آشنایی با افراد مشهور ایرانی که لکنت زبان دارند

افراد مشهور ایرانی که لکنت زبان دارند

افراد مشهور ایرانی که لکنت زبان‌ دارند یا درگذشته داشته‎ اند، توانسته‎ اند بر لکنت خود غلبه کنند. اکثر شما افرادی را در بین خانواده یا آشنایان می‎شناسید که در کودکی دچار لکنت زبان بوده ‎اند. برخی از آن‎ها با مرور زمان درمان شده‎ اند. برخی دیگر به گفتار درمانگر مراجعه کرده ‎اند و بعضی دیگر تا بزرگ‌سالی به این اختلال مبتلا هستند.

لکنت زبان مختص هیچ منطقه جغرافیایی، طبقه اجتماعی، رنگ، جنسیت یا نژاد خاصی نیست. در همه جای جهان و حتی در قبایل کوچک در کشورهای دیگر افراد و کودکانی درگیر لکنت زبان بوده‎ اند. بسیاری از آن‎ها با حمایت خانواده و یک گفتار درمانگر متخصص و باتجربه، به این اختلال گفتاری غلبه کرده‎‎ اند.

برخی دیگر این اختلال را مانع مهمی بر سر راه خود نمی‎دانند و پیشرفت‎های قابل‌توجهی داشته اند. فیلسوف باستان، نخست‌وزیر انگلیس و بازیگر طنز سینما را می‎توان نام برد. افرادی مانند ارسطو، نیوتن، چرچیل، مستر بین، و حتی بازیگران مشهوری مانند نیکول کیدمن و هرتیک روشن دچار اختلال لکنت زبان بوده اند.

افراد مشهور ایرانی که لکنت زبان‌ دارند یا درگذشته داشته‌اند

آمار دقیقی از افراد مشهور ایرانی که لکنت زبان‌دارند یا درگذشته داشته اند در دست نیست. طبق آمار حدود 4.4% از کودکان در سنین 3 الی 8 سالگی دچار لکنت می‎شوند. بیش از 3% آن‎ها درمان می‎شوند. در مقابل تقریباً 1% از آن‎ها تا سنین بزرگ‌سالی به لکنت زبان دچار هستند.

در ادامه چند شخصیت و افراد مشهور ایرانی که لکنت زبان‌ دارند یا داشته اند را به شما معرفی می‎کنیم.

نجم والدین شریعتی، مبتلابه اختلال لکنت زبان در سنین کودکی

ازجمله افراد مشهور ایرانی که لکنت زبان‌ دارند یا درگذشته داشته اند مجری معروف صداوسیما، نجم الدین شریعی است. این مجری از سن 4 سالگی دچار لکنت زبان شده است. برای این مجری، حرف زدن و ادامه جمله‌بندی مشکل بوده است. این مجری توانا تلاش خود را برای غلبه بر این اختلال گفتاری یادآور می‎شود. او می‎گوید گفتار درمانگر توصیه هایی می‎کرده و از او میخواسته که جلوی آینه بنشیند و آن تکنیک ها را تمرین کند. او تمام جملات و سخنرانی‎های مذهبی را به خاطر می‎سپرد. سپس تمام آن‎ها را جلوی آینه یا برای دیگران (مادربزرگش) با آن تکنیک ها بازگو می‎کرد. او هم‌اکنون بسیار روان و سلیس صحبت می‎کند.

همین الان برای درمان لکنت زبان + 15 دقیقه مشاوره رایگان اقدام نمایید.
اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم پس برای شروع فقط کافیست فرم زیر را در چند ثانیه تکمیل کنید.

برای دریافت 15 دقیقه مشاوره رایگان فرم ذیل را تکمیل نمایید.

بعد از پر کردن فرم زیر منتظر تماس همکاران برای مشاوره و نوبت دهی باشید.

افراد مشهور ایرانی که لکنت زبان‌ دارند

مجتبی شکوری، یکی دیگر از افراد مشهور ایرانی که لکنت زبان‌ دارند

یکی دیگر از افراد مشهور ایرانی که لکنت زبان‌ دارند یا درگذشته داشته‎اند آقای مجتبی شکوری است. ایشان می‎گویند که 4 ساله بودند می‎خواستند به یک گوسفند کاهو بدهند، اما پایش لیز خورد و از گوسفند به زیر افتاد. او می‎گوید به حدی شکه شد و ترسید که دچار اختلال گفتار و لکنت شدند. ایشان با مراجعه به گفتار درمانگر توانستند بر لکنت خود غلبه کنند. البته هر زمان که دچار تنش عصبی می‎شوند دوباره لکنت به سراغ او می‎آید. او می‎گوید در زمان کودکی آرزو داشته سخنگوی دولت باشد. با رتبه 48 در کنکور سراسری قبول شد. لیسانس مکانیک از دانشگاه شریف دارد و دارای مدرک ارشد و دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران است.

امیر عباسی، یکی از افراد معروف مبتلابه لکنت زبان

از بین افراد مشهور ایرانی که لکنت زبان‌ دارند یا داشته‎اند می‎توان نام امیر عباسی را ذکر کرد. ایشان در جمع هیئت ‎های دانشجویی و محافل مذهبی بسیار شناخته‌شده است.

امیر عباسی مداحی است که به دلیل ترس شدید از یک رویداد به لکنت زبان مبتلا شدند. او هم‌اکنون نیز لکنت زبان دارد. نکته مهم این است که آقای عباسی در زمان مداحی، شعرخوانی و مولودی‌خوانی به‌هیچ‌وجه لکنت زبان ندارد. در مبحث لکنت زبان این موضوع مطرح است که برخی افراد دارای لکنت زبان، در زمان شعرخوانی و… دچار لکنت نمی‎شوند. او اکنون در موسسه فرهنگی و در بخش شعر فعالیت دارد.

دکتر سعید، یکی از افراد مشهور ایرانی که لکنت زبان دارند

یکی دیگر از افراد مشهور ایرانی که لکنت زبان دارند دکتر سعید، فارغ‌التحصیل دکترای مکانیک از دانشگاه تهران هستند. ایشان یکی از سختی‎های خود را دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد بیان می‎کنند. ایشان در گفت‌وگو با موسسه پرورش فکری گردو عنوان کرده اند که به دنبال اقدامات درمانی برای درمان لکنت زبان هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *