مواد غذایی مفید برای لکنت زبان کودکان

مواد غذایی مفید برای لکنت زبان کودکان

ایا درمان لکنت زبان به صورت خانگی و با مواد غذایی امکان پذیر است؟ و در صورتی که امکان پذیر باشد باید به چه نکاتی توجه کنید؟ اولین و مهمترین نکته ای که باید بدانید این است که خود درمانی نباید بدون پایه علمی باشد. پس در اولین گام برای درمان لکنت با مواد غذایی نیاز دارید تا اطلاعات مختلفی را در مورد آن جمع آوری کنید. لذا منابع خود را گسترش دهید و ابداً سعی نکنید از مواد غذایی به عنوان پایه اصلی استفاده کنید. هرچه اطلاعات شما در مورد وضعیت و علت بیماری بیشتر باشد، راه صحیح تری را نیز می‌توانید پیدا کنید. به طور مثال نظرات مختلف در باب ایجاد شدن لکنت که هر کدام توضیحات مفصلی را دارند که باید بدانید. در ادامه این مقاله قصد داریم که اثر مواد غذایی مفید برای لکنت زبان کودکان را بیان کنیم!

چگونه درمان خانگی لکنت زبان را با مواد غذایی آغاز کنیم؟

آیا اولین گام برای درمان خانگی لکنت زبان از طریقی مواد غذایی، شناخت منشا ایجاد شدن آن است؟؟؟ به طور کلی سه عامل به عنوان عوامل ایجاد شدن لکنت محسوب می شوند. اولین عامل به مسائل ژنتیکی و بیولوژیکی مربوط میشود. دومین عامل نیز با مسائل عاطفی و روانی مرتبط است. سومین عامل نیز مسائل محیطی هستند. در صورتی که این عوامل در کنار هم قرار بگیرند ممکن است باعث ایجاد لکنت شوند. در هرصورت افراد دارای لکنت نمیتوانند از مواد غذایی مفید مانند مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی و ویتامین های تقویت کننده مغز برای درمان استفاده کنند زیرا هیچ تحقیق یا پژوهش علمی تا کنون ماده غذایی که به درمان لکنت بپردازد را تایید نکرده است.

اگر می‌ خواهید روند درمان لکنت زبان سرعت داشته باشد و در زمان کوتاهی به نتیجه برسید باید برخی اقدامات را انجام دهید. این اقدامات مربوط به استفاده از مواد غذایی مناسب نمیشود. بلکه باید بتوانید تکنیک های روان صحبت کردن را با مراجعه به متخصص گفتاردرمانی یاد بگیرید. متخصص گفتاردرمانی علاوه بر تکنیک های روان صحبت کردن، فرد دارای لکنت را بع معاشرت با دوستان خود و یا خانواده ترغیب میکند و تاکید میکند هیچگاه گفتگو با آنان را ترک نکند.

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

آیا به جز مواد غذایی تمرین هایی برای درمان لکنت زبان وجود دارد؟

گفته میشود «یکی از تمریناتی که برای درمان لکنت زبان لازم است انجام دهید، تمرین های تنفسی است. اکثر کسانی که دارای لکنت هستند نمی توانند به طور آرام در زمان تکلم تنفس کنند. افزایش تعداد دم و بازدم بیمار باعث میشود که ضربان قلب او افزایش یافته و استرس بیشتری داشته باشد. در نهایت، این استرس زیاد باعث میشود که بیمار حتی نتواند برخی از کلمات ساده را بیان کند. پس در اولین گام باید تنفس های دیافراگمی و آرامش بخشی را انجام دهید. برای انجام تمرین های تنفسی نیازی نیست که حتماً در خانه بنشینید و به طور دقیق تنفس های خود را بشمارید. بلکه می توانید به مناطق آرامش بخش مانند: پارک ها و موارد مشابه بروید و تمرین کنید.»

مطلب بالا کاملا صحیح نیست! تمرینات تنفسی در بزرگسالان به منظور اصلاح نحوه تنفس توسط متخصص گفتاردرمانی در صورت نیاز انجام میشود و به شکلی که در بالا گفته شد نادرست است.

دومین راهی که ممکن است پیشنهاد شود که از طریق آن به درمان لکنت زبان بپردازید عبارت است از: «مدیتیشن. حتی کودکانی که دارای لکنت هستند به شدت خود را ملامت کرده و در ذهن به شدت از خودشان انتقاد می کنند. این موضوع باعث می‌شود که اعتماد به نفس و روحیه بیمار به شدت افت کند. یعنی تمام بیماران دارای لکنت بدون در نظر گرفتن سن آنها دچار یک نوع خود تخریبی هستند. برای اینکه اثرات منفی این خود تخریبی را از بین ببرید باید مدیتیشن کنید و ذهن خود را از افکار منفی پاک نمایید.»

مدیتیشن اصولی قطعا تاثیرات بسیار مثبتی دارد اما در درمان لکنت اثری ندارد و بنابراین نوشته بالا پایه علمی ندارد و نادرست است!

مواد غذایی مفید برای لکنت زبان کودکان

 چه پرهیز های غذایی برای بیماران دارای لکنت لازم هستند؟

کسانی که دچار لکنت زبان هستند میتوانند تمام مواد غذایی را مصرف کنند. آنها باید از تمام دانه های غذایی مانند: انواع بادام ها، پسته و خشکبار استفاده کنند. ویتامین B6 در مواد غذایی که ذکر کردیم وجود دارد و اساساً این ویتامین باعث رشد بهتر در همه ی افراد میشوند. سایر مواد غذایی مانند: میوه جات باید دارای آنتی اکسیدان طبیعی و بدون ایجاد حساسیت برای بیمار باشند. به طور مثال یکی از میوه جاتی که می تواند برای بدن مفید باشد موز است. در واقع دقت کنید که مصرف مواد غذایی که گفتیم برای همه افراد مفید است چه فرد دارای لکنت زبان باشد چه نباشد چون هماهنطور که از ابتدای این مقاله گفتیم تا به حال مواد غذایی که باعث درمان لکنت شوند بافت نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *