ساده ترین راه کاهش و درمان لکنت زبان کودکان

ساده ترین راه کاهش و درمان لکنت زبان کودکان

ساده ترین راه کاهش و درمان لکنت زبان کودکان مداخله زود هنگام و درمان به موقغ است. در کودکان این اختلال گفتاری رایج است. زیرا شروع رشد مغز و آغاز تکلم با هم صورت می گیرد و این همزمانی احتمال بروز لکنت را تشدید می‌کند. برای درمان لکنت در سنین کودکی تصمیم به موقع الدین برای اقدام به درمان و گفتار درمانی توصیه می شود. در ادامه روش های صحیح درمان و کنترل لکنت شامل گفتار درمانی، گروه درمانی، تمرینات خانگی توسط والدین و … را بررسی می‌کنیم.

بررسی دلایل ایجاد لکنت در کودکان

گفتیم که برای تشخیص راحت ترین راه کاهش و درمان لکنت کودکان باید حتماً به موقع مراجعه کرد. برای اینکه یک که کودک بتواند کاملا روان صحبت کند باید گذرگاه های عصبی مغز او به خوبی رشد کنند. همچنین این گذرگاه های عصبی باید بتوانند با هم تعامل کنند. اگر تعامل بین گذرگاه‌ها با خطا روبرو شود کودک دچار لکنت می شود. دلایل بروز لکنت شامل مسائل ژنتیکی، ضربه به سر و فشار عصبی است. در بزرگسالان نیز در اثر سکته مغزی و… ممکن است فرد دچار لکنت شود.

بررسی انواع لکنت کودکان

ساده ترین راه کاهش و درمان لکنت زبان کودکان بسته به انواع لکنت متفاوت است. یک نوع لکنت در کودکان وجود دارد که به علت اختلالات مغزی است و از دو سالگی به بعد علائم آن بروز می‌کند. یعنی دقیقاً در سنین شروع به صحبت کردن کودک علائم لکنت ظاهر می شود. لکنت نوع دوم در اثر ضربه به سر یا فشار عصبی رخ می دهد و در هر سنی امکان بروز آن وجود دارد.

برخی از لکنت ها در سنین قبل از مدرسه در کودک به وجود می آیند و در تعدادی از افراد ممکن است بهبود خود به خودی رخ دهد. اما این که چه کسانی شامل بهبود خود به خودی میشوند قابل پیش بینی و مشخص شدن نیست و ممکن است بعضی افراد به امید بهبود خود به خودی اقدامی نکنند و با این اختلال بزرگ شوند. بنابراین باید درمان در همان سنین اولیه آغاز شود. هرچه سن کودک بیشتر باشد درمان سخت‌تر می‌شود. ساده ترین راه کاهش و درمان لکنت کودکان گفتار درمانی است. این روش کمک می کند مشکل لکنت کودک سریعتر ریشه ‌یابی شود و تبدیل به معضلی در بزرگسالی نشود.

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

درمان لکنت زبان در کودکان

بررسی ساده ترین راه کاهش و درمان لکنت زبان کودکان

ساده ترین راه کاهش و درمان لکنت زبان کودکان استفاده از گفتار درمانی است. درجلسات گفتار درمانی می‌توان از روش‌های درمانی و گروه درمانی برای درمان لکنت استفاده کرد. فردی که لکنت دارد با آموزش تکنیک ها و تمرین آن ها و شرکت ئر جلسات گروه درمانی می‌تواند روان تر صحبت کند. کودکان مبتلا به لکنت در روش سرود خواندن یا صحبت با عروسک لکنت ندارند و این مسئله یکی از خاصیت های لکنت است و روش درمانی نیست. دلیل آن این است وقتی کودک با عروسک صحبت می‌کند لزومی ندارد که منتظر پاسخ از شنونده باشد، بنابراین گفتار به شکل یک سویه است و راحت تر می تواند صحبت کند. در برخی از جلسات درمانگر اگر صلاح ببیند می تواند کودک را وارد جلسات گروهی کند. ورود به جلسات گروهی در انتهای درمان و طبق معیار های خاصی انجام میشود.

ساده ترین راه کاهش و درمان لکنت زبان کودکان انجام تمرینات توسط والدین در منزل است. در واقع بدون انجام تمریناتی که گفتاردرمانگر در جلسات به شما می دهد درمان سخت میشود و زمان زیاد تری از شما میگیرد یا حتی ممکن است به نتیجه مطلوبتان نرسید. حمایت عاطفی والدین و حفظ آرامش محیط توسط آنها کمک می‌کند کودک بر لکنت خود غلبه کند. والدین می توانند با گوش کردن به حرف های کودک او را تشویق به صحبت کردن کنند. والدین باید جملات کوتاه استفاده کنند، آهسته و با سرعت کم حرف بزنند تا کودک با الگوبرداری از آنها بتواند روان صحبت کند. همچنین جملات ناقص یا اشتباه کودک نباید توسط والدین تکمیل و تصحیح شود. بلکه باید با آرامش صبر کنند تا کودک کلمه ای که در ذهن دارد را به زبان بیاورد. اختصاص دادن زمان به خصوص برای صحبت با کودک دارای لکنت کمک می کند راحت تر درمان شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *