داروی لکنت زبان

داروی لکنت زبان

داروی لکنت زبان برای رفع این بیماری وجود ندارد. در بحث درمان لکنت زبان روش های مختلف درمانی مثل گفتار درمانی، تمرینات منزل و غیره را می توان نام برد. در بحث دارو درمانی برای لکنت، پزشک تنها داروهایی را جهت رفع استرس و اضطراب هنگام صحبت کردن تجویز می نماید. استرس یکی از دلایل اصلی بروز تنش و اختلال در گفتار برای یک فرد دارای لکنت است. درمان این بیماری بیشتر از هر چیزی نیاز به گفتار درمانی و تمرین دارد.

آیا داروی لکنت زبان وجود دارد؟

مهمترین نکته برای درمان لکنت زبان شناخت منشا بیماری در فرد است. اگر ریشه بیماری در فرد به درستی مشخص نباشد دارو درمانی و هر روش دیگر نتیجه ای نخواهد داشت. تاکنون داروی لکنت زبان که بتواند این بیماری را رفع کند پیدا نشده است.  در برخی تبلیغات به دروغ ادعا می کنند داروی صد در صد تضمینی ضد لکنت  تولید کرده اند. فرد بعد از مصرف متوجه می شود دارو تاثیری نداشته و از درمان خود نا امید می شود. اگر فردی پایش شکسته باشد مالیدن پماد به محل شکستگی تاثیری در درمان ندارد. بنابراین به طور قطع باید گفت هیچ دارویی برای درمان لکنت زبان صد در صد موثر نیست و هنوز تولید نشده است.

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

بررسی مزایا و معایب درمان با دارو

روش درمان با داروی لکنت زبان بیشتر در بزرگسالان به کار می‌رود. زیرا رفع استرس و اضطراب با کمک دارو ها انجام می شود و مقداری بر شدت لکنت فرد تاثیر دارد. در درمان کودکان بهترین روش گفتار درمانی وانجام تمرینات آن در خانه است. این روش ها ماندگاری بیشتری دارند و عوارض خاصی هم ندارند. برای درمان کودکان باید در سنین کم به متخصص گفتار درمانی مراجعه کرد. خانواده و اطرافیان کودک نیز با تمرین های مختلفی که آموزش دیده اند می توانند به درمان لکنت او کمک کنند. به علت پیچیده بودن بیماری لکنت درمان دارویی برای آن چندان موفق نبوده است.

ریشه لکنت در برخی افراد اضطراب و ترس فرد است و در برخی ناشی از ماهیت گفتاری آنها است. بنابراین باید حتما اول علت رفع شود. شما با مصرف هیچ قرصی نمی توانید زبان انگلیسی را یاد بگیرید زیرا این یک مهارت است و شما باید حتما با تمرین و شرکت در کلاس به آن دست پیدا کنید. مشکلات گفتاری مثل لکنت هم در واقع نوعی مهارت است که فرد باید آن را کسب کند. به همین دلیل باید با کمک گفتار درمانگر مشکلات گفتاری خود را رفع کند. به طور کلی درمان دارویی لکنت تاثیر کوتاه مدت و ناموفقی دارد. همچنین عوارض مصرف داروها زیاد است و چون لکنت با چندین عامل شروع شده و رشد می کند، بنابراین نمی‌توان با دارو آن را کنترل کرد.

 معرفی داروی لکنت زبان

سه قرص سروتونرژیک، سیتالوپرام و آلپرازولام به عنوان داروی لکنت زبان تجویز می‌شوند. این داروها بیشتر درمان اختلالات روحی و روانی لکنت را انجام می‌دهند و تاثیر مستقیمی بر اختلال گفتاری ندارند. در گذشته لکنت نوعی اختلال روانی تلقی می‌شد و به مرور مشخص شد مصرف دارو تاثیر چندانی بر درمان لکنت ندارد. وقتی فرد دارای لکنت به علت بیماری خود  دچار استرس و اضطراب شدیدی است، این داروها جهت کنترل استرس او تجویز می شوند ولی تاثیر در رفع مشکل گفتاری او ندارند.

گفتار درمانی یا دارو درمانی ؟

جمع بندی نهایی

در این مقاله به بحث داروی لکنت زبان پرداختیم و مشخص شد که هیچ دارویی وجود ندارد که بتوان با مصرف آن لکنت را برطرف کرد. لکنت نوعی اختلال گفتاری است که باید با تمرین و کمک گفتار درمانگر این مهارت به فرد آموزش داده شود. داروهایی مثل آلپرازولام و غیره بیشتر تاثیر ضد استرسی و نقش آرام بخشی دارند، بنابراین درمان دارویی برای رفع لکنت کاملا رد می شود. بهترین روش درمانی لکنت زبان گفتار درمانی و تمرینات خانگی است که اثر پایدارتری بر لکنت دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *