کم خونی و لکنت زبان

لکنت زبان یک اختلال گفتاری است که به طور معمول در کودکی شناسایی می شود. عوامل گوناگونی می توانند ایجاد کننده لکنت زبان باشند. زمینه های ارثی و تاثیرات محیطی دو مورد از اصلی ترین موارد ایجاد کننده این مسئله هستند. اما به تازگی متخصصین متوجه یک مسئله بنیادین در ارتباط با لکنت زبان شده اند. آنها دریافته اند که وضعیت عروق خونی مغز، کم خونی و لکنت زبان بر یکدیگر تاثیر دارند. در این مقاله ما قصد داریم تا بیشتر به ارتباط بین کم خونی و لکنت زبان بپردازیم. برای کسب اطلاعات در این مورد همراه ما باشید.

کم خونی و لکنت زبان چگونه است

متخصصین حوزه مغز و اعصاب متوجه تاثیر فعالیت های عروق خونی مغز بر نواحی مرتبط با ادا کلمات و گفتار شده اند.

خون مایعی است که در سرتاسر بدن حضور فعال دارد. جریان های خونی اکسیژن و مواد غذایی را به سلول های بدن می رسانند و مواد مضر را از آنها دور می کنند. مغز به عنوان ارگان اصلی کنترل کننده بدن بیشترین میزان گلوکز(سوخت سلول ها) و اکسیژن را در بدن نسبت به اندازه اش دریافت می کند. هر نقطه از مغز در هنگام فعالیت گسترده میزان بیشتری خون را دریافت می کند. علت این مسئله این است که برای فعالیت نورون های عصبی نیاز به اکسیژن و قند زیادی وجود دارد. در مغز انسان وظیفه انجام هر فعالیتی به عهده بخش خاصی قرار دارد. البته هیچ فعالیتی در مغز بدون هماهنگی و همراهی دیگر بخش ها انجام نمی شود. به هر حال سال ها پیش در مغز نواحی کشف شد که آنها را تکلم و جمله سازی بیشترین نقش را ایفا می کردند.

تاثیر شریانات خونی بر لکنت زبان

برخی از افرادی که با لکنت زبان درگیر هستند دارای مشکلاتی در این بخش ها می باشند. یکی از مسائلی که به تازگی متخصصین بدان پی برده اند اشکال در فرایند خون رسانی به آن نواحی است. در حقیقت آنها می پندارند که رسیدن مقدار کمی خون به نواحی درگیر در فرایند های گفتاری باعث لکنت می شود. برخی از افراد ممکن است به دلیل داشتن جریان های خونی مسدود و یا محدود دچار این مشکل شده باشند. از تحقیقات انجام شده در زمینه خون رسانی و لکنت زبان می توان این نتیجه را گرفت که کم خونی و لکنت زبان نیز با یکدیگر می توانند رابطه داشته باشند.

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

آیا کم خونی و لکنت زبان با یکدیگر می توانند ارتباطی داشته باشند؟

همانطور که در پاراگراف قبل بدان اشاره شد، تاثیر خون و شریانهای خونی بر فعالیت های مغزی صد در صدی است. اما اینکه معضل کم خونی و لکنت زبان نیز با هم ارتباط داشته باشند را از طریق دیگری نیز می توان تبیین کرد. همانطور که می دانید خون تمام مواد مغذی و اکسیژن را به اعضا بدن منتقل می کند. معمولا اصطلاح کم خونی با کمبود گلبول های قرمز در خون افراد همراه می شود. گلبول های قرمز مسئول حمل اکسیژن هستند. پس اگر شخصی دچار کم خونی باشد در حقیقت میزان کمتری اکسیژن به اعضا بدنش می رسد. این در حالی است که پیشتر گفتیم مغز برای فعالیت به اکسیژن و گلوکز زیادی نیاز دارد.

چگونه کم خونی بر لکنت زبان تاثیر می گذارد.

سخن پایانی

پس با توجه به همه این مسائل احتمالا تا حالا به ارتباط بین کم خونی و لکنت زبان پی برده باشید. اگر فردی دچار کم خونی باشد فعالیت های اعضا بدنش و به ویژه مغزش تحت تاثیر قرار می گیرد و توانایی استفاده از حداکثر خود را نخواهد داشت. پس در کودکی که لکنت زبان دارد وجود مشکل کم خونی می تواند این مسئله را تشدید کند. زیرا رسیدن مقادیر پایین اکسیژن و مواد مغذی توانمندی مراکز مرتبط با گفتار را تحت تاثیر قرار می دهد و لکنت زبان بیشتر می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *