درمان لکنت زبان بزرگسالان با داروهای گیاهی، از گذشته تا امروز

درمان لکنت زبان بزرگسالان با داروهای گیاهی

درمان لکنت زبان بزرگسالان با داروهای گیاهی یکی از روش‎هایی است که در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است. امروزه مردم به دنبال درمان اختلال لکنت زبان ، با استفاده از گیاهان دارویی نیز رو آورده اند. منشا و علت لکنت زبان برخواسته از چند علت است و برخاسته از عوامل رشدی، عصبی، فیزیولوژی و حتی روانی است. آیا اگر فرد برای درمان لکنت زبان از داروهای شیمیایی یا گیاهی استفاده کند روند درمان را سرعت می‎بخشد؟ در این مقاله میخواهیم به پاسخ این سوال بپردازیم:

انواع روش‎های درمانی لکنت زبان

انواع روش‎های دارویی برای درمان اختلال لکنت زبان که ممکن است به شما پیشنهاد شودعبارتند از:

  • “دارو با منشا شیمیایی: داروهای آمفتامین و ریتالین به عنوان محرک‎ها یا غیر محرک‎ها بر سیستم عصبی بدن تاثیر می‎گذارند. معمولا داروهای شیمیایی دارای عوارض ناخواسته هستند.
  • دارو با منشا گیاهی: در تحقیقات علمی مختلف اثر برخی گیاهان دارویی بر روی بیماری‎های روحی و جسمی مختلف به اثبات رسیده است. زعفران، اسطوخودوس، زنجبیل و… را می‎توان نام برد.

با توجه به عوارض داروهای شیمیایی، تمایل به درمان لکنت زبان بزرگسالان با داروهای گیاهی (حتی در کودکان) با استقبال روبه‎رو شده است.” این در صورتی است که دارو های شیمیایی و گیاهی نام برده شده در بالا اثری بر درمان لکنت ندارد. دارو های شیمیایی که علاوه بر عوارض، اثری هم ندارند. هم چنین دارو های گیاهی هم اثری نداشته اند.

داروهای گیاهی برای درمان لکنت زبان

گاهی برای درمان لکنت زبان بزرگسالان با داروهای گیاهی به شما گفته میشود “آن‎ها را به صورت ترکیبی استفاده کنید.” طی چند سال گذشته شرکت‎های دارویی در حوزه اثربخشی گیاهان دارویی تحقیقاتی را انجام داده اند. مقدار ترکیب آن‎ها با یکدیگر متفاوت و در برخی موارد جزو اسرار شرکت محسوب می‎شوند.

در اکثر داروها از چند گیاه مشترک که خواص دارویی دارند استفاده می‎کنند. برخی از این گیاهان عبارتند از:

  • بادرنجبویه: از صدها سال قبل برای درمان لکنت زبان از این گیاه استفاده می‎کردند.و عقیده داشتند باعث آرامش مغز می‎شود و برای انتقال پیام رسان‎های تولید صدا، موثر است. ماهیچه‎های زبان و سایر عضلات تولید صدا را تقویت می‎کند. اما تحقیقات جدید این مسئله را نشان نمیدهد پس اثر خاصی در درمان لکنت ندارد.
  • براهمی: گیاه بومی هند است که در مرداب می‎روید. برای تقویت اندام‎های صوتی موثر است و صدا را واضح‎تر می‎کند. باعث شل کردن عضلات زبان می‌شود. اما روی پردازش مغزی و در نتیجه لکنت تاثیر ندارد.
  • زنجبیل: یک ترکیب فعال است که برای درمان اختلال‎های ناشی از اعصاب، بسیار مفید است. باعث تسریع عملکرد مغز در تفکر و… می‎شود. روی افزایش روانی بی تاثیر است و در کاهش لکنت موثر نیست.
  • آشواگاندا: حافظه را تقویت و استرس را کاهش می‎دهد. خاصیت ضد التهابی دارد که به دلیل ویژگی آنتی اکسیدانی آن است. این دارو نیز در درمان لکنت بی تاثیر است.
  • دارچین: برای تقویت عضلات مفید است و در شل کردن عضلات موثر است. با توجه به این که عضلات در لکنت سالم هستند پس تاثیری در درماند لکنت ندارد.

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

درمان لکنت زبان بزرگسالان با داروهای گیاهی

برخی نکات مهم برای درمان لکنت زبان بزرگسالان با داروهای گیاهی

به شما گفته میشود “در زمان درمان لکنت زبان بزرگسالان با داروهای گیاهی نباید انتظار معجزه در کوتاه مدت داشته باشید. متخصص یا روانپزشک، داروهای شیمیایی را با توجه به نوع و منشا لکنت زبان تجویز می‎کند. گیاهان دارویی نیز همین ویژگی را دارند.” مراقب باشید حال که متوجه شدید دارویی گیاهی در درمان لکنت وجود ندارد زمان طلایی درمان را به امید اثر گذاشتن دارو گیاهی از دست ندهید. یا ممکن است بشنوید استرس فرد ناشی از عوامل روانی و اضطراب پس از سانحه باشد. در نتیجه عامل روانی باعثافزایش لکنت زبان شده باشد، بنابراین از داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب در صورت صلاحدید پزشک برای کاهش استرس و اضطراب و نه درمان لکنت استفاده می‎کنند.

نکته مهم دیگر این است که باید دانش کافی در مورد اثرگذاری هر نوع روش درمانی و داروی گیاهی و شیمیایی (به صورت دمنوش یا …) داشته باشید. به عنوان مثال برنامه درمان کمپرداون از شواهد علمی بالایی برخوردار است و گفتاردرمانگر متخصص در درمان لکنت برای درمان لکنت بزرگسال به خوبی از آن استفاده میکند.

خبر بد در رابطه با درمان لکنت زبان بزرگسالان با داروهای گیاهی این است که داروهایی با منشا گیاهی تولید نشده اند چون تا به امروز دارویی پیدا نشده است(دارودرمانی). اما خبر خوب این است که به کمک گفتاردرمان متخصص در درمان لکنت راه صحیح برای درمان به شما نشان داده خواهد شد.

برخی افراد بر این باورند که “باید خوردنی‎ها و آشامیدنی‎هایی که دارای مزاج سرد هستند از سبد غذایی حذف شوند. این مواد غذایی عبارتند از:

  • میوه‎های دارای مزاج سرد مانند: انار، آلو، لیموترش و لیموشیرین
  • لبنیات، دانه‎های سرد و خشک مانند سنجد، زرشک، ذرت
  • حبوباتی مانند ماش، شاه بلوط، گوشت گاو و…”

البته که شما می دانید مواد غذایی و دارو هایی گیاهی در درمان لکنت بی تاثیرند و حذف یک سری مواد با توجه به اثر آن در رشد حتی مضر هم خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *