تجربه درمان لکنت زبان

تجربه درمان لکنت زبان

امروز مواردی بیشمار و متعددی در زمینه تجربه لکنت زبان به چشم میخورد. تجربه درمان لکنت زبان هم در کودکان و هم در بزرگسالان قابل مشاهده است. وجود تجربه درمان در افراد مختلف بیانگر است که این عارضه یک مشکل همیشگی نیست و تنها باید نهایت تلاش را در زمینه رفع آن به کار برد. با مراجعه به مراکز گفتار درمانی می توانید افرادی را که تجربه درمان دارند از نزدیک ملاقات کنید.

در ادامه میتوانیم اطلاعات مضاعفی در مورد نحوه درمان این عارضه و انواع آن در اختیارتان قرار دهیم.

تجربه درمان لکنت زبان

در گام اول نوع لکنت زبان را کشف کنید!

لکنت زبان نوعی اختلال در گفتار است. در این اختلال، همانطور که میدانید، شخص بیمار به راحتی نمیتواند کلمات را ادا کند. برای مثال ممکن است در گفتن کلمه‌ای مانند مادر، حرف م را برای چندین بار تکرار کند:

م م م م مادر!

پیش از آنکه اقدام به درمان لکنت کنید باید نوع آن را دریابید. امروزه با مطالعه بر روی تجربه درمان لکنت زبان میتوان فهمید که کشف علت و نوع این عارضه در روند درمان آن بسیار مهم است.

سپس درمان لکنت زبان را کلید بزنید

با توجه به تجربه در زمینه درمان برای لکنت، بهتر است شروع درمان این عارضه پس از کشف علت آن باشد. چرا که لکنت زبان علت های بسیاری دارد و روش های درمانی در هر یک از آنها متفاوت است. چنانچه علت زبان به درستی تشخیص داده نشود، روش درمانی نامناسبی برای آن در نظر گرفته خواهد شد. در پی همین اتفاق نیز درمان لکنت زبان با شکست روبرو میشود.

انواع لکنت زبان به این شرح است:

لکنت زبان تونیک:

تجربه درمان لکنت زبان نشان میدهد که درمان این نوع از لکنت زبان از نوع دوم آسان تر است. در لکنت زبان تونیک تلفظ کلمات برای چندین ثانیه متوقف میشود. این توقف به دلیل بروز اختلال در عضلات تلفظی است. افراد بسیار در این زمینه تجربه لکنت زبان دارند.

لکنت زبان کلونیک:

با توجه به تجربه درمان لکنت زبان، این نوع از عارضه اغلب در کودکان بروز میکند. در لکنت زبان کلونیک فرد سیلاب مشخصی از کلمه را به صورت تکراری بیان میکند. علل بروز لکنت زبان کلونیک بسیار متغیر است. عامل وراثت، محیط و یا استرس همه میتواند جز علل بروز لکنت زبان کلونیک باشد.

لکنت در کودکان را جدی بگیرید

تجربه درمان لکنت زبان در کودکان بسیار است. اما به شرطی که درمان این عارضه را در کودکان جدی بگیرید. چرا که والدین بسیاری بر این باورند که درمان لکنت زبان در کودکان خود به خود امکان پذیر و به مرور زمان حل میشود.

لکنت زبان در کودکان دو حالت دارد:

  • به مرور زمان و با افزایش سن خود به خود درمان میشود
  • کودک رشد میکند و لکنت زبان همچنان ادامه دارد

از آنجایی که نمیتوان مطمئن شد که با رشد کودک لکنت زبان درمان میشود یا نه، بهتر است درمان لکنت زبان در کودکان را جدی بگیرید. اگر لکنت زبان در کودک شدت بالایی ندارد و خفیف است، جلسات کمتری برای درمان لکنت زبان در کودک تان نیاز دارید. با قدری مطالعه و جستجو در سایت های مختلف قادر به بهدست اوردن اطلاعاتی درباره روش های درمانی موثر لکنت زبان در کودکان خواهید شد. چنانچه لکنت زبان در کودک شدت بالایی دارد حتما با یک فرد متخصص در این زمینه ارتباط بگیرید.

آیا درمان لکنت در بزرگسالان نیز امکان پذیر است؟

تجربه درمان لکنت زبان در بزرگسالان نیز دیده میشود. تنها تفاوتی که در لکنت زبان بین بزرگسالان با کودکان وجود دارد, علت آن است. علت لکنت زبان در کودکان با علت لکنت زبان در بزرگسالان برابر نیست. اغلب لکنت زبان در بزرگسالان مربوط به نحوه کارکرد مغز است و از بروز مشکل در این ناحیه خبر میدهد. انواع فشار های روانی و بروز مشکلات عصبی می تواند از دلایل بروز لکنت زبان در بزرگسالان است. درمان لکنت زبان در بزرگسالان ابتدا با قبول بیماری و سپس با همکاری گفتار درمانگر و روانشناس امکان پذیر است. زمانی که انواع مشکلات عصبی و فشار های روانی در فرد درمان شود، شدت لکنت زبان نیز کمتر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *