برای لکنت زبان چه باید کرد

برای لکنت زبان چه باید کرد

آیا می دانید برای لکنت زبان چه باید کرد؟ باید است بدانید در عصر جدید با یشرفت های قابل توجه در زمینه علم و تکنولوژی درمان قطعی برای لکنت زبان پیدا شده است. و با استفاده از روش های درمانی مختلف می توان شواهد این اختلال گفتاری را کاهش داد و در نهایت فشار تحمیل شده روی فرد به منظور برقراری ارتباط کلامی و غیرکلامی را از بین برد.

برای لکنت زبان چه باید کرد

برای لکنت زبان چه باید کرد و آشنایی با روش های درمان آن

در پاسخ به سوال برای لکنت زبان چه باید کرد بهتر است این نکته را به خاطر داشت که وجود لکنت زبان تا سن 6 سالگی برای کودکان قابل درمان قطعی است. در واقع باید گفت احتمال درمان قطعی زیاد است و با گذشت جلسات درمان بهبود خواهد یافت. برخی از کودکان با این که سابقه فامیلی لکنت زبان ندارند به دلیل محیطیزندگی خاص خود دچار این اختلال می شوند.

در پاسخ به سوال برای لکنت زبان چه باید کرد و آشنایی با روش های درمان آن باید عنوان کرد که شدت لکنت زبان از سطح خفیف تا شدید متغیر می باشد. اضطراب باعث می شود تا فرد قادر به انتقال گفتار خود به صورت روان نباشد. یک متخصص گفتار درمانی به منظور بهبود شرایط فرد استراتژی های مختلف را پیشنهاد می دهد. والدین باید در صورت وجود سوابق خانوادگی اقدامات درمانی را حتما آغاز نمایند. درواقع فرصت را غنیمت بشمارند.

گفتار درمانی

آیا می دانید برای لکنت زبان چه باید کرد؟ لازم به ذکر است که موثرترین روش های درمان لکنت زبان گفتار درمانی می باشد. گفتار درمانی به افراد مبتلا به این اختلال کمک کرده تا از این چالش به راحتی عبور کرده و احساسات مثبت را تجربه نمایند. در نهایت با دریافت این روش درمانی احساس آرامش خواهند داشت. در صورت دریافت این روش درمانی می توان به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کرد. این نکته را به خاطر داشته باشید که همسو با گفتار درمانی ممکن است نیاز به جلسات کاردرمانی و مشاوره با روانشناس احساس شود. گفتار درمانگر در حقیقت فردی است که با استفاده از مجموعه ای روش ها و ابزارهای موثر به فرد مبتلا به این اختلال کمک می کند از این چالش با سربلندی بیرون آید. پس از شناسایی ریشه این اختلال در جلسات مشاوره روش درمانی انتخاب خواهد شد.

ر

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

برای لکنت زبان چه باید کرد؟ بازی درمانی

اگر به دنبال پاسخ منطقی هستید تا ببینید برای لکنت زبان چه باید کرد باید عنوان کنیم که یکی از موثرترین روش ها برای درمان این اختلال انجام روش ها در خلال بازی است. به طور معمول بازی درمانی یا بازی باید متناسب با برنامه درمانی فرد انتخاب گردد تا از عنصر خلاقیت به نحو صحیح استفاده شود. در درمان این اختلال گفتاری بازی ها نقش کلیدی را ایفا می کنند. به طور کلی می توان گفت بازی درمانی علاوه بر این که تمرین ها را لذت بخش می کند ، باعث ایجاد تماس های کلامی موفق می شود و روحیه افراد را نیز بهبود می بخشد.

برای درمان لکنت زبان چه باید کرد

از مهمترین بازی های موثر برای درمان این اختلال می توان به بازی توپ شیطون، حیح و غلط و… اشاره کرد. شما می توانید برای افزایش انگیزه کودک در انجام این تمرینات برای او ژتون یا تشویقی هایی در نظر بگیرید. ایفای نقش یک خبرنگار و انجام مصاحبه سوری نیز یک بازی دیگر در روند درمان این اختلال گفتاری هست. همچنین می توانید از کوددک بخواهید که خودش بازی های مورد علاقه اش را انتخاب کند.

تمرینات مخصوص لب و فک

آیا می دانید برای لکنت زبان چه باید کرد؟ ممکن است به شما بگویند: “انجام تمرینات مخصوص لب و فک به درمان این اختلال کمک زیادی می کنند. در صورتی که لکنت زبان فرد به دلیل یکی از اختلالات فیزیکی باشد باید تمرینات مختص لب و فک را انجام داد. لب های خود را باید به نحوی حرکت داد تا بدون ادا کردن کلمه ای به نظر برسد که در حال صحبت کردن هستید. این تمرینات برای کشش عضلات صورت فواید بسیار زیادی دارند و تنش موجود در فک بالا و پایین را تا حد زیادی کاهش می دهند. همچنین با انجام این تمرینات می توان ماهیچه ها را تقویت کرده و کنترل زبان را به نحو احسنت انجام داد. تمرین کنترل تنفس باعث کاهش شدت این اختلال شده و در مدیریت احساسات و هیجانات همچون استرس و اضطراب به فرد کمک خواهد کرد.” این تمرینات مناسب فردی که لکنت دارد نیست و در صورتی که فرد مشکلاتی مانند فلجی در عضلات فک و … دارد مفید است.

رعایت عادات غذایی و مصرف مکمل های تغذیه ای

شاید به شما بگویند: “گر لکنت زبان شما با مشکلی عاطفی همراه باشد با مصرف مکمل های تغذیه ای می توانید این اختلال گفتاری را سریع تر درمان کنید. با مصرف منیزیم می توان عضلات صورت را شل کنید. البته همواره توصیه می شود قبل از آغاز مصرف این مکمل غذایی در رابطه با میزان دوز مصرفی با پزشک متخصص خود مشورت نمایید. این نکته را به خاطر داشته باشید که مصرف فست فود ممکن است برای افراد مبتلا به این اختلال گفتاری مشکلاتی را به همراه داشته باشد. از دیگر ممنوعیات این اختلال گفتاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف الکل و مواد مخدر
  • مواد روانگردان
  • تنباکو
  • قهوه
  • چای سیاه
  • نوشابه گازدار

مصرف این مواد غذایی ممکن است باعث ایجاد اختلال در متابولیسم بدن و تحریک سیستم عصبی فرد شود.”

نوشته های بالا هم نادرست است زیرا لکنت زبان سایکوژنیک یا روانی نیز روش درمان مخصوص خود را دارد و رژیم غذایی در آن بی تاثیر است.

دارو درمانی

برای لکنت زبان چه باید کرد؟ دارو درمانی. یکی دیگر از روش های پیشنهادی در درمان این اختلال گفتاری دارو درمانی می باشد. در صورتی که علاوه بر لکنت زبان از دیگر اختلالات همچون صرع، اضطراب و افسردگی رنج می برید باید عوارض جانبی داروها را نیز بپذیرید. این نکته را به خاطر داشته باید که برای درمان قطعی لکنت زبان داروی خاصی وجود ندارد. از داروهایی که ممکن است توسط پزشک متخصص برای درمان سایراختلالات موثر بر شدت لکنت تجویز شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آلپرازولام
  • سروئونرژیک
  • سیتالوپرام

توجه کنید که مصرف این داروها به صورت خودسرانه و در صورت عدم تجویز پزشک ممنوع می باشد. افراد زمان زیادی را در منزل و همراه با خانواده سپری می کنند از این رو والدین ممکن است در کاهش یا تشدید این اختلال نقش کلیدی را ایفا کنند. بهتر است همواره تلاش خود را برای حفظ آرامش این افراد در منزل به کار گیریم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *