تاثیر مواد غذایی بر لکنت زبان

بهترین میوه برای لکنت زبان

لکنت زبان می تواند به دلایل گوناگونی ایجاد شود. شاید شنیده اید که «یکی از مهمترین راه های درمانی لکنت، مربوط به سبک غذایی و زندگی بیماران می شود. در صورتی که بیماران از مواد غذایی کافی برخوردار شوند و ویتامین های لازم را کسب کنند می توانند روند بهبودی شان را تسریع بخشند. نقش مواد غذایی برای درمان لکنت در سنین مختلف و به خصوص در کودکان می‌ تواند چشمگیر باشد.» مطابق تحقیقاتی که پزشکان انجام دادند مواد غذایی می تواند به رشد و تکامل بخش های مختلف مغز کمک کند. اما متاسفانه تحقیقاتی با این عنوان که اگر منشا ایجاد شدن لکنت، عدم رشد کافی مغز باشد با استفاده از مواد غذایی می توانید آن را جبران کنید تا به حال انجام نشده و تجربه نیز نشان داده مواد غذایی بر لکنت زبان تاثیر ندارند.

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

تاثیر مواد غذایی بر لکنت زبان چگونه است؟

گفتاردرمانگران برای درمان لکنت زبان از روش های درمانی علمی استفاده می کنند. در تعداد زیادی از بیماری ها نکته بسیار مهمی برای به نتیجه رسیدن اقدامات پزشکی وجود دارد که مربوط به سبک زندگی و غذایی بیماران می شود. در صورتی که بیماران تدابیر پزشکی را انجام دهند ولی سبک زندگی و رژیم غذایی خود را به طور مناسب تنظیم نکنند نتیجه دلخواه ایجاد نمی شود. دقیقاً مطابق همین موضوع است که برخی از پزشکان اولویت درمانی خود را بر روی سبک زندگی و غذایی بیماران قرار می دهند. اما برای این توصیه مربوط به مصرف مواد غذایی و میوه هایی است که به رشد مغز کمک می کنند. کسانی که  لکنت دارند در این دسته قرار نمیگیرند و مواد غذایی به درمان آنها کمکی نخواهد کرد و تا کنون ماده مفیدی که کمک کننده درمان لکنت باشد نیز یافت نشده است.

آیا میوه هایی که دارای ویتامین های B1 و B6 هستند می توانند برای لکنت زبان مفید باشند؟ البته که میوه ها فواید بسیاری دارند و خوردن آن ها در همه مخصوصا کودکان ضروری است اما میوه ها نیستند که می توانند به بیماران دارای لکنت کمک کنند؛ بلکه روش های علمی و به روز درمان می توانند مفید باشند. به طور مثال تمام دانه های غذایی مانند انواع آجیل ها می توانند به رشد مغز و تقویت بدن کمک کنند. اما در درمان لکنت اثری ندارند. گفته میشود «برخی از بهترین خشکبار ها میتوانند به تمام افراد دارای لکنت کمک کنند که ما این موارد را در زیر آورده ایم. این موارد عبارتند از:

  • بادام هندی
  • پسته
  • بادام
  • بادام زمینی»

همانطور که گفته شد فواید این مغز ها زیاد است اما برای درمان لکنت بی اثر است.

تاثیر مواد غذایی بر لکنت زبان

آیا آنتی اکسیدان ها و پودر کاکائو می توانند برای لکنت زبان مفید باشند؟

گفته شده «آنتی اکسیدان های طبیعی می توانند برای لکنت زبان مفید باشند. بر همین اساس می‌ توانید از سبزی ها و میوه هایی که دارای آنتی اکسیدان های طبیعی هستند استفاده کنید. یکی از موارد دیگری که می تواند برای درمان لکنت زبان موثر باشد استفاده از میوه ها و مواد غذایی است که فاقد گلوتن و کازئین هستند. همچنین باید از مواد غذایی که حاوی نیترات و نیتریت هستند نیز پرهیز کنید. یکی از آنتی اکسیدان های طبیعی که می تواند برای مغز مفید باشد پودر کاکائو خالص است. پودر کاکائو حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می توانند برای اجزای مختلف مغز به عنوان تقویت کننده عمل کنند.»

این مطالب نیز پایه و اساس علمی ندارد و تا الان در هیچ مقاله علمی معتبری در این باره گفته نشده است. اکسیدان های طبیعی بسیار مفیدند اما تاکنون در درمان لکنت اثری نداشته اند.

اگر تا الان از میوه ها برای درمان لکنت زبان استفاده کردید باید به نکته ای توجه کنید. این نکته است که که مصرف میوه به خاطر مواد مغذی که دارد بسیار ضروری است و در رشد نقش مهمی دارد و همچنین نباید از میوه های خشک شده و یا آبمیوه هایی که حاوی مواد نگهدارنده هستند استفاده کنید. سولفیت یا همان ماده نگهدارنده ای که به آبمیوه ها یا میوه های خشک شده می زنند باعث تاثیر منفی میشود. پس بر همین اساس از میوه ها و یا آبمیوه های طبیعی استفاده کنید. اما نکته بسیار مهم تر این است که میوه ها با وجود نقش ضروری که در رشد دارند در درمان لکنت بی تاثیرند.

استفاده از میوه ها و مواد غذایی باید بر چه مبنایی باشد؟

حتما شنیده اید که «تشخیص اولیه برای نوع استفاده از میوه ها و مواد غذایی دستور پزشک است.» زمانی که برای درمان لکنت زبان به متخصص گفتار درمانی مراجعه کردید باید از کمک او برای تعیین روش درمان صحیح و علمی استفاده کنید. متخصص گفتار درمانی در مرحله اول تمرین های گفتاری و علت لکنت را تشخیص میدهد. بر همین اساس نوع درمان و شیوه ای که مراجعین باید اجرا کنند را می توانید با تایید متخصص گفتاردرمانی تنظیم کنید. در صورتی که یک لیست غذایی برای خود تنظیم کرده اید حتماً با متخصص گفتار درمانی هماهنگ شوید. تا توضیحات بیشتری به شما بدهد.یعنی به طور خودسرانه و بدون کسب مشورت از دیگران تحت هیچ شرایطی خود درمانی نکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *