بهترین دکتر لکنت زبان در تهران

بهترین دکتر لکنت زبان در تهران

روش های درمانی مختلفی برای لکنت زبان وجود دارد. اما نکته های مهمی در مورد تدابیر درمانی وجود دارند که توجه به آنها می تواند حال مریض را بهتر کند. آسان ترین روش درمانی که برای لکنت وجود دارد مربوط به صحبت کردن است. اما نکته اینجاست که بسیاری از والدین نمی توانند کودک خود را قانع کنند تا با دکتر صحبت کند. این دسته از کودکان انرژی فوق العاده زیادی دارند و حاضر نمی شوند که به مطب دکتر بروند. حتی امکان دارد در صورتی که بیمار در سنین نوجوانی باشد، حالت غرور داشته و به پزشک مراجعه نکند. حال سوال اینجاست که لکنت زبان این دسته از بیماران را چگونه می توان درمان کرد؟ و بهترین دکتر لکنت زبان در تهران کیست؟

چرا دکتر ماهر برای درمان لکنت زبان کودکان لازم است؟

یافتن پزشک ماهر برای درمان لکنت زبان می تواند تاثیرات زیادی در زندگی فردی داشته باشد. نکته بسیار مهمی که مورد توجه خانواده ها بوده است مربوط به حالت روانشناسی کودک میشود. یعنی بعضی از خانواده ها نگران این موضوع هستند که راه های درمانی لکنت زبان بتوانند به کودک آسیب برسانند. زمانی که متخصصان با این دسته از والدین صحبت کردند متوجه شدند که علت نگرانی آنها مربوط به عدم اعتماد به نفس در کودکان میشود. این خانواده ها میگویند اگر کودک به مطب پزشک برود احساس می‌ کند که یک نوع کمبود دارد و عزت نفس او تخریب می شود. بر همین اساس حاضر نمی‌ شوند که کودک خود را به مطب پزشک ببرند.

طی جلساتی که پزشکان با روانشناسان داشتند، متوجه شدند راه های بهتری برای درمان لکنت زبان وجود دارد. یعنی این نوع نیاز خانواده ها باعث شد تا آنها به شیوه‌ های جدید درمانی بیاندیشند و اقدامات تازه ای انجام دهند. این اقدامات جدید توانست رضایت خانواده ها را جلب کند و میزان بهبودی بیماران را به طور چشمگیری افزایش دهد. در روش جدیدی که این پزشکان انجام می دادند هیچ نوع استرس و نگرانی به کودک وارد نمی شود. پزشکان در اولین مرحله درمانی متوجه شدند که باید محیطی را فراهم کنند که کودک بتواند در آنجا حضور خود را حس کند. این روش درمانی برای پزشکان مختلفی به عنوان الگو قرار داده شده و تدابیر درمانی را از طریق آن انجام می دهند.

بهترین تدبیر درمانی جدید پزشکان برای لکنت زبان چیست؟

بازی درمانی جدیدترین تدبیر درمانی لکنت زبان محسوب می شود. در بازی درمانی فقط بر روی گفت و گوی کودک تمرکز نمی‌ شود و مسائل مختلفی بررسی می شوند. به طور مثال امکان دارد که کودک در حل کردن مشکلات زندگی اش دچار مشکل شده باشد. بر همین اساس نوع بازی‌ ها به گونه ای طراحی می شوند تا کودک بتواند تمام مشکلات خود را حل کند. درمانگران سعی می کنند تا کودک را متوجه توانمندی کنند که از طریق آن بتوانند مشکلات زندگی را حل کنند. دو محور مهمی که درمانگران از طریق آنها بازی های مختلف را انتخاب می‌ کنند عبارتند از: روش و سرعت.

روش های جدید می توانند برای لکنت زبان موثر باشند

آیا محل درمان مهم است که چه نوع طراحی داشته باشد؟

همانگونه که در قسمت بالا توضیح دادیم برای درمان لکنت زبان نیاز است تا مکان مناسبی طراحی شود. معمولاً پزشکان سعی میکنند در داخل مطب خود از اتاقی که برای کودکان طراحی شده است استفاده کنند. این اتاق نباید به طور ساده انگارانه طراحی شود؛ بلکه نیاز است تا برخی وسایل و ابزار ها نیز در آن وجود داشته باشند. بعضی از پزشکان ماهر سعی می‌ کنند تا نوبت دهی خود را به گونه ای انجام دهند که کودکان در آن اتاق با یکدیگر بازی کنند. هدف پزشک فقط ایجاد تفریح برای کودکان نیست؛ بلکه او سعی می کند تا یک نوع تدبیر درمانی خود را از طریق بازی اجرا کند. این تدبیر همان توانایی ایجاد ارتباط با دیگران است. یعنی کودک سعی می‌ کند تا با سایر کودکان ارتباط برقرار کرده و خود را در محیطی پرنشاط ببیند. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *