درمان لکنت زبان با طب سوزنی

درمان لکنت زبان با طب سوزنی

در این مقاله روش درمان لکنت زبان با طب سوزنی را بررسی می کنیم. (( طب سوزنی یک روش درمان چینی است. طبق طب سنتی چین بیماری ها ناشی از عدم تعادل انرژی در بدن هستند. آنها معتقدند علت لکنت زبان عدم تعادل بین انرژی قلب و زبان است. استرس نیز به عنوان علت دوم در طب سنتی چین برای لکنت بیان می شود. طب سنتی با سایر روش های درمانی لکنت به خصوص گفتار درمانی باید همزمان روی فرد انجام شود تا بیماری کنترل شود. درمان با طب سوزنی مزیت های زیادی دارد. مهمترین مزیت درمان لکنت زبان با طب سوزنی عدم برگشت گرفتگی زبان پس از درمان است.)) در ادامه این روش درمان و درستی یا نادرستی این مطالب را بررسی می‌کنیم.

آشنایی با روش درمان طب سوزنی

در درمان لکنت زبان با طب سوزنی متخصص سوزن های خیلی نازک را برای تحریک عصب وارد بدن فرد می کند. این روش غیرتهاجمی اعصاب بدن را تحریک میکند. برای درمان هر بخش محل های مشخصی باید سوزن زده شوند. در محل‌هایی که سوزن زده میشود گردش خون زیاد تر می شود.

همانطور که نوشته شده در این روش از سوزن های نازک استفاده میشود که همین کار میتواند باعث ترس و وحشت کودک و در نتیجه افزایش شدت لکنت او بشود.

درمان لکنت زبان با طب سوزنی

(( در روش درمان لکنت با طب سوزنی برای ایجاد تعادل انرژی بین قلب و زبان نقاطی جهت سوزن زدن تعیین می شوند. با کاهش استرس در اثر طب سوزنی لکنت فرد کمتر می شود.)) این مسئله که بیماری ها ناشی از عدم تعادل انرژی در بدن هستند شاید در مکتب طب سوزنی درست باشد اما در علم نوین صحیح نیست و لکنت یه اختلال پردازش مغزی شناخته شده است. در این زمینه تحقیقاتی انجام نشده و طب سوزنی برای لمنت مناسب نبوده است. درمان هایی که در جلسات گفتاردرمانی انجام میشود تعداد تکرار هجاها و وقوع لکنت را کاهش می‌دهد. گفته شده (( طب سوزنی باعث تحریک جریان عصبی در بدن فرد می‌شود و درصد انرژی را در سطح بدن متعادل می‌کند. این تعادل انرژی از اضطراب فرد دارای لکنت کم می‌کند. هر چقدر استرس فرد کمتر باشد احتمال بروز لکنت نیز کم می‌شود. استفاده همزمان از گفتار درمانی در کنار طب سوزنی بیماری لکنت را درمان می کند.)) همانطور که در چند خط قبل اشاره شد مسئله عدم تعادل انرژی در لکنت صحت ندارد و حتی طب سوزنی میتواند برای کودک استرس زا باشد. بهتر است جلسات گفتار درمانی به تنهایی انجام شود و طب سوزنی به خاطر اثراتی که ممکن است بر روان فرد بگذارد انجام نشود.

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

نکات مهم درمان لکنت زبان با طب سوزنی

برای درمان لکنت با طب سوزنی حتما باید به فرد متخصص مراجعه کرد. در صورتی که فرد تخصص کامل نداشته باشد ممکن است در اثر وارد کردن سوزن ها رگهای خونی پاره شوند. سوزن های مصرفی برای درمان لکنت باید ضدعفونی و استریل باشند. آستانه درد افراد با هم متفاوت است و میزان درد ناشی از این روش درمانی بستگی به فرد دارد. افراد باردار و کسانی که در قلب آنها باتری استفاده شده و کسانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنند نباید از این روش درمانی استفاده کنند.

این موارد به طور کلی صحیح است و برای اختلالاتی که از نظر علمی اثبات شده طب سوزنی برای آنها موثر است نیازمند توجه است اما برای درمان لکنت نیازی به استفاده از طب سوزنی نیست.

لکنت

مراحل درمان لکنت با طب سوزنی

(( برای درمان لکنت زبان با طب سوزنی فرد باید در هر هفته دو تا سه بار به مطب مراجعه کند. نیم ساعت باید سوزن ها در بدن فرد باقی بمانند تا اثرگذاری لازم ایجاد شود. به طور کلی اثر سوزن ها در درمان لکنت بیشتر تاثیر بر روی آرامش بخشی به فرد است. باید حتماً درمان های مکمل مانند گفتار درمانی نیز برای فرد انجام شوند. ))

همانطور که میدانید لکنت یک اختلال گفتاری است که پردازش مغزی در آن تحت تاثیر قرار گرفته است پس فرو کردن این سوزن ها در نقاط دیگر بدن بی فایده است. مثلا این است که شما تشنه باشید اما برایتان غذل بیاورند!!

انواع لکنت قابل درمان با طب سوزنی

لکنت های روانی در اثر اضطراب و آسیب های احساسی به وجود می‌آیند، این نوع لکنت گذرا است. سکته مغزی نیز در برخی افراد منجر به لکنت می شود، طب سوزنی برای درمان هیچ نوع لکنت موثر نیست. حدود ۶۰ درصد از افراد دارای لکنت در خانواده خود سابقه لکنت دارند. لکنت ژنتیکی ناشی از ژن های معیوب در فرد است. لکنت از لحاظ علائم نیز به انواع مختلفی تقسیم می‌شود.

  • مشکل در شروع کلمه
  • کشیدن زیاد حروف یا صداها
  • تکرار کلمات و صداها
  • مکث های زیاد
  • گفتن عبارت هایی مثل UMMMMMM

افراد دارای لکنت هنگام صحبت اضطراب زیادی دارند و از برقراری ارتباط موثر با دیگران ناتوان هستند. از علائم ثانویه لکنت که در بزرگسالان مشاهده می‌شود می‌توان به تیک صورت، لرزش لب، چشمک زدن، تنش زیاد در صورت، قفل کردن مشت و غیره اشاره کرد.

2 دیدگاه دربارهٔ «درمان لکنت زبان با طب سوزنی»

  1. من از بچگی دچار لکنت زبان شدم سه چهار سالم بود صحنه آتیش سوزی رو دیدم الان سنم36ساله شده خیلی قفل میکنم سختمام است صحبت کنم متاهل هستم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *