درمان لکنت زبان کودک پنج ساله

درمان لکنت زبان کودک پنج ساله

در این مقاله روش های درمان لکنت زبان کودک پنج ساله را بررسی می‌کنیم. برای درمان لکنت زبان کودکان از تکنیک ژیمناستیک تنفسی استفاده می شود. هدف از این روش کمک به تنفس مناسب و رفع اختلال در گفتار است. دانشمندان معتقدند برای درمان لکنت لازم است تنفس فرد طبیعی باشد. در ادامه این روش درمان کودکان زیر 5 سال را بررسی و تحلیل می کنیم تا به درستی یا نادرستی آن پی ببریم.

روش ژیمناستیک تنفسی

((هدف استفاده از این روش در درمان لکنت زبان کودک پنج ساله آموزش نحوه صحیح تنفس به کودک است. تنفس صحیح در درمان لکنت موثر است. اول از همه به کودک نفس کشیدن عمیق آموزش داده می‌شود. کودک باید ریه های خود را از هوا پر کند. سپس کودک روی تشکیل صداها و فشرده کردن تارهای صوتی خود کار می کند.))

تحقیقات جدید نشان داده که تمرینات تنفسی در درمان لکنت کودکان بی فایده و بی تاثیر است و در واقع این تمارین با هر عنوانی نادرست هستند.

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

علائم لکنت در کودکان زیر 5 سال

برای درمان لکنت زبان کودک پنج ساله ابتدا علائمی که در یک کودک نشانه لکنت هستند را بررسی می‌کنیم. از آنجایی که علائم در همه یکسان نیست برخی از شایع ترین آن ها را بیان می‌کنیم. اگر کودک زیر پنج سال به مدت ۳ تا ۶ ماه درگیر لکنت باشد، باید مداخله درمانی انجام شود. از علائم لکنت در کودکان می‌توان به تکرار زیاد جملات، کلمات یا صداها اشاره کرد. این ضعف در بیان کلمات منجر به ضعف در شخصیت فرد می‌شود. کودک ممکن است با استفاده مکرر از عبارت اممممم سعی کند از انقباض و تنش رها شود.

کودکان دارای لکنت از مکث های زیاد در گفتار خود احساس ناراحتی می کنند. آنها برای کم کردن لکنت خود نفس نفس می زنند یا خشم درونی دارند. اگر لکنت در یک کودک ماندگار شود ممکن است با علائمی مثل لرزش بدن، پرش پلک یا انقباض عضلات صورت بروز پیدا کند. گفتار درمانی مهمترین و بهترین روش موثر در درمان لکنت در کودکان است. نباید درمان را به علت های واهی به تعویق انداخت.

تشخیص جهت درمان لکنت زبان کودک پنج ساله

برای تشخیص و سپس درمان لکنت زبان کودک پنج ساله باید به علائم مشترک آن در افراد مراجعه کرد. والدین پس از مراجعه به گفتار درمانگر شرح حال کودک را بیان می‌کنند.گفتار درمانگر طبق تجربه و درمان های قبلی و بعد از صحبت با والدین نوع لکنت را در کودک تشخیص می دهد. گفتاردرمانگر بر اساس سابقه خانوادگی، صحبت های والدین و علائم رفتاری کودک می‌تواند نوع درمان و شدت لکنت را مشخص کند.

گفتار درمانی برای درمان لکنت زبان

روش درمان لکنت زبان کودک پنج ساله

در قرن ۲۱ روش های متعددی جهت تشخیص و درمان لکنت ابداع شده است. باید درمان کودک را به صورت جدی پیگیری کرد، قبل از ورود به مدرسه کودک باید درمان شود. همکاری خانواده تاثیر مستقیمی در درمان لکنت کودک دارد. باید تمرین‌های لکنت در منزل به صورت غیرمستقیم یا مستقیم متناسب با نوع برنامه درمان به کودکان آموزش داده شوند تا اثربخشی بیشتری داشته باشند. نباید رشته کلام کودک را قطع کرد. والدین نباید هنگام لکنت واکنش غیر معمولی از خود بروز دهند و اعتماد به نفس کودک را از بین ببرند. از روش های موثر برای درمان لکنت کودک پنج ساله می توان به استفاده از رو های قوانین روانی، لیدکامب، وست مید و… اشاره کرد. در درمان به روش درمانی – شناختی به کودک کمک می شود با احساسات منفی مقابله کند. گفتار درمانی نیز به کودک کمک می‌کند توقف و تکرار در گفتار را تحت کنترل خود درآورد.

جمع بندی نهایی

در سنین کمتر که کودک از مشکل خود آگاهی ندارد راحت‌تر درمان می‌شود. این جمه که ((نباید کودکان نسبت به وضعیت بیماری لکنت خودآگاهی پیدا کنند)) نادرست است چون گاهی اوقات کودک نیاز دارد برای درمان تفاوت نوع گفتار خود را برای تشخیص گفتار صحیح بداند. این آگاه سازی اصولی و توسط گفتار درمانگر انجام میشود. علاقه کودک به درمانگر و ارتباط با او باعث می شود زودتر درمان شود. زمان طلایی درمان لکنت برای کودکان نباید از بین برود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *