علت لکنت زبان ناگهانی در نوجوانان

علت لکنت زبان ناگهانی در نوجوانان

لکنت زبان در هر سن و سالی مخصوصا در نوجوانی بسیار ناخوشایند است. علت لکنت زبان ناگهانی در نوجوانان مسئله ای است که باعث نگرانی خانواده ها و مسئولین مدارس شده است. در سن نوجوانی پیش آمدن مسائل حساس برای نوجوانان بسیارند. همچنین در این سن افراد بسیار مورد تمسخر همسالان خود قرار می گیرند.

سن نوجوانی سن طلایی برای رشد شخصیت و اعتماد به نفس است که اساس زندگی دوران بزرگسالی او محسوب می شود. نوجوانانی که دارای لکنت زبان هستند در این سن بسیار در معرض استرس و اضطراب قرار می گیرند. زیرا در سن حساسی برای برقراری ارتباط با اجتماع قرار گرفته اند.

نوجوانان به دلیل اختلال گفتاری ممکن است خجالت بکشند و یا احساس ناامیدی داشته باشند. علت لکنت زبان ناگهانی در نوجوانان ممکن است به دلیل مسائل رشدی و یا به دلیل شرایط عصبی آنها باشند. در ادامه به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت.

لکنت رشدی علت لکنت زبان ناگهانی در نوجوانان

لکنت رشدی علت لکنت زبان ناگهانی در نوجوانان

ممکن است عوامل رشدی علت لکنت زبان ناگهانی در نوجوانان باشد. نوجوانی که در سال های کودکی هیچ مشکلی از بابت حرف زدن و بیان اصوات نداشته است ممکن است به صورت ناگهانی دچار لکنت زبان شود. لکنت زبان نوجوان به صورت ناگهانی و یکباره ممکن است به دلیل رشد و دوران بلوغ وی باشد.

این مطلب را هم حتما مطالعه کنید: درمان لکنت زبان【 درمان قطعی】+درمان خانگی لکنت!

علت لکنت زبان ناگهانی در جوانان چیست؟ عدم آگاهی نوجوان و یا عدم آموزش های لازم در خصوص سن رشد و بلوغ به وی ممکن است باعث استرس و اضطراب وی شود. در نتیجه نوجوان به دلیل قرار گرفتن در این شرایط دچار اضطراب شدید شده که ممکن است دچار اختلال در گفتار و بیان شوند. البته این اختلال در نوجوانانی به صورت یکباره ایجاد می شود که مستعد به لکنت زبان باشند. البته این مسئله قطعی نیست و ممکن است هر انسانی در هر سنی با قرار گرفتن در شرایط و موقعیت جدید دچار اضطراب شوند. در نتیجه یکی از علائم این اضطراب پدیدار شدن لکنت زبان می باشد.

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

لکنت عصبی علت لکنت زبان ناگهانی در نوجوانان

شاید عوامل عصبی علت لکنت زبان ناگهانی در نوجوانان باشد. پس لکنت عصبی ممکن است برای نوجوانان در شرایط خاصی پیش بیاید. منظور از لکنت عصبی عدم کارایی سیگنال های بین اعصاب مغز و گفتار می باشد. لکنت عصبی هم در کودکان و هم در نوجوانان و بزرگسالان ممکن است رخ بدهد. سکته مغزی، تومور ها، مننژیت، ضربه مغزی، حملات ایسکمیک گذرا و یا بیماری هایی مانند پارکینسون از عوامل بروز لکنت زبان در هر سنی می باشند. در صورت بروز این هر یک از این عوامل ممکن است فرد در سن نوجوانی دچار اختلال در گفتار شود.

علاوه بر دو عامل عصبی و رشدی عوامل روانشناسی نیز از علت لکنت ناگهانی در بین نوجوانان می باشد. عوامل روانشناسی شامل استرس، خجالت، عدم اعتماد به نفس، عصبی بودن و شرایط های سخت عاطفی می باشند که باعث بروز لکنت در نوجوانی می باشند. نوجوانان در شرایط بحرانی و حساسی قرار دارند که ممکن است به دلیل عوامل روانشاسی دچار اختلالات گفتاری شوند. اختلال به وجود آمده می تواند شدید و یا خفیف باشد. همچنین ممکن است به صورت موقت و یا طولانی مدت در نوجوان ظاهر شود.

در هر صورت لازم است در صورت بروز لکنت زبان ناگهانی در نوجوانان به صورت ناگهانی اقدامات مناسب را جهت بهبودی آنان انجام داد. بهبود این عارضه در نوجوانی بسیار مهم است زیرا به صورت کاملا مستقیم با آینده و ارتباطات آنها در جامعه مربوط می شود.

جمع بندی

علت لکنت زبان ناگهانی در نوجوانان ممکن است مربوط به عوامل رشدی یا عصبی و یا روانشناسی باشد. لکنت زبان در نوجوانی به صورت ناگهانی بسیار ناخوشایند بوده و ذهن و روح افراد را بسیار تحت تاثیر قرار خواهد داد. لذا به همه خانواده ها توصیه می شود در صورت بروز این عارضه حتما قدم مناسبی برای بهبودی نوجوانان برداشته شود.

2 دیدگاه دربارهٔ «علت لکنت زبان ناگهانی در نوجوانان»

  1. سید رضا قنبری

    سلام و عرض ادب و احترام
    آیا امکان دارد فشار بیرونی و محیطی باعث اسپاسم در یکی از عضلات گفتاری شود که منجر به لکنت زبان شود مثلا در بلع غذا و لقمه های خشک بزرگ و گیر کردن لقمه غذا در حلق کودک و فشار بیش از حد کودک در بلعیدن سبب اسپاسم عضلانی قسمتی از زبان شود و کودک در هفت سالگی، ناگهان به لکنت دچار شود

  2. سید رضا قنبری

    ضعف حافظه بینایی و نقص در سیستم غیر هوازی تنفس گفتاری دو گونه از بیماری‌های اولیه سیستم گفتاری میباشد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *