غذاهای مفید برای درمان لکنت زبان

غذاهای مفید برای درمان لکنت زبان

لکنت زبان در صورت عدم درمان می تواند ادامه دار باشد. در صورتی که لکنت در سنین کودکی به طور کامل درمان نشود امکان بازگشت آن در بزرگسالی وجود دارد. برخی از پزشکان معتقدند که رژیم غذایی و نوع غذاهایی که بیماران می خورند در وضعیت سلامتی آنها تاثیر گذار است. اما این عقیده که لکنت زبان نیز از همین قاعده پیروی می کند و این دسته از بیماران باید رژیم خاص غذایی را رعایت کنند. صحیح نیست. شاید بعضی از بیماران دارای لکنت بگویند که: ما دیگر به این وضعیت عادت کردیم و نیازی به درمان شدن نداریم. این دسته از بیماران فراموش کرده اند که قدرت تکلم و صحبت کردن تا چه میزان بر شخصیت انسان تاثیر دارد. در این مقاله میخواهیم ببنیم آیا غذاهای مفید در درمان لکنت زبان تاثیری دارند یا خیر؟

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

غذاهای مفید برای درمان لکنت زبان چیست؟

لکنت زبان به شیوه نامناسبی خودش را نشان میدهد. یعنی زمانی که کودک و یا بزرگسالان بخواهند صحبت کنند به طور ناخواسته و غیر ارادی فاصله هایی را میان کلمات خود خواهند داشت. این فاصله ها کاملاً غیر ارادی هستند و می توانند به طور مستمر تا انتهای مکالمه فرد دارای لکنت اتفاق بیفتند. قطعاً این اتفاق می‌ تواند در روحیه و حوصله طرف مقابل تاثیر بگذارد و نتواند مکالمه خود را با فرد دارای لکنت ادامه دهد. پس بر همین اساس از شیوه های درمانی علمی باید کمک گرفت تا فرد دارای لکنت سریعاً بهبود یابد. بیماران دارای لکنت نیازی به تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی ندارند بلکه به درمان های علمی گفتاردرمانی نیاز دارند تا با کمک گرفتن از آنها به درمان بیماری لکنت بپردازند.

لکنت زبان می تواند به علت فاکتور های ژنتیکی‌و فاکتور های محیطی باشد و به اختلال هماهنگی و نقص عملکرد حرکتی زبان و یا مغز مرتبط نیست. همچنین دلایل روانشناختی می تواند در زمان نوجوانی و بزرگسالی عامل ایجاد لکنت در افراد باشند. در صورت ادامه دار شدن لکنت زبان، اضطراب و استرس های گوناگونی برای بیمار به وجود می‌ آیند که به منزوی و‌ گوشه گیر شدن او ختم می شوند. مطابق تحقیقات و بررسی هایی که پزشکان انجام داده اند برخی از مواد غذایی می توانند در درمان بعضی بیماری ها موثر باشند. اما به یاد داشته باشید که مصرف مواد غذایی در درمان لکنت بی اثر است. لیست برخی مواد غذایی که ممکن است به شما برای درمان لکنت کودک توصیه شود در قسمت بعدی اورده شده است. فراموش نکنید که حتی برای مصرف برخی مواد غذایی که تاثیر آنها در درمان برخی بیماری ها اثبات شده است حتما با پزشک مشورت کنید زیرا مصرف خودسرانه یا بیش از حد هرچیزی خطرناک است.

غذاهای مفید برای درمان لکنت زبان

چه مواد غذایی می توانند برای از بین بردن لکنت زبان موثر باشند؟

لکنت زبان در کودکان معمولاً به علت تقابل محیط و فاکتور ژنتیکی و ایجاد اختلال در پردازش های مغز است. بعضی از مواد غذایی برای رشد و تقویت سلول های مغزی مفید هستند و به همین دلیل برای رشد مغز استفاده میشوند. غذاهایی که برای رشد و تقویت کنندگی مغز لازم هستند را برایتان ذکر می کنیم. اولین دسته از مواد غذایی که می تواند برای رشد مغز مفید باشد عبارت است از: آجیل و مغزها. تمامی مغزها برای رشد و تقویت مغز کودکان لازم هستند و سرشار از ویتامین های E و B6 می باشند. لذا می توانید از مغز بادام، گردو، بادام هندی، پسته، بادام زمینی و فندق استفاده کنید. این مغز ها دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که باعث میشود از سلول ها محافظت شود و رشد حرکتی مغز اتفاق بیفتد. به طور مثال گردو سرشار از: ویتامین چرب امگا ۳ است که ماده ای فوق العاده ارزشمند برای عملکرد مغز محسوب می شود. حال سوال این است که این مواد که برای رشد مغز مفید هستند لکنت را درمان میکنند؟

پاسخ خیر است. زیرا درست است که این مواد نقش مفیدی در رشد مغز دارند اما در درمان لکنت تا به حال اثری نداشتند.

آیا دانه ها می توانند برای لکنت بزرگسالان و کودکان مفید باشند؟

به طور کلی آنتی اکسیدان های طبیعی می توانند برای بدن مفید باشند اما برای درمان لکنت زبان خیر. بر همین اساس از هر ماده غذایی که دارای آنتی اکسیدان باشد می توانید برای سلامتی استفاده کنید. به طور مثال دانه های کنجد، خربزه و کدو تنبل دارای آنتی اکسیدان طبیعی هستند. دانه های اخیر علاوه بر آنتی اکسیدان دارای ویتامین E نیز هستند که از مغز در برابر رادیکالهای آزاد محافظت می کند. یکی از دانه های دیگری که می تواند برای تقویت مغز مفید باشد تخمه آفتابگردان است. این دانه می ‌تواند به عنوان یک میان وعده مفید برای کودکان استفاده شود. اما با وجود فوایدی که این دانه ها دارند در درمان لکنت زبان اثری ندارند. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *