تجربه درمان لکنت زبان

تجربه درمان لکنت زبان

در این مقاله به بررسی چند نمونه تجربه درمان لکنت زبان می پردازیم. افرادی که مبتلا به لکنت زبان هستند تا قبل از رسیدن به مرحله پذیرش لکنت احساس اضطراب، عصبانیت، گوشه گیری و انزوا را اغلب تجربه می‌کنند. بعد از پذیرش مشکل فرد برای درمان آن مصمم می‌شود و از هیچ کوششی برای رفع آن دریغ نمی‌کند.

تجربه درمان لکنت زبان مریم

دختر ۲۶ ساله ای به نام مریم که مبتلا به لکنت است، بعد از شرکت در جلسات گفتار درمانی گروهی می تواند بر اختلال خود غلبه کند. او معتقد است: « حضور در جمع افرادی که اختلال مشابه داشتند به من کمک زیادی کرد. جلسات گفتار درمانی گروهی بسیار نشاط آور بود و سبب شد که روحیه من بازیابی شود و از انزوا خارج شوم.»

طبق تجربه درمان لکنت زبان که این فرد طی کرده است، اولین گام پذیرش مشکل لکنت است. در مرحله بعد عدم استرس در برابر لکنت مهم است. فرد باید به این نتیجه برسد که در هر وضعیتی ممکن است دچار لکنت شود و هراس از این اتفاق نداشته باشد. تمام افرادی که در گروه گفتار درمانی توانستند بر لکنت خود مسلط شوند، روزی در این وضعیت مشابه قرار داشتند. در مرحله سه فرد باید اراده کافی و همت زیاد داشته باشد. باید هر روز در جلسات شرکت کند و مسائل بر سر راه او را از مسیر منحرف نکنند.

جلسات گفتار درمانی گروهی

تجربه درمان لکنت زبان یک مهندس عمران

 حامد ۳۰ ساله درباره تجربه درمان لکنت زبان خود این چنین بیان می‌کند: « زمانی که در دوران مدرسه بودم شاید بدترین لحظاتی که سپری کردم به خاطر مشکل لکنت زبان بود. در تمام امتحانات کتبی نمره بیست می گرفتم و می‌توانستم خط به خط کتاب را در برگه بنویسم. در کلاس درس و موقع خواندن از روی کتاب یا صحبت کردن دچار لکنت می شدم. همیشه خجالت می کشیدم حرف بزنم و پاسخ معلم را بدهم. وقتی نوبت به خواندن من می‌رسید روی یک کلمه قفل می کردم و رد شدن از روی یک کلمه برایم سخت بود. به مرور زمان دوستانم مرا فردی خجالتی کمرو و گوشه‌گیر می‌دانستند. من آدم خجالتی یا کمرو نبودم اما دیگران مشکل مرا درک نمی کردند، من فقط درگیر مشکل لکنت زبان بودم.»

حامد که تجربه درمان لکنت زبان دارد معتقد است که حتماً درمان لکنت باید در کودکی شروع شود. در کودکی فرد خیلی سریعتر درمان می شود. کسی که در بزرگسالی هنوز درگیر لکنت است به علت تخریب شخصیتی که در این سالها حس کرده است دیرتر درمان می شود. همزمان با درمان لکنت زبان بزرگسالان باید روح آنها نیز درمان شود. او معتقد است لکنت زبان فرد را دچار صفاتی مثل اضطراب، خجالتی بودن و حسرت، تنهایی و انزوا می کند. برای درمان باید لکنت را پذیرفت و آن را درمان کرد.

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

جمع بندی نهایی

 طبق تجربه درمان لکنت زبان افرادی که بررسی شدند مشخص شد افراد دارای لکنت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. اولین و بزرگترین درد مشترک همه آنها عدم ارتباط برقرار کردن با دیگران است. افراد دارای لکنت از ترس مسخره شدن سعی می‌کنند به دیگران نزدیک نشوند و حرف نزنند.

افراد دارای لکنت برای زمان های طولانی در تنهایی و انزوا زندگی می‌کنند و به آنها برچسب خجالتی و کمرو می‌زنند، در حالی که این افراد در ذهن خود هزاران حرف برای گفتن دارند اما توانایی بروز آن را ندارند. برخی افراد سالم فکر می‌کنند افراد دارای لکنت از نظر هوشی با بقیه فرق می کنند در حالی که فردی که دارای لکنت است از نظر هوش با بقیه افراد یکسان است و شاید حتی باهوش تر هم باشد. حضور در جلسات گفتار درمانی به خصوص جلسات گروهی برای درمان این بیماری موثر است. شروع درمان از سنین کم اثرگذاری بیشتری به همراه دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *