نکاتی برای والدین کودکان دارای لکنت در سن مدرسه

در این مطلب تلاش میکنیم نکاتی برای والدین کودکان دارای لکنت در سن مدرسه بیان کنیم تا بتوانند ماهرانه با لکنت کودک خود برخورد کنند. پس با ما همراه باشید

آگاهی از نگرانی‌ها

شما باید از نگرانی ها و ناراحتی های کودک خود آگاه باشید. کودک شما سعی می کند لکنت نداشته باشد. اما هرچه بیشتر تلاش کند ، لکنت شدیدتری را تجربه میکند.

کمک غیر هوشمند = شدت بیشتر

ممکن است که کودک شما هنگام مکالمه نخواهد به او کمک کنید. پس تلاش برای چنین کاری فایده ای ندارد. او فقط تنش بیشتری پیدا می کند. هرچه کودک بیشتر تنش داشته باشد ، به پایان رساندن کلمات برای او دشوارتر خواهد بود. بهتر از هر غریبه ای، والدین می دانند فرزندشان تنش دارد یا آرام است. به همین دلیل ما از شما کمک می خواهیم. از آنجا که کودک خود را بهتر می شناسید و می توانید احساسات او را بسنجید ، ارزشمندترین حمایت را داشته باشید.

والدین علت لکنت نیستند

بیان این نکته مهم است که رفتار والدین هرگز دلیل لکنت نیست. فرزند شما با زمینه ارثی لکنت به دنیا آمده است. این بدان معناست که مناطق مغزی مرتبط با گفتاردارای تفاوت هایی از نظر عملکردی و ساختاری است.  لکنت وقتی خود را نشان می دهد که تقاضا ها (در هر زمینه ای از زندگی) بیش از حد زیاد شوند. لکنت به خودی خود بی ضرر است. اما اگر کودک شما فکر می کند دیگران لکنت او را دوست ندارند ، سعی می کند \”بهتر\” صحبت کند و لکنت را پنهان یا متوقف کند. این کار لکنت را شدیدتر می کند ، و این دلیلی است که او هنوز هم به خاطر آن رنج می برد.

بنابراین به یاد داشته باشید که شما علت لکنت فرزندتان نیستید.

\"والدین

والدین بهترین حامی ها برای کودکان هستند

نزدیکترین و بهترین حامی در راه کودک دارای لکنت در سن مدرسه، برای روان تر صحبت کردن هستید. کودک شما ممکن است به خاطر مشکل گفتاری اش احساس عصبانیت کند و همچنین آسیب دیده و دلسرد شود. آنچه بیشتر از همه به آن احتیاج دارد والدینی است که او را درک می کنند.

شاید کودک شما هنوز جرات صحبت در مورد آن را با شما ندارد. اما او برای این کار لازم است اجازه ضمنی شما را احساس کند. هر از چند گاهی از او بپرسید که او درباره لکنت خود چه فکر می کند یا چه احساسی دارد. شما ممکن است در مورد آینده فرزند خود بسیار نگران باشید. نگرانی های خود را با یکدیگر و همچنین با یک گفتاردرمانگر در میان بگذارید.

مراجعه سریع به گفتاردرمانگر برای درمان کودکان دارای لکنت در سن مدرسه

برای شما و همچنین فرزندتان مهم است که نگران نباشد. بنابراین سعی کنید به زودی یا یک  آسیب شناس گفتار و زبان یا گفتاردرمانگر صحبت کنید .

لکنت در اشکال و اندازه های مختلف ظاهر می شود که  باعث می شود نتوانیم بیش از این توصیه کلی ارائه دهیم . احتمالاً فرزند شما به ندرت تنش داشته یا هرگز تنش ندارد و ممکن است کمی از آنچه ما گفتیم  قابل اجرا باشد. اما اگر احساس نگرانی و اضطراب دقیقاً به همان اندازه دارید ، درنگ نکنید و از کمکی که خود و فرزندتان مستحق آن هستید بهره مند شوید.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *