درمان خانگی لکنت زبان

درمان خانگی لکنت زبان

لکنت زبان عارضه‌ای است که انواع مختلفی دارد که هم در کودکان و هم در بزرگسالان پدیدار میشود. تا زمان مراجعه به گفتاردرمانگر برای درمان لکنت زبان میتوانید درمان خانگی لکنت زبان را شروع کنید.

درمان خانگی لکنت زبان

راهکارهای متعددی وجود دارد که به عنوان درمان خانگی لکنت زبان ارائه میشوند. روشهای درمانی لکنت زبان در خانه مشاوراتی است که ما به شما می دهیم تا بدانید که بت کودکتان چگونه برخورد کنید.

راهکارهایی که به عنوان درمان خانگی لکنت زبان ارائه میشوند:

  • تماس چشمیتان را هنگامی که فرد لکنت می کند قطع نکنید.
  • فرد را در فشار زمان و استفاده از عباراتی مانند ” بدو، زود باش، عجله کن، زودتر حرفت را بزن” قرار ندهید.
  • از به کار بردن عباراتی مانند ” فک کن و حرف بزن “، ” اول یک نفس عمیق بکش بعد صحبت کن “، ” آنقدر لازم نیست محکم حرف بزنی، شل تر حرف بزن ” و … خوددارری کنید.
  • جملات فرد را قطع نکنید و سعی نکنید آن ها را کامل کنید.
  • مراقب حالات چهره ایتان باشید زیرا افراد خیلی راحت متوجه احساسات شما می شوند.
  • استرس و اضطراب را از فرد دور کنید و محیط آرامی برایش فراهم کنید.
  • با سرعت بالا با فرد مورد نظر صحبت نکنید.

برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای نوبت دهی باشید.

این روش‌ها هم برای درمان لکنت زبان کودکان و هم برای درمان لکنت زبان بزرگسالان قابل اجرا است. چرا که این موارد جزو روش‌های کلی درمان لکنت زبان هستند و منحصر به دسته‌ی خاصی نمی‌باشند. اما پیش از شروع به انجام راهکارهای درمان لکنت زبان در خانه باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید. درمان خانگی لکنت زبان مفید اما کافی نیست زیرا موارد گفته شده راهکار هایی برای نحوه برخورد با این افرا است و به عبارتی برای درمان لکنت زبان باید راهکارهای درمانی را تحت نظر گفتار درمانگر متخصص در حوزه لکنت را شرو و به طور کامل، دقیق و مداوم اجرا کنید. عدم توجه به اصول درمان  لکنت زبان هیچ کاری از پیش نخواهد برد!

داروهای گیاهی برای درمان لکنت

از دیدگاه طب سنتی افزایش سردی در بدن افراد منجر به لکنت زبان میشود. یکی از مواردی که زیاد به گوشتان خورده همین مسئله می باشد. اما باید بدانید که این مسئله اثبات نشده و گزارشات کلینیکی مبنی بر افزایش گرمی که منجر به افزایش لکنت شده وجود دارد. از این رو در این حوزه برای درمان لکنت زبان با استفاده از خوراکی‌ها  توصیه ای وجود  ندارد.

توصیه و پیشنهاد ما تعادل برنامه غذایی می باشد.

چگونه با کودکی که لکنت زبان دارد رفتار کنیم

ورزش برای درمان لکنت زبان

برای درمان خانگی لکنت زبان ورزش را نیز امتحان کنید. ورزش کردن به شما در کنترل استرس و اضطراب کمک میکند. همان طور که می دانید استرس  و اضطراب تاثیر مستقیمی در افزایش لکنت دارند.

و اما تمریناتی که برای درمان خانگی لکنت زبان میتوان انجام داد:

فضایی عاری از استرس ایجاد کنید!

یکی از نکات اساسی و مهم برای درمان لکنت زبان در خانه ایجاد فضایی آرام است. به عبارتی محیطی که بیمار در آن زندگی میکند باید عاری از استرس و اضطراب باشد. به جهت برقراری چنین محیطی باید با بیمار همچون یک فرد عادی رفتار کنید. به نحوی که او حس نکند با بقیه اعضای خانواده تفاوت دارد. همچنین تلفظ صحیح کلمات را به او گوشزد نکنید و زمانی که حرف میزند با آرامش به وی گوش دهید. این اصل در درمان لکنت زبان کودکان بسیار مهم است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *