همه چیز در مورد عسل و لکنت زبان

عسل و لکنت زبان

یکی از پرسش‌ هایی که بسیاری از خانواده ها دارند این است که آیا عسل روی لکنت زبان تاثیری می‌ گذارد. وقتی در فضای وب و فضای مجازی یک سرچ ساده می کنیم متاسفانه با جملاتی مواجه می شویم نشان دهنده ی عدم آگاهی افراد از ماهیت لکنت است . برای مثال عنوان می شود که عسل و لکنت زبان با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی دارند، چرا که عسل برای درمان لکنت زبان خاص زیادی خواهد داشت. انسان ‌ها در زندگی اجتماعی شان در حال تلاش برای برقراری ارتباط هستند. یکی از اصلی ترین روش های برقراری ارتباط گفتگو کردن می باشد.

قدرت تکلم بسیاری از افراد بر اساس دلایل متنوع با مشکل مواجه می گردد. ) در این بخش اطلاعات درست و غلط با هم ترکیب شده اند، قسمت عمومی این جملات کاملا درست است یعنی تلاش برای برقراری ارتباط در زندگی اجتماعی انکار ناپذیر است یا در خواص زیاد عسل هیچ شکی نیست اما این جمله که عسل و لکنت زبان با هم ارتباط تنگاتنگی دارند و عسل برای درمان لکنت زبان خواص زیادی خواهد داشت ! جملات غیر علمی و ثابت نشده ای هستند.

خانواده ها و افراد دارای لکنت غالبا به دنبال یک راهکار سریع برای درمان لکنت هستند . طبیعتا اگر ماده ای وجود داشت که با مصرف آن لکنت رفع شود ، نگرانی خانواده ها خیلی کمتر از زمانی بود که مدت ها به جلسات گفتاردرمانی مراجعه کنند و روزانه زمانی را برای تمرین اختصاص دهند. اما واقعیت این است که درمان لکنت نیاز به تلاش و تاب آوری دارد و ادعای درمان با مواد غذایی افسانه است !

عسل و لکنت زبان

خواص درمانی عسل و لکنت زبان

مدت ها است که طب سنتی در زمینه های مختلف توصیه هایی را دارد . باید توجه داشت که بحث مزاج ها با اختلالات متفاوت است وقتی کودکی درگیر لکنت می شود در عملکرد و ساختار مغز تفاوت هایی وجود دارد، حال فاکتورهایی می تواند روی شدت اولیه ی لکنت اثر داشته باشد ، برای مثال ثابت شده است که واکنش های عاطفی فرد می تواند باعث مزمن شدن لکنت شود یا ثابت شده است که واکنش های منفی محیط و افزایش سن می تواند منجر به رشد لکنت شود و فرد درگیر احساسات و افکار منفی مرتبط با لکنت شود . اما در رابطه با طب سنتی و لکنت هیچ واقعیت علمی به اثبات رسیده وجود ندارد. در زمینه ی طب سنتی تنها ما شاهد متخصصان طب سنتی هستیم که بدون داشتن هیچ اطلاعات علمی و به روزی راجع به لکنت ادعای درمان دارند و والدینی که گزارش های متفاوت و ضد و نقیضی را با والدین دیگر و درمانگرانشان مطرح می کنند. متن زیر را بخوانید :

در طب سنتی عسل نقش درمانی و تقویتی زیادی دارد. بر همین اساس استفاده روزانه از آن توصیه می گردد. اثر درمانی عسل جهت درمان لکنت زبان به ترکیباتی که دارد باز می گردد. در ترکیبات عسل عناصر طبیعی زیادی مانند فسفر آهن منیزیم کلسیم پتاسیم گوگرد و غیره وجود دارد. آنزیم های درون عسل می‌ تواند روند متابولیسم ساختار بدن را بهبود ببخشد. اسیدهای زیادی مانند اسید کافئیک، لولیک و گالیک درون عسل وجود دارد. به همین دلیل برای انواع درمان بیماری های متفاوت مانند لکنت زبان، عسل موثر واقع شده است.

مصرف یک ماده غذایی موجب بهبود وضعیت کودکان می گردد. برای مثال هر یک از کودکانی که پیش فعال هستند با خوردن مواد غذایی که کالری زیادی دارند می ‌توانند انرژی بیشتری به دست بیاورند. قطع مصرف این خوراکی ها موجب کاهش انرژی کودک می گردد. اینکه عسل و لکنت زبان را بررسی کنیم و تاثیر آن را بدانیم اهمیت زیادی دارد. عسل روی لکنت زبان کودکان تاثیر منفی و مثبت می گذارد. هنوز به اثبات نرسیده است که احتمال دارد عسل در برخی از افراد تاثیرات منفی داشته باشد.

این مطلب هم هم چنان ادغام اطلاعات درست و غلط است . در اینکه عسل ترکیبات مفید فراوانی دارد شکی نیست اما آیا  جمله ی ( در طب سنتی عسل نقش درمانی و تقویتی زیادی دارد ) درست و علمی است ؟ خیر ! چرا که هیچ تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام نشده است . زمانی می توانیم ادعا کنیم که عسل در درمان لکنت تاثیر زیادی دارد که در افراد دارای لکنت با تعداد فراوانی مصرف عسل وبه دنبال آن  کاهش و حذف لکنت را مشاهده کنیم و پس از حذف عسل هم نتایج درمان پایدار باشد! ما ادعا می کنیم که گفتاردرمانی می تواند لکنت را درمان کند چرا که محققان بسیاری برنامه های درمانی مختلفی را با افراد دارای لکنت اجرا کرده اند و نتایج درمان را ثبت کرده اند . نتایج اثرگذار و پایدار در تعداد فراوانی از افراد. ما به این نتایج می توانیم اعتماد کنیم . نه صرفا ادعای افراد غیر متخصص.

گفتار درمانی آیا با عسل مفید است ؟

به همین دلیل نمی توانیم برای تاثیر عسل در جهت درمان لکنت زبان را به عنوان یک قانون کلی بیان کنیم. کامل ترین و بهترین روش درمان لکنت زبان، درمان علمی می باشد. لکنت زبان یک اختلال با پایه های نورولوژیکی است و  با روش ‌های علمی قابل درمان است. به طور کلی عسل تاثیر درمانی کمی روی این بیماری دارد .

شیوه استفاده از عسل برای گفتار درمانی

وقتی در فضای مجازی جستجو می کنیم شاهد توصیه هایی هستیم که قابل تامل است . برای جملات زیر در مورد درمان لکنت با عسل را بخوانید اما باور نکنید !! استفاده از عسل برای لکنت زبان متفاوت است. مسئله عسل و لکنت زبان باید به صورت اصولی مورد بررسی قرار بگیرد. روش های استفاده از عسل نیز باید مورد بررسی شود و سپس برای درمان لکنت زبان آن را استفاده کنید. روش های استفاده از عسل برای درمان لکنت زبان عبارت است از :

1.  روش اول یکی از مرسوم ترین روش های استفاده از عسل برای درمان لکنت زبان می باشد در این روش باید عسل با آویشن ترکیب شود. استفاده از این ترکیب صبح ها به صورت ناشتا توصیه می شود. این روش در این صورت روی درمان لکنت زبان کودکان تاثیر می گذارد.

2. روش دوم استفاده از عسل با ترکیب تخم‌ گشنیز، تخم خرفه و زبان گنجشک می باشد.

3.  روش سوم استفاده از ترکیب عسل با اسانس اسطوخودوس است. این ترکیب برای برطرف کردن ورم زبان بی نظیر است.

4. روش چهارم ترکیب ۲۰ گرم از ریشه ریحان و ۷۵۰ گرم است عسل می باشد. هر هشت ساعت یک بار باید این ترکیب استفاده شود تا برای درمان لکنت زبان تأثیر داشته باشد.

5. ترکیب عسل با تار زعفران یک روش دیگر می باشد که مفید واقع می گردد.

6.  روش ششم استفاده از عسل و همچنین مالاندن است. این روش یکی از روش هایی است که التهاب زبان و بهبود گفتار را به همراه دارد.

جای تاسف دارد که درمان لکنت که پیچیدگی های فراوانی دارد را به مصرف چند ماده ی گیاهی تقلیل می دهند و خانواده ها با درماندگی و پرداخت هزینه ، به دنبال گرفتن درمان از این توصیه های غلط و غیر علمی هستند.

ممکن است بگویید اما ما دیده ایم و نتیجه گرفته ایم !

موضوعی به نام بهبودی خود به خودی در لکنت وجود دارد ، 75 درصد کودکان دارای لکنت بدون دریافت درمان لکنتشان رفع می شود ! ممکن است والدین در دوره ای که کودک درگیر بهبودی خود به خودی است ، مصرف عسل یا هر ماده ی غذایی را شروع کنند ، اگر چنین باشد ، آن ها  روانی حاصل از بهبودی خود به خودی را به مصرف عسل نسبت خواهند داد ! این در حالی است که اگر آن ماده مصرف نمی شد هم ، لکنت کودک رفع می شد.

در نهایت توصیه ی ما به خانواده ها این است که اگر احساس می کنندحتما باید مصرف عسل برای درمان لکنت را امتحان کنند ! در کنار این موضوع سن طلایی درمان لکنت را از دست ندهند و هر چه زودتر به گفتاردرمانگر مراجعه کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *