لکنت زبان و طب سنتی

لکنت زبان و طب سنتی

اگر در ارتباط با لکنت زبان و راهکاری برای درمان آن چنین پاسخی را شنیدین حتما فرار کنید چون فقط یک کلاهبردار سود جو میتواند چنین چیزی را در ارتباط با درمان لکنت زبان بیان کند (متن زیر).

وقتی صحبت از لکنت زبان و طب سنتی به میان می آید متوجه می شویم که هرچند درمان قطعی برای این اختلال هنوز عنوان نشده است اما با انجام برخی از کارها و مصرف برخی از داروهای گیاهی می توان علائم آن را تا حدودی کاهش داد. درمان لکنت زبان با طب سنتی عوارض خاصی برای فرد به همراه ندارد از این رو توصیه می شود برای درمان این اختلال گفتاری ابتدا به دنبال آن بروید. در ادامه قصد داریم به بررسی راهکارهایی که در رابطه با لکنت زبان و طب سنتی وجود دارند به صورت مختصر بپردازیم.

موارد زیر نمونه ای از تبلیغات دروغ در ارتباط با درمان لکنت است :///////

شاید مصرف بعضی مواد غذایی روی انرژی بدن ما و یادگیری و حافظه تاثیری بگذارد ولی هیچ مقاله و تحقیقی وجود ندارد که تاثیر مصرف این مواد را روی درمان لکنت نشان دهد!

هر زمان با این نوع از گفته ها مواجه شدید بدانید دروغی بیش نیست!

انگور فرنگی: لکنت زبان و طب سنتی

یکی از راهکارهایی که در رابطه با لکنت زبان و طب سنتی عنوان شده است انگور فرنگی می باشد. برای مدت زمان طولانی است که از انگور فرنگی برای درمان لکنت زبان استفاده می شود. انگور فرنگی منبع غنی از آهن محسوب می شود که به بهبود گردش خون در اندام های گفتاری همچون زبان موثر است. همواره توصیه می شود انگور فرنگی را به صورت خام مصرف کرده و روزی چند تکه از آن را به خوبی بجوید تا از فواید آن بهره مند شوید. البته شما می توانید مقداری از این میوه خوشمزه را در مقدار کمی کره یا روغن زیتون سرخ کنید و یا آن را به صورت خشک شده و همراه با نمک بخورید.

فواید بادام برای لکنت زبان و طب سنتی

وقتی صحبت از لکنت زبان و طب سنتی پیش می آید بهتر است بدانید که درمان این اختلال گفتاری با مصرف بادام نیز امکان پذیر است. از غنی ترین آجیل های موجود در بازار می توان به بادام اشاره کرد که حاوی ویتامین A و اسیدهای چرب امگا 3 می باشد. مصرف بادام باعث تقویت عملکرد مغز شده و همچنین ظرفیت حافظه و قدرت تمرکز را افزایش خواهد داد. به طور کلی می توان گفت با مصرف بادام می توان افکار و ایده های خود را به وضوح بیان کرد. بهترین روش مصرف بادام برای درمان لکنت زبان در طب سنتی مصرف 13 تا 14 عدد بادام به صورت روزانه می باشد. برای این منظور باید از شب قبل بادام را خیس کرده و در صبح پوست آن را جدا نمایید و سپس آن را بخورید.

مصرف کره برای درمان لکنت زبان در طب سنتی

یکی از راهکارهای ارائه شده در رابطه با لکنت زبان و طب سنتی مصرف کره می باشد. لازم به ذکر است که در زمان های گذشته به منظور درمان بسیاری از مشکلات مربوط به مغز از کره استفاده می شده است. کره حاوی مقادیر زیادی چربی مفید می باشد از این رو مصرف آن باعث تقویت قدرت مغز و افزایش تمرکز می شود. مصرف کره باعث خواهد شد تا آزادانه و بدون تردید صحبت نمایید. برای درمان لکنت زبان با کره توصیه می شود به یک قاشق غذاخوری به میزانی حرارت دهید تا ذوب گردد. در مرحله بعد باید کره ذوب شده را با یک قاشق غذاخوری آب انگور فرنگی یا بادام که خیس خورده باشد و آسیاب شده باشد ترکیب نمایید تا به خمیری شفابخش و مفید دست یابید. حال می توان این خمیر شفابخش را همراه با وعده های غذایی میل کرد.

راهکارهای درمانی لکنت زبان و طب سنتی

خرما

از دیگر راهکارهای مربوط به لکنت زبان و طب سنتی مصرف خرما می باشد. به طور کلی می توان گفت یکی از درمان های موثر به منظور بهبود قدرت بیان مصرف خرما است. این میوه مغذی می تواند ماهیچه های دهان را تحریک کند. مصرف خرما همچنین باعث صاف و سنگین شدن صدای شما خواهد شد و در نهایت به کنترل بهتر گفتار کمک خواهد کرد. با مصرف خرما به صورت منظم می توان علائم اختلالات گفتاری بسیاری از افراد را بهبود بخشید. در صورتی که تمایل به مصرف خرما به صورت خام نداشته باشید می توان آن را در شیر بجوشانید و قبل از خواب این ترکیب فوق العاده را بنوشید. این کار باعث آرام شدن صدا و گلوی شما خواهد شد و پس از یک تا دو ماه از مصرف آن می توان افکار خود را به راحتی بیان کرد.

فلفل سیاه راهکاری موثر در رابطه با لکنت زبان و طب سنتی

یکی از داروهای گیاهی باستانی که استفاده آن برای بسیاری از مشکلات همچون لکنت زبان توصیه می شود فلفل سیاه است. مصرف فلفل سیاه برای درمان لکنت زبان نتایج بسیار مطلوبی را به همراه دارد. فلفل سیاه دانه ای بسیار مغذی است که با مصرف آن می توان تولید بزاق را افزایش داد. مصرف این دانه همچنین باعث تحریک ماهیچه های دهان همچون زبان می شود. پس از مصرف این دانه گیاهی کلمات به آرامی از زبان شما خارج خواهند شد و برای بیان گفتار با مشکلات کمتر مواجه خواهید شد. بهترین روش استفاده از این دانه گیاهی کوبیدن 7 تا 10 دانه آن در آب است تا به صورت خمیری درآید. به منظور خوش طعم شدن این خمیر می توان مقداری شکر به آن اضافه کرد.

عسل و نمک

اگر برای درمان مشکل لکنت زبان خود به دنبال درمان خانگی آسان و موثر هستید عسل و نمک بهترین گزینه می باشد. عسل و نمک خواص تسکین دهنده ماهیچه های دهان را دارند از این رو مصرف آن ها عملکرد عصبی فرد را بهبود خواهد بخشید. برای درمان لکنت زبان با استفاده از عسل و نمک توصیه می شود یک قاشق غذاخوری عسل برداشته و چندین قاشق نمک را در آن حل کنید. دو بار در روز صبح و قبل از خواب این مخلوط را روی زبان بمالید تا هنگام صحبت کردن با مشکل خاصی مواجه نشوید.

عسل و نمک برای لکنت زبان و طب سنتی

روغن براهمی از دیگر راهکارهای مربوط به لکنت زبان و طب سنتی

از دیگر مواد طبیعی موثر در لکنت زبان روغن براهمی است که به صورت عمده در شبه قاره هند تولید می شود. مصرف این روغن باعث آرام شدن ماهیچه های بدن شده و از قدیمی ترین داروهای شناخته شده برای تقویت عملکرد مغز می باشد. در درجه اول لکنت زبان مشکلی روانی و عصبی است که با مصرف روغن براهمی می توان آن را تا حدودی کنترل کرد. برای درمان لکنت زبان با استفاده از این روغن باید چند قاشق غذاخوری از آن را در مایکروویو گرم کرد. سپس این روغن داغ را برای نیم ساعت روی پوست سر ماساژ داد. انجام این کار به صورت روزانه و برای یک ماه در وضعیت لکنت زبان شما بهبود قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *