درمان لکنت زبان با ورزش

درمان لکنت زبان با ورزش

آیا درمان لکنت زبان با ورزش امکان پذیر است؟  موضوعی که شاید شما به آن حتی فکر هم نکرده باشید موضوع ورزش در درمان اختلال گفتاری است. اما آیا واقعا ورزش در درمان لکنت زبان موثر است؟ سوالی است که ممکن است در نتیجه جست و جو های خود در خصوص درمان در ذهن شما ایجاد شده باشد. منظور از درمان در هر نوع بیماری و یا اختلالی از جمله لکنت زبان به معنی رسیدن به وضعیتی پایدار است. مسئله اینجا مطرح می شود که می توان با ورزش کردن به گفتاری شیوا دست پیدا کرد؟ لازم است در این خصوص توضیحات بیشتری ارائه دهیم.

آیا درمان لکنت زبان با ورزش امکان پذیر است؟

قبل از پاسخ دادن صریح به سوال آیا درمان لکنت با ورزش امکان دارد یا خیر، باید موضوعاتی مورد بررسی قرار بگیرند. در درمان لکنت زبان با روش و شیوه ای خاص ابتدا باید اختلال لکنت را به خوبی شناخت. همچنین درمان را نیز به صورت کامل تشریح کرد. در نهایت به ارتباط بیماری و روش درمان رسید. همچنین باید منظور از روش درمانی و انجام آن بر روی بیمار را کاملا واضح توضیح داد. مثلا ورزش کردن در درمان لکنت زبان منظور دویدن و یا پیاده روی و یا انجام حرکات ایروبیک است؟ قطعا پاسخ به این سوال منفی است. زیرا دلیل علمی از بابت ورزش کردن و رابطه درمانی با لکنت زبان وجود ندارد. پس ادعای درمان لکنت زبان با ورزش کردن تقریبا ادعای بی اساس است.

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

دلیل طرح مسئله درمان لکنت با ورزش چیست؟

یکی از نکات مهم که در خصوص موضوع درمان لکنت با ورزش وجود دارد مربوط به ارتباط ورزش و کاهش استرس و اضطراب است. همچنین می دانیم که یکی از دلایل بروز و یا شدت گرفتن این اختلال گفتاری وجود استرس و اضطراب است. افراد زیادی به دلیل داشتن اضطراب و استرس بیش از اندازه دچار لکنت زبان می شوند. به همین دلیل در جلسات مشاوره برای رفع اضطراب درونی فرد راهکار های متعددی پیشنهاد می شود. یکی از راهکار های کاهش استرس و اضطراب ورزش کردن می باشد. از بین بردن استرس و حالت های هیجانی تنها قدمی کوچک است که برای افرادی به کار برده می شود که استرس در بروز و افزایش شدت لکنتشان تاثیر دارد یا در زمان وجود استرس و هیجانات دچار این حالت می شوند. پس تمرین های بسیاری از جمله ورزش کردن برای رفع استرس های روانی توصیه می شوند.

نظریه ارتباط درمان لکنت و ورزش

درمان لکنت با ورزش ایده و نظریه ای غیر علمی است. زیرا دلایل و علل بسیاری برای وجود اختلال گفتاری وجود دارند. تنها خاصیت ورزش در این مورد کاهش هیجانات منفی در درون انسان است. افرادی که به دنبال راهکار مناسبی برای درمان لکنت زبان خود و یا دیگران هستند باید از روش های علمی مانند گفتار درمانی استفاده کنند. البته که فواید ورزش بر هیچکس پوشیده نیست و بسیاری از بیماری ها توسط ورزش قابل درمان می باشند. اما در خصوص درمان لکنت زبان ظاهرا این موضوع پایه علمی ندارد. استفاده از تمرین هایی مانند ، مکث کردن، کاهش سرعت، اصلاح الگوی تنفس و … در درمان لکنت زبان بسیار موثر می باشند.

جمع بندی

کسانی که به دنبال راهکار های مختلفی برای درمان لکنت زبان هستند ممکن است با موضوع درمان لکنت با ورزش برخورد کرده اند. چنانچه علت بروز لکنت وجود استرس باشد می توان از ورزش به عنوان یکی از راه های کاهش استرس یاد کرد.

در غیر این صورت نمی توان با ورزش کردن به درمان لکنت زبان امیدوار بود. اما قطع به یقین ورزش های مداوم در کنار سایر راهکار های علمی تاثیر مستقیم بر کاهش استرس خواهد داشت. در نتیجه افراد در زمان داشتن استرس قادر به کنترل خود هستند.

2 دیدگاه دربارهٔ «درمان لکنت زبان با ورزش»

  1. سلام محترم
    بنده اهل افغانستان استم مدتی زیادی دچار لکنت استم دراوایل بیشتر بود حالا ۷۰ فیصد درمان شده اما حالا قابل رنجش است چون این لعنتی من را ازچندین شغل دلخواه خود پس انداخت حالا من به گفتار درمانی نیاز دارم. کلینیک شما برای من چه کمک کرده میتواند اگر توان دارید لطفا کمکم‌ نمایید ممنون تان خواهم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *