معجزه خوراکی که لکنت زبان را برطرف می کند

معجزه خوراکی که لکنت زبان را برطرف می کند

لکنت زبان سال‌هاست که بیماران مختلفی را دچار مشکل کرده است. اگرچه هیچ درمان معجزه آسایی برای لکنت ذکر نشده است؛ تنها راه درمان لکنت مراجعه به یک گفتاردرمانگر متخصص لکنت است. آیا راه های غیر پزشکی را می شناسید که می توانند به کسانی که دارای لکنت هستند کمک کنند؟ تمام این راه ها مربوط به تحقیقات و ارزیابی پزشکانی می شود که تلاش کرده اند تا با روش های مختلف به بیماران دارای لکنت کمک کنند. چگونه می توان از طریق راه های درمانی مختلف، اعتماد به نفس و قدرت تکلم را به مراجعان دارای لکنت برگرداند؟ سوال اخیر یکی از مهمترین پرسش هایی است که درمانگران باید پی به پاسخ آن ببرند. پاسخ پرسش اخیر در بررسی وضعیت بیماران و ارزیابی اولیه از آنها وجود دارد. گفتاردرمانگران متخصص در درمان لکنت برنامه ای را برای برطرف کردن مشکلات شناختی از جمله افزایش اعتماد به نفس و کاهش شدت لکنت کمک میکنند، البته گاهی اوقات باید از روانشناس هم در این زمینه کمک گرفت!

چه خوراکی هایی به عنوان معجزه برای بیماران لکنت زبان محسوب می شوند؟

برای یافتن خوراکی های معجزه آسا باید در ابتدا ریشه یا علت لکنت زبان شناخته شود. شناخت ریشه لکنت مراجعه‌کنندگان در صورتی انجام می‌شود که ارزیابی‌های اولیه انجام گرفته باشند. این ارزیابی اولیه کمک های زیادی به درمانگران می کند تا آنها بتوانند شناختی نسبت به بیماران داشته باشند. بعضی از درمانگران معتقدند که لکنت دارای ریشه ی عصبی است و نه ریشه روانی. شناخت و  قبول یک مبنا باعث میشود که شیوه‌ های درمانی هر درمانگر متفاوت باشد. بر همین اساس امکان دارد دو درمانگر متفاوت برای یک بیمار، راه های درمانی گوناگونی را معرفی کنند. به طور مثال درمانگرانی که که منشاء لکنت را وضعیت عصبی می دانند، استرس و اضطراب را عواملی برای ایجاد لکنت نمی‌ دانند. فقط می گویند که: استرس و اضطراب می تواند شدت لکنت را افزایش دهد.

توجه داشته باشید به طور علمی علت لکنت مجموعه ای از عوامل است و نمیتوان گفت ترس یا اضطراب باعث لکنت میشود!

شاید در سایت ها و تبلیغات دروغ هایی شبیه بند زیر را خوانده باشید تاکنون هیچ ماده غذایی برای درمان لکنت زبان پیدا نشده است و هیچ گاه به طور قطعی نمیتوانیم بگوییم ماده غذایی خاصی برای درمان لکنت زبان مفید است!

اگر منشاء لکنت زبان را مسائل نورولوژیک بدانیم برخی از مواد غذایی می توانند مفید باشند. یعنی برخی از دانه های غذایی می توانند به عنوان معجزه عمل کنند و رشد چشمگیری را در بهبودی بیمار ایجاد کنند. مطابق تحقیقات پزشکان حدود ۶۰ درصد از کسانی که به لکنت دچار هستند دارای سابقه ژنتیکی لکنت می باشند. معمولاً دسته اخیر دارای مشکل عدم رشد کافی قسمت حرکتی مغز خود هستند. توصیه ما به این دسته استفاده از مواد غذایی معجزه آسا یا همان آجیل ها است. همچنین معجون هایی که مغز های مختلف را با یکدیگر ترکیب کردند می‌توانند پیشنهاد های مناسبی باشند. آجیل ها و انواع مغزها به ذهن انسان کمک می کنند تا مغز بتواند مراحل رشد خود را کامل کند.

آیا مواد غذایی معجزه آسا می تواند به بزرگسالانی که دارای لکنت زبان هستند کمک کند؟

 امکان دارد لکنت زبان در سنین بزرگسالی و به دلایل پزشکی ایجاد شود. به طور مثال کسانی که دارای پارکینسون هستند به احتمال زیاد دچار لکنت زبان نیز می شوند. حال سوال اینجاست که آیا مواد غذایی مناسب می تواند به این دسته کمک کند؟ آنتی اکسیدان های طبیعی و آجیل ها قطعاً می توانند به این دسته از بیماران دارای لکنت کمک کنند. بیماری پارکینسون و لکنت به طور پیشرونده عمل می کنند و با گذر زمان می توانند عمق بیشتری پیدا کنند. بر همین اساس با استفاده از مواد غذایی مفید می توانید جلوی سرعت این بیماری ها را بگیرید. اما کسانی که به دلایل عاطفی دچار لکنت شده اند باید از کمک روانشناس استفاده کنند. مواد غذایی برای دسته اخیر فقط تحت عنوان عنوان یک رژیم غذایی می تواند مفید باشد. ولی نباید رژیم غذایی را موثر در روند درمانی او بدانید. به طور کلی خوردن این مواد غذایی به سلامت جسمی بدن کمک میکند ولی در روند درمان لکنت موثر نیستند.

آیا لکنت زبان تمام بزرگسالان و کودکان یکسان است؟

آیا تمام مراجعین دارای لکنت می توانند از یک نسخه استفاده کنند؟

تمام مراجعین دارای لکنت زبان یکسان نیستند. بر همین اساس باید بدانید که تحت هیچ شرایطی نباید نسخه سایر مراجعین را برای یکدیگر استفاده کنید. شاید برای بعضی از خوانندگان گرامی این سوال به وجود آید که: اگر موارد لکنت یکسان باشند چه؟ آیا در این حالت نیز نمی توانیم از نسخه یکی برای دیگری استفاده کنیم؟ هرچند منشاء ایجاد لکنت در دو فرد یکسان باشد، اما حساسیت های غذایی و فیزیولوژیک بدن آنها یکسان نیست. یعنی امکان دارد یک ماده غذایی برای یک نفر مفید و تسریع کننده روند درمان او باشد. اما همان ماده غذایی برای فرد دیگری، مضر و عاملی برای تشدید لکنت او باشد. و به طور کلی رژیم غذایی تاثیری در درمان لکنت ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *