درمان لکنت زبان ناشی از ترس در کودکان

درمان لکنت زبان ناشی از ترس در کودکان

یکی از مهم ترین مواردی که ذهن والدین را به خود درگیر کرده است مربوط به درمان لکنت زبان ناشی از ترس در کودکان می باشد. به صورت کلی در حال حاضر راه های متنوعی در جهت کنترل اختلال لکنت زبان وجود دارد. بسته به دلیل ایجاد لکنت، شما می توانید از راه ها و روش های درمانی متنوعی استفاده کنید. ترس به هیچ عنوان علت ایجاد لکنت نیست، میتواند باعث بروز لکنت شود ولی علت ایجاد آن نمی باشد. لکنت به دلیل مجموعه ای از عوامل ژنتیکی و محیطی به وجود می آید.

اکثر مواقع خانواده ها این شکایت را دارند که کودکم ترسید لکنت گرفت یا به دلیل اینکه پدرش او را دعوا کرد دچار لکنت شد و گاهی اوقات عذاب وجدان هم میگیرند، ببینید کودک شما مستعد لکنت بوده و آن ترسی که به وجود آمده باعث بروز لکنت در او شده است. مانند فردی که استعداد چاقی دارد و زمانی که یک دوره از زندگی فست فود زیاد مصرف میکند دچار اضافه وزن زیادی میشود.

متن زیر را بخوانید شاید در اکثر مواقع با چنین گفته هایی مواجه شوید این موارد که ترس باعث ایجاد لکنت میشود صحیح نیست اما کنترل محیط ارتباطی کودک ، کاهش ترس های او از عوامل مختلف باعث کاهش شدت لکنت میشود.

برای اقدام در جهت درمان لکنت زبان، والدین باید به یک سری نکات خاص توجه داشته باشند. به صورت کلی در ابتدا شما باید علت ایجاد ترس را پیدا نمایید. گاهی اوقات کودکان فقط به خاطر وجود یک قلدر و زورگویی او در مدرسه یا مهد کودک با لکنت زبان مواجه می شوند. در این شرایط شما با کنترل کردن شرایط و حذف عامل آزار دهنده می توانید سلامتی روانی کودک خود را تضمین نمایید. به خاطر داشته باشید که تماشاچی بودن سایر افراد می تواند تاثیرات منفی بر روی روند لکنت زبان به همراه داشته باشد. دیگر نکته مهمی که در جهت درمان لکنت زبان ناشی از ترس در کودکان شما می توانید آن را مد نظر خود قرار دهید، آرام کردن کودک است.

برای کاهش شدت لکنت زبان کودک خود شما می توانید با کودکتان در مورد لکنت صحبت کنید و علتش را از او بپرسید. شما همچنین می توانید اطلاعات مفیدی را در مورد بهترین راه های موجود در جهت نحوه برقراری ارتباط به کودک به دست آورید. همه این موارد به شما کمک می کنند تا اثرات اختلال لکنت زبان را در کودک خود کاهش دهید. شما تحت هیچ شرایطی نباید کودک را سرزنش کنید یا اینکه او را بترسانید. ایجاد لکنت تقصیر هیچکس نبوده و همه افراد می توانند با این اختلال مواجه شوند. نحوه رفتار والدین با کودک در این پروسه اهمیت زیادی خواهد داشت.

به پاراگراف زیر دقت کنید شاید چنین جملاتی را در سایت های نامعتبر دیده باشید ، این گفته ها از نظر علمی صحیح نمی باشند و بهتر است برای درمان لکنت فرزند خود از یک گفتاردرمانگر متخصص لکنت کمک بگیرید.

تمرینات درمان لکنت زبان ناشی از ترس در کودکان

یکی از بهترین راه های موجود در جهت درمان لکنت زبان ناشی از ترس در کودکان، استفاده از تمرینات مختلف است. شما می توانید از کودک خود بخواهید همه چیز را برای شما بنویسد. البته که این مسئله فقط در صورتی امکان پذیر است که کودک شما خواندن و نوشتن را فرا گرفته باشد. شما می توانید نکات مراقبتی را در اختیار کودکتان قرار دهید و با تمرین همه این نکات، از او بخواهید تا از خودش دفاع کند. جالب است بدانید که استفاده از تمرینات دفاعی و نگارش یا حتی نقاشی کردن به کودک کمک می کند تا روان خود را آرام سازد.

درمان لکنت زبان ناشی از ترس در کودکان

کلام آخر

ترس به هیچ عنوان علت ایجاد لکنت نیست، فقط باعث بروز لکنت میشود اگر کودک شما لکنت دارد سریعا به گفتاردرمانگر متخصص لکنت مراجعه کنید و در راه درمان کودک خود صبور باشید و کارهایی مانند آرام سازی محیط ارتباطی کودک و کاهش تنش ها باعث کنترل و کاهش شدت لکنت میشوند، در زمان بروز لکنت فرزند دلبند خود هیچ کسی را مقصر ندانید و سریعا به گفتاردرمانی مراجعه کنید و نگذارید افراد سود جو در این مسیر هزینه و انرژی شما را تلف کنند!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *