چرا بچه لکنت زبان میگیره؟

چرا بچه لکنت زبان میگیره؟

شاید این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده باشد که : چرا بچه لکنت زبان میگیره؟ لکنت زبان ایجاد یک اختلال در نوع گفتار و صحبت کردن بچه هاست که یک کلمه کامل یا بخشی از آن کلمه را کشیده تر از حد معمول بیان می کنند. همینطور ممکن است یک توقف طولانی روی یک هجا داشته باشند. در صحبت کردن بچه ها گاهی اوقات این  اتفاق می افتد اما زمانی که بیش از حد نرمال خود تکرار شود، باید به فکر چاره شد.

چرا بچه لکنت زبان میگیره؟

علت لکنت زبان ناگهانی

علل لکنت زبان ناگهانی هنوز به صورت قطعی توسط متخصصین این حوزه کشف نشده است. علت های مختلفی را برای ایجاد لکنت زبان در نظر گرفته اند که در ادامه به بیان برخی از مهم ترین این دلایل می پردازیم. دقت کنید که والدین باید شرایط کلی فرزندان خود را در نظر بگیرند تا متوجه شوند که او لکنت زبان گرفته است یا یک مشکل کوچک گذراست و به اقتضای سنش برخی را کلمات را نمی تواند درست ادا کند.

ژنتیک و لکنت زبان کودکان

چرا بچه لکنت زبان میگیره؟ به نظر شما ژنتیک چقدر می تواند در این موضوع موثر باشد؟ جالب است بدانید که بیشتر کارشناسان در این زمینه معتقدند لکنت زبان در اثر یکسری اختلالات ژنتیکی در کودکان به وجود می آید. بیش از نیمی از کودکانی که دچار لکنت زبان می شوند، یک عضو یا شخص نزدیک در خانواده شان دچار این اختلال گفتاری می باشد. گاهی اوقات این مشکل از هر نسل به نسل بعد منتقل می شود و گاهی هر دو نسل یا چند نسل یک بار اتفاق می افتد.

علت لکنت زبان ناگهانی

لکنت زبان موقت در کودکان

لکنت زبان موقت در کودکان معمولا بین سن یک و نیم تا دو سالگی که کودک تازه شروع می کند برخی از کلمات و صدا ها را بیان کند، آغاز می شود. مهارت های گفتاری در این سن تازه در کودکان تقویت و نمود پیدا می کنند. بدین ترتیب چون تازه می خواهند صحبت کردن را شروع کنند یک امر طبیعیست که نتوانند برخی از واژه ها را به درستی بیان کنند. این مشکل در کودکان موقت است و معمولا با تکمیل مهارت های گفتاری به پایان می رسد. در واقع به این مشکل لکنت نمیگویند و ممکن اختلال تلفظی باشد.

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

 نقش عوامل عصبی کننده در اینکه چرا بچه لکنت زبان میگیره

عوامل عصبی کننده در لکنت زبان کودکان موثرند. کودکانی که بخصوص با عوامل استرس زا در طول روز مواجه می شوند، بیش از سایر کودکان در معرض و ریسک این اختلال قرار می گیرند. تحقیقات فراوانی در زمینه نقش عوامل عصبی کننده و لکنت زبان کودکان انجام شده است. نتایج بیانگر اینست که علت لکنت زبان ناگهانی می تواند به میزان تنش های عصبی در کودکان بستگی داشته باشد.

چگونه از لکنت زبان در کودکان جلوگیری کنیم؟

پیشگیری از لکنت زبان در کودکان شبیه آموزش راه رفتن برای آنهاست. والدینی که می دانند سابقه ایجاد لکنت زبان در افراد نزدیک خانواده وجود دارد، باید خیلی بیشتر به این موضوع اهمیت دهند.فراهم کردن جو آرام و بدون از تشنج یک راهکار مفید است کند. البته این را بدانید که کنترل بعضی مسائل مانند مشکلات محیط خارج از توانایی ما هست. والدین نباید از فرزند خود درخواست کنند که همیشه دقیق و بی نقص صحبت کند.

همین موضوع می تواند برای او تنش های عصبی و استرس ایجاد کند. والدین باید کودک را تشویق کنند تا تمرین کند و نقص های گفتاری کم کم از بین برود. در حقیقت زمانی که کودک مورد انتقاد قرار می گیرد، آرامش و امنیت گفتاری خود را از دست می دهد. والدینی که یک فضای آرام و صمیمانه برای کودک خود فراهم می کنند بیشتر در رفع این معضل به فرزندشان کمک می کنند. برای درمان لکنت بر روی لینک کلیک نمایید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *