لکنت زبان و سردی

لکنت زبان و سردی

در سایت ها و تبلیغات اثر طبع مواد غذایی بر لکنت را بیان میکنند ولی هیچ یک از این موارد از نظر علمی ثابت نشدند، ممکن است یک فردی غذایی با طبع سرد بخورد و دچار استرس و اضطراب شود و به همین سبب شدت لکنت او زیاد شود ولی در فرد دیگری چنین چیزی وجود ندارد! اینکه عده ای ادعا میکنند برای درمان لکنت غذاهایی با طبع گرم بخورید کاملا نادرست است و لکنت اختلالی است که در مغز رخ میدهد و ربطی به عضلات زبان ندارد، این مغز است که فرمان صادر میکند به عضلات اندام گفتاری و باعث میشود خللی در تولید و بیان گفتار ایجاد شود! لکنت اختلالی نیست که به دلیل ضعف عضله باشد!

در این مقاله می خواهیم درستی یا نادرستی موارد بالا را بررسی کنیم:

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

همانطور که میدانید : «بین لکنت زبان و سردی مزاج افراد رابطه مستقیم وجود ندارد.» توجه به این مسئله مهم است زیرا لکنت یک اختلال گفتاری مربوط به پردازش های مغزی است و به سستی عضله زبان ربطی ندارد. به منظور درمان لکنت زبان می توان از گفتار درمانگر کمک  بگیرید اما لازم به ذکر است که درمان این اختلال با استفاده از روش های سنتی و گیاهی امکان پذیر نمی باشد. پس اگر طب سنتی خوردن و نوشیدن برخی از مواد غذایی را محدود می سازد آگاه باشید که راه درمان لکنت نیست و این امر باعث شده بسیاری از مشکلات از جمله لکنت زبان به صورت ریشه ای درمان نشود.

بررسی رابطه لکنت زبان و سردی در طب سنتی

هیچ ارتباط مستقیمی بین لکنت و سردی غذا وجود ندارد اینکه میگویند: گرمی غذا باعث گرم شدن مغز میشود و باعث کاهش یا درمان لکنت میشود صحیح نیست چون یک موردی است که تجربی به دست آمده، ممکن است فردی غذایی با طبع سرد بخورد و هیچ تغییری در لکنت او ایجاد نشود! ما متاسفانه تحقیق ثابت شده ای درباره تاثیر موادغذایی بر روی لکنت نداریم و چیزهایی از این قبیل فقط تبلیغاتی جهت جذب مخاطب است! هیچ گاه در مسیر درمان لکنت کودک خود او را از خوردن موادغذایی خاصی محروم نکنید! یا مدام ماده غذایی خاصی به او ندهید ، ممکن است به صورت غیر مستقیم روی یادگیری و توجه کودک تاثیر بگذارد ولی به طور مستقیم هیچ تاثیری روی درمان لکنت ندارد.

به منظور درمان لکنت زبان ریشه یابی مشکل از اولویت قابل توجهی برخوردار است. این نکته را به خاطر داشته باشید اینکه میگویند گاهی اوقات لکنت زبان شما ممکن است به گرم بودن بیش از اندازه مغز شما مربوط باشد از نظر علمی صحیح نیست! در این مواقع مصرف بستنی در درمان این اختلال را پیشنهاد میکنند که تاثیر خاصی هم ندارد ، فقط شما را به وسواس در خوردن مواد غذایی میندازد. از این رو همواره توصیه می شود درمان این اختلال را به متخصصان این حوزه بسپارید. توجه کنید که درمان این اختلال در کودکان بازه سنی یا پنجره زمانی دارد از این رو با واکنش نشان دادن سریع تر نسبت به این اختلال برای درمان آن به هزینه و زمان کمتری نیاز خواهید داشت. همچنین در این شرایط کودک کمتر دچار اختلال خواهد شد، در واقع سعی کنید زودتر برای درمان این اختلال به گفتاردرمانگر مراجعه کنید.

بررسی رابطه بین لکنت زبان و سردی بستنی

همانطور که عنوان شد بین لکنت زبان و سردی رابطه مستقیم وجود ندارد. یک خوراکی محبوب فصول گرم بستنی می باشد که با مصرف آن عطش شما کاهش خواهد یافت. این نکته را به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد این خوراکی لذیذ که با فرآورده های لبنی ساخته می شود به دلیل مواد مضر موجود در آن همچون قندهای مصنوعی، خامه، اسانس های شیمیایی و طعم دهنده ها ممکن است سلامت شما را تهدید کند. «در طب سنتی مصرف بستنی زیاد توصیه نمی شود زیرا مصرف انواع بستنی ها ممکن است طبع شما را دستخوش تغییر کند. در واقع عقیده طب سنتی این است که مصرف زیاد بستنی باعث تغییر طبع و ایجاد مشکلات مختلف از جمله نازایی، ناراحتی عصبی، مشکلات ریوی، بی حالی، خستگی زیاد، لکنت زبان و درد مفاصل مواجه می شود. به طور کلی گفته میشود سرد شدن بیش از حد دستگاه گوارش ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد.» این مسئله که مصرف بی رویه بستنی صحیح نیست اما افراد زیادی تا به حال دیده اید که بستنی میخورند و دچار مشکلی نشدند! پس این فرض که مصرف زیاد بستنی باعث ایجاد لکنت میشود صحیح نیست.

روش های درمان لکنت زبان و سردی در طب سنتی

«از آنجا که بین لکنت زبان و سردی رابطه مستقیمی وجود ندارد در طب سنتی همواره توصیه می شود به منظور درمان این اختلال از مصرف مواد خوراکی سرد پرهیز کنید. یکی از خوراکی های محبوب کودکان که طبع سرد دارد و ممکن است این اختلال را تشدید کند موز است. قبل از دو سالگی بهتر است در مصرف این میوه جانب احتیاط را رعایت نمایید زیرا عامل اصلی یبوست و لکنت زبان می باشد.» حتما تا به حال متوجه اشتباهات متن قبل و نادرستی آن شده اید. اول این که تا بدینجا متوجه شده اید که رابطه ای بین سردی و لکنت نیست. و دوم که بعضی افراد موز را ماده ای گرم میدانند و همین مسئله مشخص است که انتخاب مواد غذایی خاص با این روش علاوه بر بی اثر بودن، شما را گمراه خواهد کرد!

رابطه لکنت زبان و سردی

اتفاقا استفاده از موز به کودکان توصیه شده است زیرا فواید زیادی دارد البته باید به خاطر داشته باشید که تاثیر این میوه در افراد مختلف متفاوت می باشد. از فواید موز میتوانیم به تاثیرات آن در رشد استخوان ها، سلامت قلب، سلامت کلیه ها، سلامت چشم ، سلامت سیستم عصبی و… اشاره کرد.

«همچنین طب سنتی تاکید می کند تا از مصرف بیش از اندازه لبنیات خودداری نمایید. همواره توصیه می شود تا از مصرف خوراکی های سرد مزاج به صورت افراطی خودداری نمایید.» در صورتی که لبنیات نقش مهمی در رشد، مخصوصا رشد کودکان دارند.

نسخه های گیاهی درمان لکنت زبان

همانطور که عنوان شد بین لکنت زبان و سردی رابطه ای وجود ندارد از این رو برای درمان و کنترل این اختلال بهتر است به متخصص گفتاردرمانی مراجعه نمایید. در ادامه تعدادی نسخه گیاهی بی اثر درمان لکنت زبان و سردی را در این بخش برای شما آورده ایم تا اگر به کسی به شما توصیه کرد متوجه بی اثر بودن آن ها شوید. امیدواریم با خواندن این مقاله قادر به تشخیص درمان های درست و درمان های نادرست لکنت زبان خود شده باشید.

درمان لکنت زبان و سردی
  • «نسخه اول درمان لکنت زبان و سردی سابیدن 100 گرم نبات و 25 گرم گیاه عاقرقرها می باشد. ترکیب به دست آمده را دم کرده و آن را در یخچال نگهداری کنید. مصرف روزانه یک قاشق چایخوری از این ترکیب به کنترل و درمان لکنت زبان در کودکان کمک می کند.
  • همچنین شما می توانید 25 گرم برگ زبان گنجشک را با مقداری نبات کوبیده و اجازه دهید برای نیم ساعت دم بکشید. با مصرف یک قاشق چای خوری از این دمنوش همراه با وعده های غذایی می توان این اختلال را به راحتی کنترل یا درمان کرد.
  • 10 گرم گیاه دارویی عاقرقرها، 10 گرم تخم خرفه و 5 گرم زبان گنجشک را سابیده و با 75 گرم مویز بدون هسته ترکیب نمایید. خمیر به دست آمده را به شکل لوله درآورده و آن را مانند تکه قرص برش دهید. این قرص ها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید و روزانه یکی از این قرص ها را بخورید. به عقیده بسیاری از افراد درمان این اختلال با استفاده از این نسخه به راحتی امکان پذیر می باشد.»

برای یادآوری مجدد تاکید میشود که نسخه های بالا هیچ اثری در درمان لکنت زبان ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *