آیا مصرف شربت برای لکنت زبان کودکان موثر است؟

شربت برای لکنت زبان کودکان

همانطور که می دانید لکنت زبان شکلی از اختلال گفتار در کودکان است که طی آن یک حرف را در ادای کلمات چندین بار تکرار می کنند. این امر سبب می شود که فرد هنگام صحبت کردن نتواند پیوستگی کلام خویش را حفظ کند. این مشکل بیشتر در سنین دو الی شش سالگی در کودکان مشاهده می شود. سنی که گفتار یک کودک کم کم شکل می گیرد. طی تحقیقات گسترده ای که انجام شده است، نتایج نشان داده که در ابرخی مواقع ممکن است لکنت زبان با بزرگ شدن کودک از بین خواهد رفت. این عارضه برای بعضی از کودکان باقی می ماند. والدین باید آگاه باشند تا با رفتار صحیح و درکی درست از شرایط کودک او را به سمت درمان و بهبودی هدایت کنند. حال سوال این است دارو های مختلف مانند مصرف شربت برای لکنت زبان کودکان می تواند تاثیرات خوبی در این زمینه داشته باشند یا خیر؟

داروی لکنت زبان کودکان

داروی لکنت زبان کودکان

دارو برای لکنت زبان کودکان که معمولا در ردیف دارو های آرام بخش قرار می گیرد، با تجویز پزشک باید مورد استفاده قرار گیرد. برخی از پزشکان شربت فلوکستین برای لکنت زبان را جهت درمان انتخاب می کنند. این شربت از میزان تنش های فرد می کاهد و اعصاب را آرام می کند. فلوکستین بدین صورت عمل می کند که با افزایش ترشح سروتونین در مغز میزان نشاط و آرامش روحی را افزایش می دهد. این دارو در اکثر مواقع جهت بهبود افسردگی و اختلالات وسواس نیز به کار برده می شود. هدف از تجویز این دارو بهبود حالات روحی کودک و ایجاد آرامش در وی می باشد. کودکانی که از لحاظ روحی دچار مشکل هستند بیشتر در معرض آسیب قرار دارند. در نتیجه زمان بهبودی آن ها تا زمانیکه به حالت ثبات نرسند طول خواهد کشید. در واقع زمانی این دارو استفاده می شود کودک مشکلات دیگری مانند افسردگی، اختلال وسواس و … در کنار لکنت داشته باشد. در واقع این دارو با کم کردن سایر مشکلات کودک بر درمان لکنت به طور غیر مستقیم تاثیر میگذارد و اینطور نیست که دارویی اصلی در درمان لکنت باشد.

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

شربت فلوکستین برای لکنت زبان

درمان لکنت زبان

درمان لکنت زبان همیشه یک امر قطعی و زودهنگام نیست. با توجه به اینکه کودک ممکن است شدت های مختلفی از لکنت زبان را تجربه کند، درمان وی می تواند متفاوت باشد. اگر والدین به زودی متوجه این مشکل در فرزند خود شوند و اقدامات سریعی را انجام دهند بی شک کمک بزرگی به رفع این عارضه در او کرده اند. انواع روش های درمانی از درمان خوراکی به صورت شربت برای لکنت زبان کودکان که درمان مکمل است تا گفتار درمانی و … همگی در کنار هم می توانند بهترین نتیجه را حاصل کنند.

مداخله زود هنگام برای درمان

اقدام سریع برای درمان اهمیت فراوانی دارد. با اینحال ممکن است یک چهارم از کودکان در طول زندگی خود و تا زمان بزرگسالی لکنت زبان را به همراه داشته باشند. گفتار درمانی یکی از اقدامات اصلی بهبود لکنت زبان در کودکان است. گفتاردرمانگر با بررسی شرایط کودک و در صورت نیاز ارجاع به پزشک برای تجویز شربت برای لکنت زبان کودکان، راهکار های مختلف درمانی را در اختیار او خواهد گذاشت.

دوری از شرایط استرس زا و درمان لکنت زبان

درمان لکنت زبان زمانیکه اختلالات گفتاری کودک شدت کمتری دارد کمی آسانتر است. درمانگر با بکارگیری برخی از تکنیک ها و دادن تمرینات مختلف به کودک کمک می کند تا بر مشکلات گفتاری غلبه کند. این موارد شامل بکارگیری تکنیک های شکل گیری گفتار روان است. کودکان معمولا در شرایط استرس زا بیشتر دچار لکنت زبان می شوند. در نتیجه هنگام صحبت کردن با لکنت و تپق زدن مواجه خواهند شد. استرس برای کودکانی که لکنت زبان دارند همانند یک سم است و وضعیت آن ها را وخیم تر می کند. کودکانی در خانواده شاهد مشاجره و بحث والدین بوده اند یا کودکانی که حوادثی مانند تصادف و … را تجربه کرده اند، بیشترین لطمه روحی را تجربه کرده اند. والدین باید مراقب باشند تا طی دوره درمان کودک او را از هر نوع استرس و ناراحتی های روحی و روانی دور کنند. در صورت نیاز گفتاردرمانگر کودک را به پزشک ارجاع میدهد تا اگر دارویی برای سایر مشکلاتش نیاز دارد بگیرد.

2 دیدگاه دربارهٔ «آیا مصرف شربت برای لکنت زبان کودکان موثر است؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *