داروی لکنت زبان کودکان چیست؟

داروی لکنت زبان کودکان

لکنت زبان یک اختلال گفتاری شایع در میان کودکان است که آن ها را در برهه ای از زندگی درگیر می کند. این عارضه در بیشتر کودکان تنها چند ماه طول می کشد و یک مشکل کوتاه مدت تلقی می شود. اگر والدین به زودی متوجه این اختلال در فرزند خود شوند و برای درمان اقدام کنند، می توانند بهترین نتیجه را از درمان دریافت کنند. به طور معمول از هر چهار نفر یک نفر از آن ها اختلال لکنت زبان را تا بزرگسالی تجربه می کنند. استفاده از داروی لکنت زبان کودکان یکی از روش های درمان است که تا حدی می تواند به آن ها کمک کند.

محققان با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده اند، دریافته اند که گفتار درمانی در کنار مصرف دارو های تجویز شده به میزان زیادی به رفع این مشکل در کودکان کمک می کند. زمانی که علت اصلی لکنت زبان کشف شود بی شک درمان و انتخاب گزینه های درمانی بسیار راحت تر خواهد شد.

داروی لکنت زبان کودکان

داروی لکنت زبان کودکان معمولا در ردیف دارو های ضد استرس و ضد افسردگی قرار دارد تا درصورتی که کودک مشکلات جانبی دارد بتواند با اثر بر آن مشکل در درمان لکنت به واسطه جلسات گفتار درمانی تاثیر کند. این دارو ها شامل: آلپرازولام، کلومیپرامین و سیتالوپرام هستند. در اکثر مواقع این دارو ها به تنهایی در درمان اختلالات دیگری نقش دارند و افرادی که مشکلی به غیر لکنت دارند مصرف میکنند. و گاهی اوقات به عنوان دارویی برای درمان مکمل لکنت از آنها استفاده میشوند. از آنجایی که استرس لکنت زبان را تشدید می کند، نقش این دارو ها در شرایط استرس زا بیشتر نمایان می شود. اما یادتان باشد استفاده از این دارو ها با توجه به عوارض هایی که دارند فقط با دستور پزشک انجام میشود.

زمانی که به تشخیص درمانگر و پزشک نیاز به استفاده از دارو باشد برای درمان لکنت زبان کودکان از دارو و روش های درمانی در کنار هم استفاده می شود، فرد خیلی سریع تر به نتیجه می رسد. باید به این موضوع نیز توجه کرد که همگام سازی درمان های ترکیبی با هم سبب می شود تا یک مشکل مادام العمر در گفتار به یک مشکل کوتاه مدت و در نهایت بهبود کامل آن ختم شود.

درمان لکنت زبان کودکان

اقدام سریع جهت درمان لکنت زبان کودکان

درمان لکنت زبان کودکان طی مدتی کوتاه از اهمیت بالایی برخوردار است. والدین باید دقت زیادی داشته باشند که اگر کودکشان دو ساله شده است و حدودا شش ماه است که دچار لکنت زبان شده، سریعا جهت درمان اقدامات لازم را انجام دهند. بعضی از والدین این تصور را دارند که با اقدام برای درمان، کودک خودآگاه می شود. لازم به ذکر است که والدین باید به این موضوع توجه کنند اگر برای درمان دیرتر از موعد اقدام کنند ممکن است لکنت زبان موقتی به یک مشکل طولانی مدت تبدیل شود. پس از گذشت مدت زمان طلایی درمان، رسیدن به نتیجه دیرتر و سخت تر خواهد شد. بدین ترتیب یک اقدام به موقع می تواند نقش مهمی را در تغییر آینده یک کودک ایفا کند.

درمان لکنت زبان در خانه

درمان لکنت زبان در خانه

لکنت زبان در خانه با کمک والدین درمان می شود. تمرینات مربوط به جلسات درمانی که والدین در منزل با فرزند خود انجام می دهند، موثرترین نقش را دارد د و این تفکر که مصرف داروی لکنت زبان کودکان جهت درمان کافی است نادرست است. گاهی نیاز است که به مدت طولانی جلسات گفتار درمانی ادامه داده شود تا کودک بدون مشکل به صحبت کردن بپردازد. نکاتی که والدین باید رعایت کنند تا این روند بهتر پیش رود نیز بسیار اهمیت دارد:

  • ایجاد آرامش برای کودک و با صبر و حوصله با او صحبت کردن
  • وقت گذاشتن برای کودک توسط تمام افراد خانواده و داشتن یک رفتار مناسب با او
  • عادی رفتار کردن با کودک و قطع نکردن حرف او
  • عدم توجه به تپق زدن یا لکنت زبان کودک
  • عدم درخواست تغییر دادن نوع صحبت از کودک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *