چالش ها و راهکارهای صحبت با تلفن توسط افراد دارای لکنت

بسیاری از افراد – خواه لکنت داشته باشند یا نه – در استفاده از تلفن مشکل دارند.

به برخی از افراد روان که با تماس تلفنی سروکار دارند گوش دهید. برخی چند ثانیه طول میکشد تا پاسخ دهند. بعضی ها ممکن است \”اِم\” و \”آه\” و … زیاد استفاده کنند.

استفاده از تلفن می تواند ناراحتی زیادی ایجاد کند و هر شخص باید یاد بگیرد که با روش خود کنار بیاید.

اگر به عنوان فردی که لکنت دارید ، در استفاده از تلفن با مشکلی روبرو هستید ، ممکن است توصیه های زیر مفید باشد.

برقراری تماس با دیگران

برقراری تماس معمولاً می تواند به سه مرحله تقسیم شود: آماده سازی ، تماس ، ارزیابی نحوه انجام کار.

آماده سازی

مطمئن شوید که چرا تماس می گیرید. نکات کلیدی را روی کاغذ بنویسید و هنگام تماس جلوی خود داشته باشید.

درست قبل از تماس های مهم سعی کنید با یک دوست یا اقوام تماس بگیرید. این ممکن است به آرامش شما کمک کند.

\"چالش

اگر تعدادی شماره  تماس برای برقراری تماس دارید ، آنها را به ترتیب صعودی لیست کنید. با ساده ترین فرد و موقعیت شروع کنید و به سخت ترین فرد و موقعیت برسید.

تماس مهم خود را به تعویق نیندازید. این مسئله باعث استرس و دشواری بیشتر آن خواهد شد.

تماس

 در آنچه می خواهید بگویید انعطاف پذیر باشید. اگر شروع به قفل کردن کردید ، به آرامی و به راحتی لکنت کنید. سعی نکنید کلمات را به زور ادا کنید،  کلمات را تغییر ندهید و مهمتر از همه یادتان باشد که آرام صحبت کنید.

زیاد نگران سکوت هایی که میکنید نباشید. آنها در همه مکالمات رخ می دهد. به جای نگرانی در مورد قفل ها ، روی صحبت های خود تمرکز کنید. هدف شما برقراری ارتباط است ، خواه لکنت داشته باشید یا نه. به گفتار روان خود توجه کنید. بسیاری از افراد دارای لکنت زمان های روانی خود را فراموش کرده و به لکنت می پردازند. در صورت احساس روانی بیشتر تماس های دیگری برقرار کنید. گفتار روان اعتماد به نفس ایجاد می کند و اعتماد به نفس گفتار روان را ایجاد می کند.

تماشای خود در آینه هنگام تماس تلفنی می تواند مفید باشد زیرا شما قادر خواهید بود تا ببینید که  تنش در کدارم قسمت صورت و سایر اعضای بدن قرار دارد. اگر با یک تماس دشوار استقامت کردید و احساس کردید که ارتباط خوبی برقرار کرده اید ، پس از خود تعریف و تمجید کنید و احساس خوبی را که یک تماس موفقیت آمیز به شما می دهد بخاطر بسپارید.اهمیت دارد که نسبت به عمکلرد خود آگاهی واقع بینانه داشته باشید.

ارزیابی چگونگی عملکرد شما

اگر احساس کردید که تماس خاصی استرس آور است و بیش از حد معمول لکنت دارید ، سعی کنید آن را فراموش کنید. سعی نکنید خود را در چرخه ی لکنت قرار دهید و مچ خود را بگیرید. سعی کنید تماس هایی را داشته باشید که میزان موفقیت شما نسبتا متوسط رو به بالا باشد.

اتخاذ یک نگرش مثبت ؛ به یاد داشته باشید مکالمه های دیگری وجود خواهد داشت که کمتر لکنت خواهید داشت. لکنت یک فاجعه نیست و شما می توانید از هر تجربه سخنرانی یاد بگیرید. در خانه اگر می توانید مکالمات تلفنی خود را ضبط کنید. به صحبت خود ، به ویژه سرعت کلام  و زمان رسیدن به هر قفل ، با دقت توجه کنید. سعی کنید از هر ضبط یاد بگیرید و برای تماس بعدی یک استراتژی آماده کنید. انجام این کار در یک دوره زمانی به شناسایی برخی مشکلات و کلمات تکراری کمک می کند.

دریافت تماس

این حوزه‌ای است که کمترین کنترل را روی آن دارید. با این حال ، حتی در اینجا می توانید تا حدودی به کاهش فشارهایی که ممکن است احساس کنید ، بپردازید. همیشه در زمان خود به تماس پاسخ دهید.

بپذیرید که دیگران ممکن است بلاک های شما را بشنوند و ببینند ، اما اجازه ندهید حضور آنها شما را از تماس تلفنی شما منحرف کند.

اگر برای اولین کلمه خود تلاش می کنید از سکوت اولیه تلفنی نترسید.

شخصی که به شما تلفن می کند نیز ممکن است لکنت داشته باشد. با دیگران که ممکن است به اندازه شما مضطرب باشند و برخی از نکات فوق را عملی سازند صبور باشید.

مشاورات عمومی

●تمرین کردن به شما کمک می کند تا بعد از استفاده از تلفن احساس خوبی داشته باشید.

●با ترستان نسبت به صحبت با تلفن روبرو شوید. در مورد اینکه ممکن است چه اتفاقی بیفتد و اینکه می توانید درمورد آن چه کاری انجام دهید فکر کنید.

●سعی کنید از موقعیت هایی که از استفاده از تلفن اجتناب می کنید آگاه باشید و به تدریج این تماس ها را مرتفع کنید. برای تمرین از تماس با۱ صدو هجده  نهایت استفاده را ببرید. استفاده از تلفن را به جای ارسال پیامک به کار ببرید.

●سعی کنید فردی در خانه خود باشید که پاسخگوی تلفن است.

●آشکارا اعتراف کنید که لکنت دارید. اگر در تمام طول زندگی خود از صحبت در مورد آن پرهیز کرده باشید این ممکن است بسیار دشوار باشد. تمرین کنید در مورد لکنت خود صحبت کنید. بسیاری از افراد گفته اند كه صحبت در این باره اضطراب و ترس آنها را كاهش داده است.

●افراد روان را هنگام استفاده از تلفن تماشا کرده و به آنها گوش دهید. به عدم تسلط و تردید های آنها هنگام صحبت با تلفن گوش فرا دهید.

●و در آخر تمرین ، تمرین ، تمرین. اجازه ندهید که این وسیله پلاستیکی امروزی بر زندگی شما مسلط شود. استفاده از تلفن و لکنت  به مراتب بهتر از اجتناب از استفاده از تلفن است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *