لکنت زبان کودکان چه علتی دارد

لکنت زبان کودکان چه علتی دارد

لکنت زبان کودکان چه علتی دارد ؟ معمولاً لکنت زبان در کودکان در سنین ۲ تا ۶ سالگی ایجاد می شود و والدین باید سریعاً اقدام کنند. گذر زمان و عدم توجه به مراحل درمانی نمی تواند به کودک کمکی کند و شدت لکنت او باقی خواهد ماند. البته امکان دارد در بعضی از موارد شدت لکنت افزایش یافته و کودک به زحمت بتواند چندین کلمه صحبت کند. کودکانی که دارای لکنت هستند علائم و نشانه هایی دارند که از طریق آنها می توانید پی به لکنت او ببرید. اولین علامت لکنت  مربوط به تکرار کلمات و واژه هایی می شود که کودک در حین گفتگو به کار می‌ برد.

علت و نشانه های لکنت زبان کودکان چیست؟

تشخیص لکنت زبان کودکان با شناخت علائم امکان پذیر است. ولی در صورتی که به علائم و معیارهای شناخت لکنت کودکان توجه نکنید نمی‌توانید به طور دقیق لکنت آنها را اعلام کنید. کودکان ۲ تا ۶ سال، تازه شروع به صحبت می کنند و از نظر بزرگسالان طبیعی است که آنها نتوانند برخی کلمات را ادا کنند. اما ناتوانی در ادای برخی کلمات و نوع بیان کلمات با یکدیگر تفاوت دارند. این موضوع از نظر والدین اهمیت ندارد و زمانی متوجه لکنت کودک می‌ شوند که در سنین ۱۲ تا ۱۳ سالگی قرار گرفته است. بر همین اساس لازم است تا معیارهای شناخت لکنت زبان را بدانید و آنها را در کودکان بررسی کنید. یکی از نشانه هایی که می توانید از طریق آن لکنت کودکان را تشخیص دهید کشیدن کلمات و مکث طولانی است.

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

لکنت زبان کودکان می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که هرکدام راه درمانی خاص خود را دارند. اولین عاملی که می‌ تواند باعث ایجاد لکنت شود عبارت است از: عوامل ارثی و ژنتیکی. کودکانی که والدین آنها دارای لکنت بودند و یا در اقوام آنها کسانی دچار لکنت هستند، مستعد این بیماری محسوب می شوند. علت دیگری که باعث ایجاد لکنت زبان می‌ شود مربوط به مسائل محیطی است. مسئله مهمی که باید بدانید این است که در ایجاد و بروز لکنت هردو علت همزمان نقش دارند و در واقع کنار هم قرار گرفتن عامل ارثی و ژنتیکی باعث پیدار شدن لکنت میشود. از سری عوامل محیطی میتوان به ترس یا تولد فرزند دوم اشاره کرد.

لکنت زبان کودکان چه علتی دارد

اگر لکنت زبان کودکان برطرف نشد چه اقداماتی را انجام دهیم؟

معمولاً لکنت زبان کودکان با انجام اقدامات درمانی به موقع تا قبل از ورود به مدرسه میتواند درمان شود. اما این امکان هم وجود دارد که مراحل درمان تا قبل از سن مدرسه به طور کامل انجام نشده باشند و یا کودک بهبودی کامل خود را به دست نیاورده باشد. در حالتی که چنین صورتی به وجود آمده باشد باید جلسات درمانی را ادامه دهید تا بهبودی کامل حاصل شود. اولین راه موثر درمانی که میتواند برای کودک مفید باشد و علاوه بر لکنت، روحیه اجتماعی او را نیز پرورش بدهد، مراجعه به متخصص گفتاردرمانی است. مغز کودکان قابلیت انعطاف پذیری خوبی برای درمان دارد و والدین می توانند با مراجعه به موقع به شخص درست به درمان اصولی کودک خود برسند. روش های درمانب مختلفی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا درمان را با خیالی آسوده برای کودک انجام دهید.

برای لکنت کودکان چه اقدامات پیشگیرانه ای را انجام دهیم؟

 لکنت زبان کودکان امکان دارد با انجام برخی اقدامات ایجاد نشود. اولین اقدام مربوط به کاهش فشار هایی است که ممکن است کودک در معرض آنها قرار بگیرد. یکی از این فشار ها فشار زبانی است که با مثال برای شما توضیح میدهیم.

در واقع وقتی کودک را در برابر سوالات زیادی قرار میدهید یا با جملات طولانی و پیچیده با او صحبت میکنید یا سعی به آموزش چند زبان مختلف میکنید او را در معرض فشار زبانی قرار داده اید. بهترین کار این است که مطابق رشد طبیعی و توانایی های کودکتان از او انتظارات معقول و به جا داشته باشید. فراهم آوردن محیط و بستری به دور از بحث و دعوا عامل بسیار مهمی میباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *