مرکز درمان لکنت زبان در تهران

مرکز درمان لکنت زبان در تهران

مرکز درمان لکنت زبان در تهران خدمات مربوط به اختلال گفتاری را به بیماران ارائه می کند. مهمترین سوالی که برای بیماران در مواجهه با مراکز درمانی ایجاد می شود این است که چرا از مرکز استفاده کنیم؟ آنها سوال می پرسند که: چرا باید به جای مطب های پزشکی از مراکز درمانی استفاده کنیم؟ مراکز درمانی یا دپارتمان پزشکان می تواند خدمات گسترده‌ تری را ارائه کند. اما مطب پزشکان فقط مربوط به یک پزشک است و به همین جهت، میزان خدمات دریافتی از آنها محدود است. با توجه به گستردگی بیماری لکنت زبان می توانید انواع روش های درمانی را در دپارتمان های پزشکی بیابید.

آیا بهبودی لکنت زبان از طریق مرکز درمانی ممکن است؟

بیماری لکنت زبان می تواند منشاء هایی داشته باشد که با توجه به آنها روند درمان سخت شود. شناخت درست منشاء بیماری می تواند به تسریع روند درمانی کمک شایانی داشته باشد. بسیاری از پزشکان ترجیح می‌ دهند که روش، گفتار درمانی را برای بیماران لکنت زبان انتخاب کنند. اما یک مسئله در اینجا وجود دارد که توجه به آن باعث میشود روند درمان کامل شود. نکته‌ ای که باید به آن دقت شود این است که اگر شرایط ایجاد بیماری دفع نشود مجدداً باعث بازگشت آن میشود. دقیقاً در همین موضوع است که تفاوت یک پزشک ماهر با پزشک های معمولی مشخص میشود. یک پزشک ماهر نه تنها بیماری را رفع می‌ کند بلکه شرایط ایجاد شدن آن را نیز دفع می کند.

مراکز درمانی لکنت زبان می توانند خدمات متنوعی از جمله مشاوره های مختلف را ارائه کنند. فایده و مزیت دریافت مشاوره این است که می تواند رفتار شما را برای شروع تغییر و زندگی بهتر آماده کند. فایده دیگری که مرکز درمانی دارد این است که تعدد درمانگران باعث می شود که تمرکز بیشتری بر روی بیمار وجود داشته باشد. به بیان دیگر تعدد درمانگران باعث می شود که سرعت درمان بیماران به شدت افزایش یابد.

آیا درمان لکنت زبان نوجوانان و کودکان در مراکز درمانی انجام می شود؟

نوجوانان و کودکان طیف گسترده ای از بیماران لکنت زبان هستند. اگرچه امکان دارد که بیماران بزرگسال نیز دچار لکنت های خفیف شده باشند. معمولاً علت ایجاد لکنت در بزرگسالان مربوط به حالت های روانشناسانه و شوک‌ های عصبی است. یعنی بزرگسالان تحت فشار و یا حادثه غیر منتظره ای قرار گرفتند و این حادثه موجب ایجاد شدن لکنت شده است. به طور مثال حادثه ای مانند تصادف موجب آسیب رسیدن به مغز و یا باعث از دست دادن یکی از عزیزان بیمار شده است. بر همین اساس بیمار نیز دچار لکنت شده است و نیاز دارد تا هر چه سریعتر این مشکل را حل کند. کودکان نیز دارای لکنت های موقتی هستند که امکان درمان آنها در مرکز درمانی لکنت زبان وجود دارد.

مرکز درمان لکنت زبان در تهران

 چه استراتژی های درمانی توسط درمانگران ارائه می شود؟

بیماری لکنت زبان می تواند به طور فزاینده عمل کند. یعنی بیماری با گذشت زمان نه تنها درمان نمی‌ شود بلکه شدت آن بیشتر و قدرت تکلم بیماران کمتر میشود. تمام بیماران به دنبال استراتژی و راه های درمانی هستند که به آنها کمک کند تا سریعتر قدرت تکلم کامل خود را به دست آورند. استراتژی های مختلفی که توسط مرکز درمانی ارائه می شود می‌ تواند روند درمان را تسهیل کند. مهمترین استراتژی که توسط درمانگران دنبال می‌ شود مربوط به حالت های روانشناسانه بیمار است. اولین حالتی که پزشکان ماهر به دنبال بررسی وضعیت آن هستند مربوط به انگیزه بیمار می شود. پزشکان شرایط بیمار را بررسی کرده و از طریق صحبت کردن با او متوجه میشوند که انگیزه زندگی در بیمار به چه میزان است. شاید برایتان سوال شود و بپرسید که: بررسی و یافتن انگیزه بیمار چه ارتباطی با راه درمانی او دارد؟

بیمارانی که دچار لکنت زبان هستند در صورتی که انگیزه داشته باشند می توانند سریعتر درمان شوند. یعنی بیماران با توجه به هدف شان در زندگی، تلاش میکنند تا موانع رسیدن به هدف را برطرف کنند. در نتیجه یافتن انگیزه به پزشکان و بیماران کمک می‌ کند تا درمان سریع تر انجام شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *