این تمرین نوعی مدیتیشن است که شما را آرام ساخته و در تمرکز روی افکار یا اعمال خاص کمک می کند. این تمرین در آرامش و تسکین اضطراب به شما کمک خواهد کرد. در واقع این تمرین مبوط به تمرینات روانشناسی است و در کاهش اضطراب به شما کمک خواهد کرد و هرچه اضطراب و استرس شما کمتر باشد تمرینات را بهتر انجام خواهید داد.
  • برای لکنت زبان کودک چه کنیم؟ اگر می خواهید به کودک خود کمک کنید تا این اختلال را کاهش داده یا درمان کند از یک گفتاردرمانگر متخصص در درمان لکنت استفاده کنید. با این کار به او کمک خواهد کرد تا کلمات و عباراتی که در بیان آن ها مشکل دارد را مشخص سازد و درمان شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *